به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۶
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۷۱۷۶۲

برگزاری کنسرت در خراسان ممنوع شد!

گروه هنری: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران، دو هفته پس از لغو کنسرت «علیرضا قربانی» و بازتاب‌های فراوان این اتفاق در رسانه‌های داخلی و خارجی در نخستین گفتگوی رسمی خود درباره این موضوع مصاحبه ای انجام داده و تاکید کرده که برگزاری کنسرت طبق دستوراتی که ما گرفته ایم فعلا به طور کل در استان خراسان منتفی است.
به گزارش سایت موسیقی ما، شامگاه ۹ اسفند «علیرضا قربانی» برای اولین بار قرار بود در استان خراسان رضوی و در سالن دانشگاه آزاد شهرستان «گل‌بهار» – از توابع شهر مشهد- روی صحنه برود. اما ساعاتی پیش از اجرای این برنامه با نامه رسمی دادستانی شهرستان چناران از برگزاری این برنامه ممانعت به عمل آمد.

پیگیری خبرنگار ما برای ارتباط گرفتن با دادستان شهرستان «چناران» (که بر اساس نامه ایشان به رئیس ارشاد چناران برنامه لغو شده بود) بالاخره پس از یک هفته نتیجه داد و «مجید اشراق» دادستان عمومی «چناران» در این باره گفت: «بحث‌هایی که تا کنون رسانه‌ها درباره این موضوع داشته‌اند بیشتر حالت غیرحقوقی داشته و عمدتا به قصد شانتاژ رسانه‌های ضد انقلاب صورت گرفته است. بخاطر همین چندان از نظر من اهمیت پاسخگویی ندارد.

«اشراق» همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این کنسرت دارای مجوزهای رسمی وزارت ارشاد بوده توضیح داد: «ما در نامه‌ای که در اختیار ارشاد مشهد قرار دادیم و ظاهرا به صورت همگانی هم منتشر شده، توضیح داده‌ایم که موضوع برگزاری این قبیل برنامه‌ها فعلا در این استان به طور کل منتفی است و ما دستوراتی را دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن‌ها تصمیم گرفته‌ایم. حالا اگر قرار باشد این موضوع دستخوش تغییرات جدید شود، باید منتظر دستورات جدیدی باشیم که به صورت قانونی به ما می‌رسد.»

او همچنین در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: «متاسفانه موضوع به سمت بازی‌های سیاسی سوق داده شده و بخاطر همین با توجه به برداشت‌های مختلف و خلاف واقع، از سوی دادستانی کل استان به دلیل احتمال هرگونه تفسیر به رای از حرف‌ها ما، اجازه اظهارنظر بیشتر در این رابطه را نداریم.»