به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۷۰۹۱۲
در مقابل ادارات آموزش و پرورش

تجمع سکوت معلمان نقاط مختلف کشور

گروه جامعه: صبح امروز گروه‌هایی از معلمان در نقاط مختلف کشور در اعتراض به بودجه درنظرگرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده و اعمال تبعیض بین کارکنان دولت تجمع کردند.
تجمع سکوت معلمان نقاط مختلف کشور
منابع خبری ایلنا تا این لحظه از برگزاری این تجمعات اعتراضی در استان‌های خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان کردستان، خوزستان، فارس، قزوین خبر داده‌اند. همچنین تجمع اعتراضی معلمان در تهران که پیش از این قرار بود بعد از ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس برگزار شود، از ساعاتی پیش از موعد مقرر در حال شکل‌گیری است و منابع خبری ایلنا در ساعت 11 و 30 دقیقه از تجمع 600 نفری معلمان تهران در مقابل مجلس خبر می‌دهند.

معلمان معترض در تهران به ایلنا گفته‌اند که دلیل اعتراض آنان تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت است. یکی از معلمان که در مقابل اداره آموزش و پرورش قزوین حضور داشت، دربارهٔ دلایل این تجمع گفت: تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزشی کشور بین فرهنگیان و همچنین اجرا نشدن قانون خدمات کشوری که منجر به تبعیض‌های گسترده بین فرهنگیان و کارکنان دولت شده است از دلایل اصلی این تجمع سراسری است.

تا این لحظه گزارشی از شعار دادن در تجمعات به ایلنا نرسیده است اما معلمان در تجمع امروز پلاکاردهایی را به همراه دارند که روی آنها نوشته شده است «ما از فرق می نالیم، نه از فقر» ،«معلم فرهنگ ساز جامعه را دریابید.» گفتنی است معلمان حاضر در تجمعات اعتراضی امروز ضمن تاکید بر اجرای کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت، خواستار اجرای فوری و بی‌قید و شرط بند ۵ مادهٔ ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه می‌دهد برای مشاغل هم سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتیاز برای کار‌شناسی ۱۵۰۰ و برای کار‌شناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتیاز برای افزایش فوق العاده شغل در نظر بگیرد. تجمع کنندگان همچنین به میزان بودجهٔ در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال ۹۴ نیز معترضند.

کنشگران صنفی جامعه فرهنگیان معتقدند بودجهٔ اختصاص یافته برای وزارت آموزش پرورش در سال آینده در شرایطی که این وزارتخانه با ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بدنهٔ این وزارتخانه یعنی کادر آموزشی باشد.

