به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۸
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۴ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۷۱۲۹۰
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز:

وظیفه داريم مردم را به زور به بهشت ببريم!

گروه سياسي: دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش برجسته مسئولان و خواص در جامعه گفت: مسئولان وظیفه دارند که مردم را به زور به بهشت ببرند و راه‌های جهنم را با قدرت مسدود کنند.
وظیفه داريم مردم را به زور به بهشت ببريم!
آیت‌الله  موحدی‌کرمانی در اجلاس سراسری جبهه پیروان که صبح امروز (پنجشنبه)‌در مؤسسه شهدای مؤتلفه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت‌زهرا (س) اظهار داشت: نقش نخبگان در حفظ انقلاب اسلامی قابل توجه است و ما باید همواره به هشدار‌های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم و یکی از بحث‌های مهمی که ایشان مطرح کرده‌اند لزوم توجه به شبیخون فرهنگی است و مسئولان ما باید در این زمینه بیدار باشند.

به گزارش فارس، آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: فرهنگ چیزی نیست که یک مسئول بگوید ما وظیفه نداریم مردم را به زور به بهشت ببریم، چرا شما وظیفه دارید و باید جلوی ورود به جهنم را بگیرید و درهای بهشت را باز و راه‌های جهنم را با قدرت مسدود کنید. دبیرکل جامعه روحانیت مبارزه با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مردم تأکید کرد: نباید به دشمن چشم بدوزیم چرا که آنها با اصل اسلام دشمنی دارند و در این زمینه هم مقام معظم رهبری توصیه‌هایی به هیأت ایرانی کردند و آنها نیز انصافاً بیدار و متوجه هستند اما باید این بیداری را حفظ کنند و فریب تبسم دشمن را نخورند.

وی وظیفه مردم را نیز اطاعت از مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: مردم باید حضور خود را در صحنه‌های انقلاب اسلامی نشان دهند و سعی کنند در انتخابات نیز بصیرت کامل داشته باشند. موحدی‌کرمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این نکته که در کشور ما همه مسئولان و حتی مقام معظم رهبری نیز به طریق واسطه از سوی مردم تعیین می‌شود، وظیفه دیگر مردم را بصیرت و هوشیاری و رأی دادن به فرد صالح دانست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه نخبگان و خواص در جامعه نقش برجسته‌ای دارند، یادآور شد: اگر خواص صالح باشند عامه نیز صالح خواهند بود چرا که آنها از خواص تبعیت می‌کنند. وي با تأکید بر اینکه خبرگان و نخبگان باید مردم را بیدار کنند، به لزوم برنامه‌ریزی در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در مجلس و خبرگان لزوم پایبندی به ولایت بسیار مهم است و مبادا کسی که هوا و هوس دارد و به این خاطر کاندیدا شده است مسئولیت بگیرد.


وی آگاه کردن و بصیرت مردم را وظیفه خواص برشمرد و تأکید کرد: مسئله دیگر این است که اگر ما گروهی را اصولگرا شناختیم و فهمیدیم که به اصول پایبند هستیم، باید با آنها مودت و دوستی برقرار کنیم هر چند که بینش‌ها مختلف است. موحدی‌کرمانی با تأکید بر اینکه ما باید دست کسی را که بصیرت عمیق ندارد بگیریم نه اینکه از آنها برائت کنیم، تصریح کرد: ما حتی باید سعی کنیم کسانی که با ما همراه نیستند را جذب کنیم و رهبر معظم انقلاب هم به لزوم جذب حداکثری توجه داشته‌اند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ضمن برشمردن شاخص‌های اصولگرایی ادامه داد: التزام به اسلام، قانون اساسی، پایبندی به فرامین حضرت امام و اطاعت محض از ولایت‌فقیه و ولی‌فقیه زمان از اصول اولیه است. وی با بیان اینکه در جریان اصولگرایی باید به 16 شاخصه توجه کنیم و کسانی که در دایره اصولگرایی هستند برادران عزیز ما محسوب می‌شوند، افزود: دفاع از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی، التزام عملی به ولایت فقیه و در موارد مختلف نظر رهبری را فصل‌الخطاب دانستن از جمله این شاخص‌هاست.

موحدی‌کرمانی احترام به روحانیت و مرجعیت را از دیگر شاخصه‌های اصولگرایان دانست و گفت: بنده از آقای باهنر که تأکید داشت آنچه جامعتین بگوید می‌پذیرند، تشکر می‌کنم چرا که آنها به درستی تشخیص داده‌اند و از سوی دیگر جامعتین نیز مستمسک به فرامین اهل بیت است و از خود چیزی مایه نمی‌گذارد. وی با تأکید بر اینکه ما از مشورت و مذاکره بی‌نیاز نیستیم، یادآور شد: بنده برای برادرم آیت‌الله مصباح‌یزدی احترام کامل قائلم و شخصاً به ایشان ارادت دارم. وی با بیان اینکه شما تبعیت از جامعتین را ادامه دهید، در عین حال گفت: نمی‌دانم آیت‌الله مصباح رهبری پایداری را قبول کرده باشند یا نه هر چند در این امر تردید وجود دارد، اما به هر حال ما نظر جامعتین را به شما ابلاغ می‌کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز سازده‌زیستی و توجه به مستضعفین را از دیگر شاخصه‌های اصولگرایی برشمرد و ادامه داد: مسئله اقتصاد و اقتصاد مقاومتی در این امر در جای رفیعی است. وی اعتقاد به آزادی‌های مشروع و برخورد با آزادی‌های غیرمشروع را از دیگر شاخصه‌های اصولگرایان برشمرد و متذکز شد: تحکیم مردم‌سالاری دینی، برخورد با فساد اداری، کمک به پیشرفت همه‌جانبه کشور و پرهیز از سیاه‌نمایی از شاخصه‌های مهم اصولگرایان است.

موحدی‌کرمانی حُسن تدبیر، عطوفت با مردم و التزام و تلاش برای تعامل و هماهنگی قوا را از دیگر شاخصه‌های اصولگرایان برشمرد و خاطرنشان کرد: خود‌شناسی و استکبار‌ستیزی نیز از شاخصه‌های بسیار مهم این جریان است. دبیرکل جامعه روحانیت با اشاره به لزوم موضع‌گیری صریح و شفاف در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و فتنه، به اصول استقلال اشاره کرد و گفت: تلاش برای وحدت و یکپارچگی در داخل حول محور ولایت و وحدت در جهان اسلام برای امت اسلامی از دیگر شاخصه‌های اصولگرایان است.