به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۱ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۷۲۰۵۱
منصوریان ششمین باخت استقلال را رقم زد

نفت تهران به صدر جدول لیگ برتر بازگشت

گروه ورزشي: تیم فوتبال نفت تهران با برتری مقابل استقلال صدرنشینی خود را در رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران تداوم بخشید. شاگردان امیر قلعه‌نویی هم ششمین باخت فصل خود را تجربه کردند و در رده سوم قرار گرفتند.
نفت تهران به صدر جدول لیگ برتر بازگشت
به گزارش مهر، تیم های استقلال و نفت تهران امروز پنجشنبه در چارچوب هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر نفت به پایان رسید. نیمه نخست بازی تحرک چندانی نداشت و دو تیم بازی محتاطانه ای را در پیش گرفتند و تنها موقعیت جدی بازی به موقعیت تک به تک آرش برهانی با علیرضا بیرانوند خلاصه می شد که با خروج به موقع دروازه بان نفت، دروازه زردپوشان بسته ماند.

نیمه دوم اما داستان متفاوتی داشت. نفت از همان دقیقه ۴۸ برتری خود را به استقلال دیکته کرد. توپ عرضی وحید امیری در محوطه جریمه به غلامرضا رضایی رسید اما این بازیکن توپ را به بالای دروازه فرستاد. نفت به برتری خود ادامه داد تا اینکه با خطای حنیف عمران زاده در دقیقه ۵۹ بر روی علی قربانی، مهاجم نفت، زردپوشان صاحب موقعیت پنالتی شدند اما لئوناردو پادوانی نتوانست دروازه محسن فروزان را باز کند.

پادوانی در دقیقه ۸۰ اشتباه خود را جبران کرد و با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد و نفت را به صدر جدول فرستاد. استقلال پس از این گل، بازی تهاجمی را در دستور کار قرار داد و دو بار در دقایق ۸۵ و ۹۰ توسط رضا عنایتی و سجاد شهباززاده در آستانه به ثمر رساندن گل تساوی بود که درخشش بیرانوند مانع از باز شدن دروازه نفت شد. نفت با این پیروزی جایگاه خود در صدر جدول را از تراکتورسازی پس گرفت. علیرضا منصوریان در بازی رفت هم موفق به شکست امیر قلعه نویی شده بود.

منصوریان: یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌ام بود

 سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه یکی از سخت ترین روزهای زندگی‌اش را برابر استقلال پشت سرگذاشت گفت به احترام هواداران تیم سابق خود از روی نیمکت بلند نمی‌شد. علیرضا منصوریان پس از پیروزی یک بر صفر شامگاه پنجشنبه تیمش برابر استقلال به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: قبل از شروع بازی با آقای قلعه نویی صحبت کردیم و موضوع صحبت ما هم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بود. ما به شهدا مدیون هستیم.

وی افزود: بازی در نیمه اول پایاپای بود. طبیعی هم بود چرا که ما با تیمی بازی می کردیم که نام بزرگی دارد و به اندازه کافی محبوب هست. در این شرایط به جوانان ما فشار وارد می‌شود. آنها نفرات بسیار خوبی داشتند. اما در نیمه دوم سعی کردیم مالکیت توپ را در اختیار بگیریم و مراقب خط حمله استقلال باشیم. ضمن اینکه خودمان مراقب بودیم که از ضد حملات استفاده کنیم. در 20 دقیقه پایانی هم تحت فشار بودیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران خاطر نشان کرد: امروز یکی از روزهای سخت زندگی من بود. برایم سخت بود که به احترام هواداران بایستم و تیم را هدایت کنم. بعد از خدا و خانواده‌ام تمام زندگی ام را مدیون استقلال و هواداران این تیم هستم. برخلاف اینکه می گویند فضای رقابتی هست اما من به سمت قلعه نویی رفتم و نشان دادم که کاملا رفیق هستیم.

وی افزود: به قله رسیدیم اما حفظ این موقعیت خیلی سخت است. در رسیدن به صدر جدول من تنها نبوده و همیشه گفته ام که تیم پشتیبانی به من خیلی کمک می کند و جا دارد از همه آنها تشکر کنم. البته کاری که من مقابل استقلال انجام دادم و فقط روی نیمکت نشستم حرفه ای نبود اما به خاطر هواداران استقلال که همیشه به من احترام گذاشته اند روی نیمکت نشستم. اجازه بدهید این بار احساس من بر منطق غلبه کند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران خاطرنشان کرد: اگر ما فوتبال کشی نکنیم و فوتبال را مقابل بقیه رشته ها قرار ندهیم قطعا مردم به ورزشگاه می آیند. همه باید تلاش کنند که فضایی که بعد از بازی ایران با آرژانتین وجود داشت دوباره حفظ شود. فضایی که تماشاگران به ورزشگاه نمی آیند فقط در تهران رخ می دهد. این اتفاق فقط برای هواداران استقلال و پرسپولیس رخ داده است و نمی دانم چه اتفاقی است. منصوریان در مورد وقفه ای که در بازی به خاطر بستن وسایل سنجش تست بدنی بازیکنان به وجود آمد گفت: ما این کار را در 25 بازی قبلی(لیگ ایران و آسیا) هم انجام داده بودیم اما این بار فکر کنم امیرحسین صادقی متوجه این موضوع شد. ما از این طریق سطح آمادگی بازیکنان را می سنجیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع بازی خوبی را از استقلال و نفت شاهد بودیم. استقلالی ها در دقایق پایانی تیم ما را تحت فشار قرار دادند و با آوردن عمران زاده به خط حمله به فکر رسیدن به گل بودند که ما هم یک بازیکن را مامور مهار او کردیم. با این حال در دقایق پایانی بازی می توانست مساوی شود که بازیکنان ما اجازه این کار را به حریف ندادند.

قلعه نویی: مقابل نفت بدشانس بودیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال هم گفت: بازی خوبی را از سوی هر دو تیم شاهد بودیم اما تیم ما در دقایق پایانی بدشانس بود که نتوانست به گل تساوی برسد. البته دروازه بان تیم نفت هم عملکرد خوبی داشت. امیر قلعه نویی پس از شکست یک بر صفر روز پنجشنبه تیمش برابر نفت تهران به خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: فکر می کنم بازی خوبی بود و هر دو تیم فوتبال خوبی را ارائه کردند. ما از روی همان نقطه که در تمرینات کار کرده بودیم گل خوردیم. ما برنامه های نفت را می دانستیم ولی کمی بدشانس بودیم و چند موقعیت داشتیم که از آنها استفاده نکردیم.

وی افزود: باید به مسئولان نفت، منصوریان و بیرانوند تبریک بگویم. اگر بیرانوند نبود ما چند گل می زدیم. البته آنها هم می توانستند تعداد گل هایشان را بیشتر کنند. ما هم دو بازیکن خود را نداشتیم. ما هنوز در کورس هستیم و فقط چهار امتیاز از صدر عقب هستیم و باید برویم نقاط ضعف را برطرف کنیم و برای بازی‎های آینده آماده شویم. قلعه نویی در مورد رابطه اش با منصوریان گفت: این برد مبارک منصوریان و تیمش باشد. این فوتبال است و تمام شد. خودم توصیه کردم که منصوریان بیاید دنبال مربیگری. متاسفانه برخی‌ها فضاسازی می کنند که اتفاق درستی نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با رد اظهار نظر مسئولان باشگاه در مورد انتخاب داور این بازی گفت: نمی دانم این شایعات از کجا مطرح شده بود. این مسائلی غیر اخلاقی است که از سوی افرادی مطرح شده و نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. وی در مورد حضور کم تعداد تماشاگران در ورزشگاه گفت: شاید شب عید است و مردم به فکر خرید عید هستند. شاید هم مشکلات اقتصادی دارند و نمی توانند به ورزشگاه بیایند. امیدوارم بعد از این تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها بیشتر شود.
مرجع : مهر