به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۷ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۷۱۶۴۰
داور باید کنترل بیشتری انجام می‌داد؛

حمید درخشان: بازیکنانم خسته بودند

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس گفت که بازیکنان تیمش خسته هستند و در این شرایط در بازی‌های آینده هم مشکل خواهند داشت.
حمید درخشان: بازیکنانم خسته بودند
حمید درخشان بعد از شکست یک بر صفر مقابل تراکتورسازی در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر اظهار داشت: قبل از هر چیز به تراکتورسازی و طرفدارانش این 3 امتیاز را تبریک می‌گویم. امروز شاهد بازی چندان با کیفیتی نبودیم و این بی‌کیفیتی بیشتر از سوی تیم ما بود.

وی افزود: بازی سنگینی را در ازبکستان انجام داده بودیم و با خستگی زیاد به تبریز آمدیم و این خستگی و عدم شادابی به خوبی در بازیکنان پرسپولیس محسوس بود. با توجه به این قضیه تغییراتی در ترکیب اصلی خود دادیم که متاسفانه بازیکن جایگزین نتوانستند کیفیت لازم را داشته باشند و از عملکرد آنها راضی نیستم. درخشان یادآور شد: در مجموع بازی نسبتا خوب بود و ضمن تبریک به حریف باید بگویم اگر در شرایط عادی قرار داشتیم، خیلی بهتر از اینها می‌توانستیم بازی کنیم اما خستگی و طی کردن مسافت زیاد مزید بر علت شد نتوانیم تیمی باشیم که انتظار می‌رفت.

سرمربی پرسپولیس با تاکید بر اینکه دوست ندارد راجع به مسائل داوری صحبت کند، گفت: متاسفانه داور آنطور که باید قضاوت خوبی نداشت و تحت تاثیر جو بازی قرار گرفت و کنترل مسابقه از دستش خارج شده بود. انتظار می‌رود در فوتبال حرفه‌ای شاهد قضاوت‌های بهتر و حرفه‌ای‌تری از سوی داوران باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز نتوانستیم آن تیم همیشگی باشیم و این قسمتی از فوتبال است که باید با این مشکلات ساخت اما در ادامه بازی‌های لیگ باید بتوانیم مانند لیگ قهرمانان آسیا روند روبه‌جلویی در پیش بگیریم و شرایط‌مان را در جدول رقابت‌ها بهبود ببخشیم.

درخشان در پاسخ به این سوال که اشتباهات فردی تا چه حد در این نتیجه تاثیر داشت، گفت: همانطور که گفتم وقتی خستگی در ساق‌های بازیکنان باشد، ناخودآگاه تمرکز آنها را برهم می‌زند. بازیکن وقتی شاداب نباشد نمی‌تواند به خوبی تمرکز کند و در این شرایط دچار اشتباهات زیادی می‌شود. تقریبا در همه پست‌ها چند اشتباه فردی داشتیم که در نهایت یکی از آنها منجر به گل حریف شد. من از بچه‌ها ناراضی نیستم، آنها همه زحمت خود را کشیدند و یک واقعیت است که خستگی بیش‌ از حد، منجر به به‌وجود آمدن اشتباهات فردی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار تبریزی درباره اینکه در این بازی تیمش هم اخلاق را باخت و هم نتیجه را، گفت: من اعتقاد ندارم که اخلاق را باختیم بلکه معتقدم خستگی زیاد باعث از دست رفتن تمرکز بازیکنان شده و ناخودآگاه اعصاب و روان آنها برهم می‌ریزد. رعایت مسائل اخلاقی در تیم ما در اولویت قرار دارد و مطمئن باشید در آینده دیگر شاهد اتفاقات حاشیه‌ای که امروز از سوی بازیکن ما در زمین رخ داد، نخواهید بود.

