به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۰ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۷۱۹۶۳

کری: کنگره نمی‌تواند توافق را تغییر دهد

گروه بین‌الملل: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نمایندگان کنگره نمی‌توانند هر گونه توافق هسته ای بین واشنگتن و تهران را به رغم تهدید سناتورهای جمهوریخواه تغییر دهند.
کری: کنگره نمی‌تواند توافق را تغییر دهد
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، جان كری گفت که با ناباوری محض به نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوری خواه آمریکا پاسخ داده است. سناتورهای آمریکایی در این نامه به زعم خود تهدید کرده اند که توافق هسته ای بین ایران و آمریکا را باطل می کنند. کری در نشست کمیته روابط خارجی سنای آمریکا افزود: اینکه نامه می گوید کنگره می تواند شروط توافق را در هر زمانی تغییر واقعی دهد، کاملا اشتباه است.

47 سناتور جمهوریخواه آمریکایی به رهبری تام کاتن در نامه ای به مقام های ایرانی هشدار دادند که هر گونه توافق هسته ای که باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده با ایران امضا کند و به تایید سنا نرسیده باشد، فقط تا زمانی که اوباما روی کار است، یعنی تنها تا دو سال دیگر اعتبار خواهد داشت. کاخ سفید نیز هشدار داده است که کارهای مخل کنگره ظرفیت آن را دارد که گفت و گوها را برهم زند. در همین حال، دمکرات های سنا در جهت اهداف حزبی خود از اقدام تازه محافظه کاران دوری کرده اند.