کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حذف ایرانی‌ها از لیگ قهرمانان بخاطر رسانه ملی؟

اخطار رییس AFC به فدراسیون فوتبال ایران

16 اسفند 1393 ساعت 18:14

گروه ورزشي: رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید AFC اعلام کرده در صورت حل نشدن موضوع حق پخش تلویزیونی حضور باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان در خطر جدی است.


به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، که برای برگزاری نشستی با شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحرین سفر کرده بود، گفت: برای میزبانی جام ملت‌های 2019 به منامه سفر کردم تا دیداری را با شیخ سلمان داشته باشم و درباره شرایط موجود به بحث و تبادل نظر بپردازیم. وی در ادامه بیان کرد: در این جلسه درباره میزبانی و حضور کارشناسان ایرانی در کمیته‌های مختلف، مسائل باشگاه‌ها و حضور‌شان در لیگ قهرمانان آسیا صحبت‌هایی شد. درباره میزبانی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است نقاط ضعف و قوتی برای هر دو کشور ایران و امارات در راه میزبانی جام ملتهای 2019 مطرح است.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل بررسی و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت دو کشور برای میزبانی، قرار شد تا 5 نفر از کارشناسان AFC در ایام عید به امارات و ایران سفر داشته باشند و گزارش‌های نهایی خود را به AFC ارائه کنند تا در این‌باره تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد. البته پیش از این قرار بود بحث میزبانی جام ملتها در سال 93 تمام شود اما بنا به درخواست ما این موضوع به نشست بعدی هیات اجرایی موکول شد و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که در جلسه آتی به شما اطمینان می‌دهم که نقاط ضعف و قوت هر دو کشور در کنار هم در تابلوی اعلانات نشست هیات اجرایی نمایش داده شود تا اعضا به صورت کامل و مستقل میزبان را مشخص کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: شیخ سلمان برای میزبانی در خصوص اسپانسر و حق پخش تلویزیونی مطالبی را مطرح کرد و برایش بسیار مهم بود که اسپانسر‌ها باید به راحتی به ایران بیایند تا بحث هزینه‌های مسابقات تامین شود. این موضوع در امارات امسال حل شده است. در واقع رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما خواست تا به آنها در خصوص حق پخش این بازی‌ها تضمین جدی بدهیم.

وی در ادامه افزود: شیخ سلمان در صحبتهایش برای میزبانی جام ملتهای آسیا دو موضوع را حائز اهمیت دانست. نخست بحث بازاریابی و همچنین موضوع حق پخش تلویزیونی فوتبال. او در صحبت‌هایش تاکید داشت از طریق رسانه‌ها مطلع شده است که باشگاههای ایران در سال جاری حق پخش تلویزیونی خود را دریافت نکرده‌اند و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که یکی از مهمترین و اساسی‌ترین قوانین حضور باشگاههای ایران در لیگ قهرمانان آسیا دریافت حق پخش تلویزیونی است که اگر این موضوع محقق نشود از سال آینده حضور باشگاههای ایران در لیگ قهرمانان اسیا در هاله‌ای از ابهام خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: شیخ سلمان ضمن بیان مطلب فوق که حضور باشگاههای ایران در لیگ قهرمانان آسیا به جهت عدم دریافت حق پخش تلویزیونی در خطر جدی قرار دارد گفت، به همین خاطر از شما ضمانت ویژه ای می‌خواهیم که در خصوص پخش تلویزیونی و پرداخت حق آن مشکلی وجود ندارد. کفاشیان در ادامه گفت: شیخ سلمان تاکید داشت که اسپانسر همکار با کنفدراسیون فوتبال آسیا عنوان کرده که چنانچه مسابقات در امارات برگزار شود، می تواند چند برابر ایران درآمدزایی داشته باشد. ضمن اینکه رئیس کنفدراسیون آسیا در نشست مشترک به ما اعلام کرد موضوع حضور بانوان اولویت اول ما نیست چون ما هم مسلمان هستیم و شرایط کشور شما را درک می‌کنیم اما اولویت اصلی و مهم ما در بحث میزبانی بحث درآمدزایی و به خصوص حق پخش تلویویرنی است که امیدوارم این مشکل حل شود.

کفاشیان در پایان افزود: در نشست با شیخ سلمان و الکس سوسی، مسئول حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حضور داشت و ما از رئیس و دبیر کل AFCخواستیم تا موضوع پول بلوکه شده ایران پیگیری شود و شیخ سلمان از مسئول حقوقی کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.


کد مطلب: 71516

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/71516/اخطار-رییس-afc-فدراسیون-فوتبال-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir