کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرونده خودرويي ليزينگي «نگين غرب»-2 كليد خورد!

يك كلاهبرداري بزرگ جديد در يك شركت عرضه خودرو

11 اسفند 1393 ساعت 15:47

گروه اقتصادي: پرونده كلاه‌برداري بزرگ ديگري از صبح امروز در حوزه شركت‌هاي ليزينگي خودرو كه يكي از مسئولان انتظامي تهران از آن تحت عنوان پرونده «شركت نگین خودرو»-2 ياد كرده، كليد خورده است.



تصويري از سايت اين شركت
از صبح امروز صدها نفر از شهروندان تهراني با اجتماع در مقابل يك شركت ليزينگ خودرو خبر از وقوع يك كلاهبرداري چند ميليارد توماني در اين شركت دادند. برخي از مال باختگان در تماس با خبرنگار بهارنيوز اعلام كردند شركتي تحت نام «گروه خودرويي پديده برتر پارسه» كه دفتري در خيابان مفتح تهران و شعبه‌اي در خيابان شوش راه اندازي نموده و با انتشار هر روز آگهي‌هاي تمام صفحه در روزنامه همشهري (ويژه‌نامه آگهي‌ها) و ساير نشريات اقدام به پيش فروش خودروهاي داخلي و خارجي مي‌نمود و طي چند ماهه اخير ميلياردها تومان وجه نقد از متقاضيان دريافت نموده است از صبح امروز (دوشنبه) به يكباره به فعاليت خود پايان داده و مديرعامل و مدير فروش آن ناپديد و احتمالا متواري شده‌اند!

يكي از متقاضيان خودرو به خبرنگار ما گفت: امروز صبح كه براي تحويل خودروي ثبت‌نامي خود به دفتر اين شركت مراجعه كردم متوجه كلاه بزرگي كه به سرم رفته است شدم و همزمان دهها نفر ديگر از متقاضيان نيز تا قبل از ظهر در جلوي دفتر در خيان مفتح (كوچه درفش) اجتماع كه پس از مراجعه پليس 110 به ناحيه 7 دادسراي عمومي و انقلاب تهران (سيدخندان) راهنمايي شديم.

بنا بر اين گزارش، با انتشار اين خبر توسط مردم، مشخص شده است تاكنون اين شركت از حدود 700 تا 1000 نفر از مردم (تهران و شهرستان) وجوه بالايي اخذ تا به آنها خودرو تحويل بدهد. در پي تماس هاي مردم با بهارنيوز، خبرنگار ما موفق شد با يكي از كارمندان مسئول انعقاد قرارداد اين شركت در مقابل دادسرا تماس بگيرد كه وي گفت: مديرعامل اين شركت شخصي به نام زماني و معاون وي «نمادي» و مدير فروش آن «فراهاني» مي‌باشند.

وي افزود: به نظر مي رسد يك تباني و كلاه‌برداري بزرگ صورت گرفته شده است زيرا از 4 روز قبل، مدير عامل شركت به دفتر شركت مراجعه ننموده و مدير فروش آن هم از ديروز ناپديد شده است. وي ادامه داد: شايعاتي مبني بر خروج زماني و فراهاني از كشور پخش شده اما اين موضوع هنوز به تاييد مراجع ذيصلاح نرسيده است.

اين كارمند زن شركت در ادامه افزود: برخي از كارمندان شركت نيز براي گرفتن خودرو با شركت قرارداد بسته‌اند ضمن اينكه تاكنون حداقل 700 قرارداد در دفتر اصلي شركت به ثبت رسيده و برخي از مال باختگان از مبالغي بين 5 تا 100 ميليون تومان به عنوان پيش قرارداد (مشاركتي) به حساب شركت واريز نموده‌اند و به همين دليل پيش بيني مي‌شود رقم كلاه برداري شده حداقل بالغ بر 10 ميليارد تومان (يكصد ميليارد ريال) باشد.

بنا به همين گزارش، دادسراي ناحيه 7 دادگاه عمومي و انقلاب تهران كه از صبح امروز با انبوه بيشماري از مردم مواجه شده بود، پرونده هاي شكايتي آنها را براي پيگيري سريع به پايگاه سوم آگاهي تهران ارسال و به همين دليل تعداد ديگري از مال باختگان براي پيگيري شكايت خود به اين مركز مراجعه نموده‌اند.

يكي از مسئولان اين پايگاه به شاكيان پرونده گفت: به نظر مي‌رسد پرونده خودرويي ليزينگي «نگين غرب»-2 به وقوع پيوسته و به دليل حجم بالاي مبالغ واريز شده و تعداد بيشماران مال باخته، كلاهبرداري بزرگي صورت گرفته باشد كه به دليل رجوع متوالي مردم از امروز، هنوز نمي توان ارزيابي دقيقي از رقم دقيق كلاهبرداري اعلام كرد.

گفتني اينكه مهرماه سال جاري نيز، مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ یک باند 4 نفره کلاهبرداری را که در پوشش شرکت لیزینگ نگین خودرو آفتاب فعالیت می‌کردند در شرق تهران دستگیر کردند. این باند کلاه برداری که تاکنون بیش از 1400شاکی خصوصی دارد از سال 89 فعالیت خود را در غرب تهران آغاز کرده و پس از پلمپ شدن واحد صنفی‌شان در شرق اقدام به راه اندازی مجدد یک شرکت نامعتبر کرده بود و بر اساس برآوردها، کلاهبرداران که با گرفتن ودیعه خودرو لیزینگی از متقاضیان کلاهبرداری می‌کردند بیش از 16میلیارد تومان به جیب زدند!


کد مطلب: 71024

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/71024/يك-كلاهبرداري-بزرگ-جديد-شركت-عرضه-خودرو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir