به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۷۲۰۳۵

دختر نمتسوف: پوتین مقصر مرگ پدرم است

گروه بین الملل: یکی از دختران رهبر مخالفان روسیه گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باید مسئولیت قتل او را به عهده گیرد.
دختر نمتسوف: پوتین مقصر مرگ پدرم است
ژانا نمتسوف گفت که به اعتقاد او رئیس جمهور روسیه از لحاظ سیاسی مسئول قتل پدرش است. بوریس نمتسوف، معاون سابق نخست وزیر روسیه و از سیاستمداران کهنه کار لیبرال که به شدت با آنچه دخالت روسیه در جنگ داخلی اوکراین می دانست مخالف بود، روز ۲۷ فوریه درحالی که با دوستش در نزدیکی کرملین قدم می زد به ضرب چند گلوله به قتل رسید. پوتین قتل او را محکوم کرده و قول یافتن قاتلان را داده است.

ژانا نمتسوف ادعای دوستان پدرش را منعکس کرد که می گویند قتل انگیزه سیاسی داشته است. او گفت: پدرم برجسته ترین منتقد پوتین بود. او قوی ترین رهبر مخالفان در روسیه بود. او افزود: بعد از مرگ او، مثل این است که سر مخالفان بریده شده و همه را ترس برداشته است.دیگر هیچ چهره ای با این میزان نفوذ .... با این همه مهارت و تجربه در رویارویی با مقام ها برایمان باقی نمانده. او که ۳۰ سال دارد و تحلیلگر بازار بورس و مجری یک کانال امور مالی در مسکو است گفت که محققان با او تماس نگرفته اند زیرا علاقه ای به تحقیقات مستقل ندارند.

مقام ها هنوز اعلام نکرده اند که انگیزه قتل نمتسوف چه می تواند باشد. او سال گذشته بعد از تهدید شدن به مرگ در صفحه فیسبوک خود با مقام های روس تماس گرفت و آن تهدیدها را به موضع گیری اش در جنگ اوکراین مرتبط دانست. پلیس در ماه سپتامبر درخواست او برای تحقیق در این باره را رد کرد. نمتسوف پیش از مرگ برای تهیه گزارشی دایر بر دخالت نظامی روسیه در آن بحران کار می کرد. ژانا نمتسوف گفت که او نتوانسته به آپارتمان پدرش که در آن فایل های خود را نگه می داشت دسترسی پیدا کند.

در همین حال یکی از کسانی که در قتل او متهم شده گفته است که به زور مجبور به اعتراف شده است. زائور دادیف گفته است که برای دو روز تمام، دست و پایش را بسته و کیسه‌ای هم روی سرش کشیده بودند. او چند روز پیش همراه با یک نفر دیگر رسما به این قتل متهم شد. او گفت فقط به این خاطر اعتراف کرده که یکی از دوستانش آزاد شود.
مرجع : بی بی سی