به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۷۱۰۹۲

کیفرخواست فلسطین علیه اسرائیل روی میز

گروه بین الملل: یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) اعلام کرد که فلسطینی‌ها در آوریل آتی اولین کیفرخواست خود علیه اسراييل را به دادگاه کیفری بین‌الملل تقدیم می‌کنند.
کیفرخواست فلسطین علیه اسرائیل روی میز
محمد آشتیه تصریح کرد که این نخستین کیفرخواست فلسطینی‌ها به دادگاه کیفری بین الملل و در مورد تجاوز و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تابستان گذشته و همچنین شهرک‌سازی‌های ایم رژیم در کرانه باختری است. محمد آشتیه عنوان داشت که ارائه این کیفرخواست به دادگاه کیفری یکی از اقدامات مهمی است که فلسطینی‌ها به آن مبادرت می‌ورزند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در دوم ژانویه گذشته درخواستی برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی تقدیم کرد و قرار است که عضویت فلسطین در این دادگاه در دوم آوریل آتی اجرایی شود که این امر به تشکیلات خودگردان امکان می‌دهد که رژیم صهیونیستی را به اتهام جنایت‌هایی که مرتکب شده تحت تعقیب قرار دهد.

اقدام مسوولان فلسطینی برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی با واکنش‌ها و اعمال فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد و تل‌آویو در واکنش درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را که به ارزش 127 میلیون دلار است، بلوکه کرده که بحران مالی تشکیلات خودگردان را وخیم‌تر کرده است.
مرجع : ایسنا