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۵:۲۳
فرهنگ سازان بیچاره (294873)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۹:۵۲
این گروه از معلمان شجاع زمان محمود با نفت 150 دلاری کجا بودند ؟، بعضی می گویند سر نخ این اعتراضات دست افرادی شبیه . . . است تا با ایجاد بحران ضمن کارشکنی و بالابردن توقعات، بزرگان مملکت را قانع کنند که فقط با فضای بسته و آنهم به سردمداری دوستان دلواپس کشور آرامش خواهد داشت، البته اگر از رحیمی رشوه هم کسی گرفت باکی نیست. (294937)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۰:۴۳
بازم خوبه كه اجازه تجمع دارن.. بيچاره كارگر كه با ماهي 600 تا 700 هزار تومن با وجود نداشتن كمترين امنيت شغلي با وجود شرايط سخت كاري با وجود 4 برابر كاركرد سالانه نسبت به يه معلم جرات حرف زدن نداره. چرا؟؟ چون فرداش همين يه لقمه نون را هم از دست ميده. (294944)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۱۷
دوست عزیز من که نمیدونم کارگری یا هرچی
من که در بدترین شرایط با آنهمه محدویتهای کنکورهای مختلف فوق لیسانس مهندسی برق گرفتم واستخدام آموزش و پرورش شدم،زحمتی که کشیدم حداقل معادل یک پزشک عمومی هست ،باید با یک کارگر مقایسه کنی با انصاف؟ حقوق من یک میلیون حقوق دولتی یک پزشک عمومی 11 میلیون (294964)
عباسی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۱:۰۰
مگر زمان احمدی نژاد کسی جرات میکرد کوچکترین اعتراضی بکند باز باید ممنون روحانی باشیم که این فضای نسبتا باز را مهیا کرده است. (294948)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۲۵
تعصبات قومی وقبیله ای وجناحی یک نوع جهالت است که باعث ندیدن حقایق می شود،خود من به عنوان یکی از شرکت کنندگان در این تحصن از کسانی بوده ام در آن 8سال سیاه بیشترین مبارزه وانتقاد را داشته ام ویک ماه تمام در امتحانات ترم سوم کارشناسی ارشد تبلیغ برای روحانی را بر کسب نمره بالا در امتحان ترجیح دادم بگذریم که چگونه بعد از انتخابات همانها که مدیران احمدی نژادی بودند واز جلیلی دفاع می کردند در این دولت ارتقاء پیدا کردند ،اما مطمئن باشید فانی عملکرد خوبی نداشته ومعلمان مورد ستم قرار گرفته اند. (294967)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۳:۲۲
جناب اقای اصلاح طلب در حالی که اکثریت قریب به اتفاق معلمان در پیروزی این دولت نقش اساسی ایفا کردند ولی واقعا بی تدبیری این دولت در آموزش وپرورش موج می زند معلمان چشم یاری داشتند.در حالیکه اینو هم بدانیم همین امر به جناب روحانی یک امتیاز در مذاکرات هسته ای میتواند باشد. (294986)
رفتگرازمشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۱:۱۵
ماکارگران به کجا شکایت کنیم ازاین وضع معیشت (294954)
aliakbar hassanpour
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۵:۴۷
آفرین بر بهار نیوز بابت پوشش خبری اعتراضات فرهنگیان (294881)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۱:۴۸
ما معلمان به دولت تدبیر رای دادیم و به تدبیرش امیدواریم.
ما از دولت محبوبمان خواستار افزایش امنیت ، منزلت ، رفاه و مزیت های شغلی مثل کارانه و حق مسکن حق مهد که فقط اسمش شنیده ایم، هستیم
از اینکه امروز آزادانه و بدون ترس از دستگاه امنیتی و با همکاری انها تجمع میکنیم خوشحالیم.
روحانی مچکریم (294960)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۶:۱۳
به نظرم نباید بین حقوق یک حسابدار اموزش و پرورش بایک حسابداروزت ویاشرکت نفت اختلافی باشد ان حسابداروزارت نفت همان کاری راکه حسابداراموزش وپرورش انجام میدهد اوهم انجام میدهد این یک نوع تبعیض ناحقی واجحاف است ویا یک کتابداروزارت ارشاد یا یک کتابدارنهاد کتابخانه های عمومی کشور چه تفاوتی با کتابداربانک مرکزی یادیوان محاسبات دارد چرا حقوقهای افراد تبعیض امیزی است (294889)
حسین
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۶:۲۸
معلمین شهر یزد هم از ساعت 9 تا 12 جلوی سازمان آ پ یزد تجمع نمودند. (294890)
عباسی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۱:۰۲
عوضش معلمان استان غیور اذربایجان از ترسشان روی خود را گرفتند تا اعتراض کسی را نبینند. (294949)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۴۶
معلمین مشهد هم رفتن ّّپارک ملت برای ورزش صبحگاهی... (294974)
محمدي
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۳:۱۱
تارحيمي وامثال اودر راس امور مملكت هستند وضع معلمين همينطوره معلمين فقط براي راي جمع كردن ميخوان خرشون كه ازپل ردشد ديگه چيزي به نام معلم نمي شناسندفقط به فكر پول جمع كردن مي افتند. (294983)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۶:۳۹
پدرم فرهنگیست بعد از 28 سال خدمت ماهی یک میلیون!!!!!!!!!!!!!!!! (294892)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۶:۵۳
من هم از فرهنگیان استان ایلام هستم که امروز صبح درب اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام بودم تعداد تجمع کنندگان حدود 600 نفر بود که همگی از وضعیت معیشتی خود به تنگ آمده و به شدت عصبی و ناامید بودند اینها که حامیان اصلی آقای روحانی بودند از کرده خود پشیمانند!!!!!!!!!! (294895)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۷:۰۴
من معلم از بی توجهی مسولین محترم به معیشت و منزلتم گله دارم و موافق تجمع صنفی امروز
چرا در دولت کارمندان ادارات مختلف با یک مدرک و سنوات حقوق بسیار متفاوت میگیرند؟؟ مگر من معلم نباید خودرو خوب داشته باشم یا سفر خوب برم؟ انگیزه خدمت و نشاط در کارم دیگر ندارم چرا مطالبات دیگر ادارات دولتی با اینکه بیشتر هم پرداخت میشه رسانه ای نمیشه اما برخی از مطالبات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده رسانه ای میشود چرا؟؟؟ کو وام5 میلیونی که گفتند؟؟ کو پرداخت اضافه کارها که گفتند؟؟ کو نظام هماهنگ پرداخت ؟؟ و... (294903)
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۷:۲۴
دولت جدید نه تنها وضع معیشت معلما و بازنشسته های آموزش و پرورشو بهتر نکرئ بلکه کاری کرده که کمرمون زیر بار سنگین تورم خورد شد. طی جدیدترین اقدام بیمه تکمیلی تعهدات خودشو تا یک سوم کاهش داده. و کمتر از یک سوم هزینه های سرسام آور بیمارستانی رو پرداخت می کنه. (294907)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۸:۵۰
خوبه شما حداقل ها (یه شغل بخورو نمیر دارید) امثال من مهندس دستمون از یه شغل حداقلی هم کوتاهه.ما چیکار باید بکنیم؟ (294924)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۸:۵۸
معلم همچون شمع میسوزد ومیسازد اما فریاد از این همه تبیض (294926)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۱۹:۴۰
باسلام وتشکر از اخبار نیوز , ایا اگر هر دولتی به غیر از اصلاحات بر روی کار بود این معلمان باز امروز جرات می کردن که دست به این تجمع بزنند این همکاران ما باید قدر دان اقای روحانی باشند که امروز در نقاط مختلف دست به جمع می زنند دولت باید به مطالبات به حق فرهنگیان توجه ویژه داشته باشد اما دوستان ما از راه فرهنگی هم می توانستند خواسته ای خود را مطالبه نمایندهمه میگویند معلمان و قشر فرهنگی اکثرا طرغدار اصلاحات هستن لذا ما از فرهنگیان انتظار فعالیت های این چنین نداشتیم . (294935)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۳۶
من یک فرهنکی هستم و به خاطر ارادتی که به آقای خاتمی دارم به دکتر روحانی رای دادم و از طرفداران دولت هستم اما این دلیل نمیشه که حق اعتراض نداشته باشم. ما تا الان صبر کردیم ببینیم دولت برنامه ای برای آموزش و پرورش داره، دیدیم خبری نیست. آمورش و پرورش هیچ فرقی نکرده هنوز با تفکر احمدی نژادی اداره میشه، اصلا ادارات آموزش و پرورش بخشنامه های ضد دولت تدبیر و امید صادر میکنن. در وزارت آموزش و پرورش تغییر دولت صورت نگرفته، اگه قرار بود اینجوری باشه خوب ما به جلیلی رای میدادیم. (294970)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۰:۰۹
خدمت دوست وهم دردم مصطفي كه گفته خوبه كه شما بخور ونمير داريد به نظر من اگرانسان بميرد بهتر از اين خفت است كه ما مي كشيم (294938)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۰:۱۲
خدمت مصطفي يكي ميمرد از بينوايي يكي مي گفت زردك نمي خواهي ما جلوي خانوادهمان شرمندهايم اونوقت اين از روحاني واصلاحات واصولگرا حرف مي زنه (294939)
معلم خراسان
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۰:۲۲
سلام......معلم تولیدکننده نیروی انسانی است...مسیولین وامدار انهایند///نه چپیم..نه راستیم ...فقط معلم هستیم.... (294941)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۰:۳۲
جالبه صدا وسیما میلی اعتراض معلمان ایتالیا را نشان می داد ولی خبری از تجمع قانونی معلمان کشور نبود (294943)
هم صدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۳:۳۰
کسی نیست وزیر آموزش وپرورش ما را از خواب زمستانی بیدار کند!؟
آیا این صدای معلمان غیرتمند را گوش شنوایی هست؟
این فرهنگی از درد تبعیض می نالد؟
راهکارمان چیست!؟
آفرین بر همتتان ... یدا... فوق ایدیهم. (294987)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۰:۴۷
در تمام شهرستانهای استان کهگیلویه و بویر احمد هم تجمعات جلوی ادارات اموزش و پرورش برگذار شد (294945)
فهیمی از کرمانشاه
United States
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۱:۱۱
قبل از هر چیز باید اعلام کنم که در کرمانشاه نیز تجمع نستبا بزرگی صورت گرفت وبسیاری از مدارس نیز تعطیل شدند،ایضا قطعا یکی از دلایل پیروزی جناب روحانی حمایت بی دریغ جامعه شریف فرهنگیان از ایشان میباشد که یکی از دلایل ان هم خفقان موجود در دولت قبل و پیگری مطالبات از دولت جدید میباشد. قطعا همگان حتی جناب روحانی عزیز از تبعیض وناعدالتی نسبت به اموزش وپرورش و سختی های این قشر به خصوص اقتصادی اذعان دارند ، اما متاسفانه توجهی در خور شان که باید به اموزش وپرورش صورت گیرد در نگاه دولت ومجلس وجود ندارد، ... (294952)
فرهنگی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۱:۲۶
چرا دولت روحانی و وزیر آموزش و پرورش گوش شنوایی برای ما ندارند؟ این نشنیدن از همه بدتر است. چرا فقط در امور دیگر، کشورهای غربی الگویتان است آقای روحانی.......در آلمان، نماينده پزشكان و مهندسان از مركل (صدر اعظم آلمان) پرسيدند:

چرا در آلمان حقوقشان با معلمان يكسان نيست؟

مركل گفت : چطور ميشود حقوقتان از افرادي كه شما را تربيت كرده اند بيشتر باشد؟ (294956)
ب ز - م ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۰۵
از روزی که گفتند معلمی شغل انبیاست . فهمیدم که همیشه یا باید معجزه کنم ، یا منتظر معجزه باشم . (294963)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۴۳
روز معلم مبارك!!!!! (294973)
نرس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۲:۵۹
هیچ خبر اعتراضی را صدا و سیما پوشش نمیده ما پرستارها هم امسال پنج اسفند تجمع کردیم امسال صدا وسیما روز پرستار رو هم تبریک نگفت هیچ خبری را هم نگفت (294980)
ع.خ.ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۰ ۲۳:۰۸
انگارصداوسیمااین خبرهارا نشنیده وندیده یااین کار اهمیت یک خبر رابرایشان ندارد.....جانم تجاهل همه جاخوب نیست.باید علاج واقعه راقبل ازوقوع..... (294982)