درخشان با اشاره به بازی‌های آینده تیمش گفت: شما در نظر بگیرید ما 10 هزار کیلومتر مسافت را طی کردیم تا به ازبکستان و تبریز برویم و حالا سفرهای مسجدسلیمان و عربستان را در پیش داریم. واقعا اگر می‌خواهیم با این وضعیت بازی‌های خود را پشت سر بگذاریم شرایط بسیار سخت خواهد شد. امروز دیدید فشردگی این بازی‌ها و خستگی چقدر کیفیت تیم ما را پایین آورد و شما درنظر بگیرید ما باید 2-3 روز دیگر سفری به مسجدسلیمان داشته باشیم، قطعا در آن مسابقه هم شاداب نخواهیم بود و بعد از آن در بازی با النصر عربستان هم نمی‌توانیم تیمی باشیم که انتظار می‌رود.

وی تاکید کرد: روی سخن من با سازمان لیگ است که چرا برای یک بازی تدارکاتی تیم امید 4 هفته بازی‌ها را تعطیل می‌کنند اما حاضر نیستند بازی ما با نفت مسجدسلیمان را تعطیل کنند، آیا اگر این اتفاق بیفتد مشکلی پیش می‌آید؟ مسئولان مدام اعلام می‌کنند که قصد دارند به پرسپولیس، فولاد، تراکتورسازی و نفت تهران که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، کمک کنند، الان زمان کمک کردن است. ما در شرایط فعلی نیاز به این داریم که استراحت بیشتری داشته باشیم تا نماینده شایسته‌ای برای فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس تماشاگران تراکتورسازی را ویژه خواند و خاطرنشان کرد: من به تماشاگران تیم تراکتورسازی افتخار می‌کنم چرا که آنها تماشاگرانی هستند که همیشه تیم خود را همراهی می‌کنند. من یک آذری هستم و مفتخرم که تراکتورسازی چنین هوادارانی دارد. آنها با تمام وجود تیم خود را تشویق می‌کنند و با وجود آنها تراکتورسازی کار آسانی مقابل میهمانانش خواهد داشت. امروز تماشاگران تراکتورسازی بالای 60 تا 70 درصد به تیم‌شان انرژی دادند و از عوامل برتری تراکتورسازی بودند. درخشان با اذعان به اینکه تراکتورسازی یک نمایش خوب مقابل پرسپولیس داشته است، افزود: تراکتورسازی خوب بازی کرد اما تیم من آنچه را می‌خواستم در زمین انجام نداد.

وی در خصوص دلایل فراز و نشیب تیمش در فصل جاری گفت: زمانی که پرسپولیس را تحویل گرفتم، این تیم چند بازیکن مصدوم و محروم داشت. امروز هم نفراتی چون طارمی، عباس‌زاده، نورمحمدی و ... به علت محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتیم و ترکیب‌مان کامل نبود،‌ متاسفانه این مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها باعث فراز و نشیب تیم شده و اجازه نداده است که تیم ما خوب کار کند.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع از سوی یکی از خبرنگاران که سرخپوشان در بازی مقابل تراکتورسازی بی‌انضباط بوده و به درگیری با بازیکنان این تیم می‌پرداختند، گفت: به عقیده من بی‌انضباطی صورت نگرفت و هر درگیری که اتفاق افتاد بخشی از فوتبال بود. در فوتبال از این درگیری‌ها به وجود می‌آید اما این داور است که باید بازی را کنترل کند. متاسفانه داور نتوانست به خوبی بازی را کنترل کند و دیر به صحنه‌ها می‌رسید.

درخشان فوتبال را بازی فیزیکی دانست و گفت: داور می‌توانست بازی را کنترل کند و در صحنه‌ها حضور به موقع داشته باشد اما این کار را نکرد که برخورد بین بازیکنان پیش می‌آید و اینکه آنها حتی در صورت هم می‌روند. در چنین صحنه‌هایی داور باید به موقع دخالت کند اما داور امروز (یدالله جهانبازی) خیلی دیر به صحنه‌های درگیری می‌رسید، اعتقاد دارم داور باید کنترل بیشتری بر جریان بازی می‌داشت.
مرجع : تسنیم