کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وقتي چهره‌ فرهنگیان را چون مجرمان مات مي‌‌كنند!

فرهنگیان، از «کار» تا «انکار» رسانه‌ای

17 اسفند 1393 ساعت 14:56

...صدا و سیما چهره‌ی فرهنگیان سرزمینش را چون مجرمان مات مي‌نمایاند و چرا در عصر فراوانی دوربین های صدا و سیما، تجمع بزرگ و آرام فرهنگیان، تنها در یک عکس مات و مجرمانه خلاصه شد؟...


اسماعیل حسین‌پور


گروه جامعه: در تجمع سراسري اخير معلمات، سیما در يكي از بخش‌هاي خبري خود، خبری کوتاه درباره تجمع صنفی فرهنگیان یکی از استانها پخش كرد که به جای فیلم این تجمع و تجمع‌هاي بزرگ فرهنگیان، تنها تصویر یک جمع چند نفره از فرهنگیان با چهره هایی مات شده پخش گردید که برای فرهنگیان تحقیرآمیز و سؤال برانگیز بود که فرهنگیان جز خواسته صنفی شان چه منکری را مرتکب شده اند که صدا وسیما چهره ی فرهنگیان سرزمینش را چون مجرمان مات مي‌نمایاند و چرا در عصر فراوانی دوربین‌هاي صدا و سیما، تجمع بزرگ و آرام فرهنگیان، تنها در یک عکس مات و مجرمانه خلاصه شد؟

باید بپذیریم صدا و سیما و بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌هاي دیگر، با نگاه انکاری شان در قبال این خواسته صنفی فرهنگیان دچار باخت بزرگی شدند و موقعیت این رسانه‌ها در نگاه روشن و عمیق فرهنگیان که خود بزرگترین رسانه هستند به شدت تنزل کرده است. فرهنگیان با جمعیت میلیونی شان و با چندین میلیون دانش آموز، خود بزرگترین رسانه هستند که اعتمادشان به رسانه‌ها مي‌تواند سرمایه ی بزرگی برای هر رسانه‌اي باشد که در ماجرای اخیر، متأسفانه آسان از دست رفت و مي‌رود.

سؤال بزرگ فرهنگیان این است چرا دوربین‌هاي صدا وسیما که در همه حال و در همه جا هستند نتوانستند و نخواستند فرهنگیان را با جمعیت انبوه شان ببینند و در این میان برخی رسانه‌های خارج از کشور میدان داری کردند و باز هم رسانه ملی ما پس از خمیازه‌ای بزرگ، چشمان بسته و خمارش را بسیار دیرهنگام گشود و تنها یکی از بخش خبری اش را با تأخیر چند روزه به بحث مطالبات فرهنگیان اختصاص داد؟

باید بپذیریم برخورد غیرکارشناسانه بسیاری از رسانه‌هاي ما و به ویژه صدا و سیما و نگاه انکاری شان در قبال یک تجمع آرام که خواسته بزرگ شان صرفا رفع تبعیض بین آنها و دیگر کارکنان دولت است، عملا نگاه این قشر عظیم را به رسانه‌هاي بیرون خیره ساخت و در این میان هرچند فرهنگیان همواره تأکید و تأیید نموده اند که این تجمع‌ها صرفا صنفی است ولی متأسفانه، این صدا وسیما بود که با عدم پخش اخبار مربوط به این تجمع آن را سیاسی نمایاند.

کار به دستان صدا وسیما باید خوب بدانند که با برخی سیاست‌هاي غیراصولی، غیر رسانه‌اي و تکراری و انکاری شان در قبال این تجمع‌هاي ساده صنفی، فرهنگیان را با جمعیت میلیونی شان از خویش راندند و رنجاندند. فرهنگیانی که کار بزرگ شان علم آموزی و خردورزی است و قطعا باید بیش از اینها صاحب حرمت باشند که متأسفانه چنین نیست و فرهنگیان به رغم این که بیشتر کار مي‌کنند، همواره انکار مي‌شوند.

فرهنگیان با تقدیم 4 هزار شهید و 36 هزار دانش آموز پرگشوده تا خداوند سرمایه بزرگ این دیار به شمار مي‌روند و در همه ی عرصه‌هاي دفاع از عزت دین و دیارشان پیشتاز و پیشگام بوده اند و هستند و تاکنون صادقانه و صبورانه ناسپاسی‌هاي بزرگی را دیده اند و چشیده اند، مستحق این نامهربانی و این تحقیر رسانه‌اي نبودند و نیستند. هر چند برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها با فرهنگیان همراه شدند و بخشی از دغدغه‌هاي فرهنگیان را به زیبایی زبان شدند ولی بی اعتمادی فرهنگیان به رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما مي‌تواند یک افت و آفت بزرگ برای این رسانه باشد.

هرچند فرهنگیان در طول این سالیان، با صبوری شان بی مهری‌ها و بدعهدی‌هاي فراوانی را از سر گذرانده اند ولی نگاه صادقانه، هوشمندانه و مدبرانه به تجمع صنفی فرهنگیان مي‌توانست جایگاه این رسانه را در بین نخبگان و فرهنگیان تقویت کند که متأسفانه چنین نشد. انتظار مي‌رود صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها با راستی نُمایی و سعه صدر و با پرهیز از نگاه انکاری و ابزاری شان به فرهنگیان و خواسته هایشان، زمینه دلدادگی بیشتر آنها به ایران اسلامی را فراهم آورند و با فرهنگیانی که چون «الف» دیروز تخته سیاه شان در دفاع از شکوه سرزمین شان استوار ایستاده اند این نامهربانی‌ها را روا ندارند تا فرهنگیان فکور ایران نپندارند که تنها در روزهای برگزاری رأی و رأی گیری و برای پرکردن صندوق‌هاي رأی و راهپیمایی عزیز مي‌شوند و بعد چشم‌ها و گوش‌ها بر آنان و آوای حق طلبانه شان بسته مي‌شود.


کد مطلب: 71617

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/71617/فرهنگیان-کار-انکار-رسانه-ای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir