به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۷۲۱۶۰

همه​چیز درباره ساعت هوشمند اپل/تصاوير

گروه فناوری: شرکت اپل در ماه سپتامبر سال گذشته به‌طور رسمی ساعت هوشمند خود را معرفی کرد. و نام آن را Apple Watch گذاشت.
همه​چیز درباره ساعت هوشمند اپل/تصاوير
درآن زمان جزییات زیادی از آن منتشر نشد اما اپل در کنفرانس مطبوعاتی و اختصاصی خود ساعت هوشمند خود را به‌طور کامل معرفی کرد و جزئیاتی بیشتری را از آن آشکار ساخت. اطلاعات جدید در مورد Apple Watch ازاین‌قرار هستند: ساعت‌های هوشمند اسپورت اپل از ترکیب آلیاژهای مختلف آلومینیوم ساخته شده و در دورنگ نقره ای و خاکستری عرضه می‌شود. بندهای رنگی این ساعت ها از پلاستیک مقاوم ساخته شده. قیمت مدل 38 میلی‌متری آن 349 دلار و مدل 42 میلی‌متری 499 دلار اعلام شده است. ساعت‌های هوشمند اپل با بند استیل با بند 38 میملیمتری 540 دلار بوده و با توجه جنس بند تا 1050 دلار نیز افزایش پیدا می‌کنند. مدل‌های 42 میلی‌متری 50 دلار گران تر هستند.

ساعت‌های هوشمند با بدنه طلایی (طلای 18 عیار) با قیمت اولیه 10 هزار دلار به فروش خواهد رسید وتا 17 هزار دلار نیز پیش خواهد رفت. سفارش آنلاین ساعت‌های هوشمند اپل از تاریخ 10 آوریل امسال آغاز خواهد شد و فروش آن نیز از 24 آوریل در فروشگاه‌های اپل خواهد بود. ارتباط Apple Watch با آیفون از طریق بلوتوث و وای فای خواهد بود. بنابر این محدودیت فاصله برای ساعت و گوشی وجود ندارد. اپل یک فروشگاه اختصاصی با عنوان Apple Watch Store برای اپلیکیشن های ساعت خود در نظر گرفته است. طبق اعلام رسمی این شرکت باتری‌های مورد استفاده در Apple Watch تا 18 ساعت استفاده دوام خواهد داشت. امکان اتصال یک Apple Watch به یک Apple Watch دیگر به‌طور مستقیم و بدون واسطه گوشی همراه وجود دارد.

ساعت هوشمند اپل چیست؟
باوجوداینکه شرکت اپل درگذشته نیز ابزارهای پوشیدنی تولید کرده بود اما Apple Watch یک محصول کاملاً جدید از این شرکت محسوب می‌شود. ابزاری که یک پلتفرم کاملاً جدید دارد. اپلیکیشن های مخصوص به خود را دارد و به گوشی همراه اپل به صورت بی سیم متصل می‌شود و جدای تمام این موارد به عنوان یک ساعت جزئی از صنعت مد نیز در نظر گرفته می‌شود. سال گذشته اپل یک کیت مخصوص برای توسعه دهندگان نرم افزاری منتشر کرد تا افراد بتوانند برای Apple Watch اپلیکیشن طراحی کنند.



ساعت هوشمند اپل چه کارهایی انجام می‌دهد؟
Apple Watch مانند موزیک پلیر مانند آیپاد است. می‌تواند فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی کاربر را بررسی کند و ضربان قلب کارگر را نیز اندازه‌گیری کند. به عنوان یک دستگاه ارتباطی می‌توان با اتصال به گوشی همراه اپل پیام دریافت و ارسال کند. قابلیت ضبط صدا دارد همچنین کاربر می‌تواند تماس‌های صوتی نیز دریافت کند.



Apple Watch می‌تواند مانند یک کنترل از راه دور برای Apple TV عمل کند. قابلیت پرداخت توسط کیف الکترونیکی را نیز داد. Apple Watch به‌طور پیش‌فرض دارای دو اپلیکیشن برای مانیتور حرکات فیزیکی کاربر است. یکی برای اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی و بررسی حرکات روزمره و دیگری برای مانیتور حرکات مختلف ورزشی. 4 لنز اختصاصی یاقوت کبود له همراه نور آل ای دی مسئولین اندازه گیری ضربان قلب کاربر را دارند.



چه گوشی موبایلی مورد نیاز است؟
برای همگام سازی Apple Watch به یک گوشی آیفون نیاز دارید. گوشی‌های آیفون که Apple Watch را پشتیبانی می‌کنند شامل آیفون 5، 5C، 5S، 6 و 6S می‌شود. Apple Watch گوشی‌های قدیمی تر آیفون را پشتیبانی نمی‌کند و همچنین ابزارهای مجهز به اندروید نیز از لیست خارج هستند.



آیا افراد چپ دست هم می‌توانند از Apple Watch استفاده کنند؟
بله. با وجود اینکه ساعت هوشمند به طور پیش فرض برای افراد راست دست طراحی شده کاربران می‌توانند بدنه ساعت را بر عکس کرده و بندهای آن را نصب کنند در آیت حالت کلید تنظیم ساعت در سمت چپ قرار می‌گیرد.



رقبای اصلی Apple Watch کدام ساعت ها هستند؟
سامسونگ و کلکسیون ساعت‌های این شرکت که مبتنی بر سیستم عامل تایزن هستند و ساعت‌های هوشسمند آل جی و موتورولا با سیستم عامل Android Wear جزء مواردی هستند که به نوعی یک رقیب برای ساعت‌های هوشمند اپل محسوب می‌شوند. علاوه بر برندهای بزرگ شرکت‌های دیگر نیز به طور گسترده وارد این حوزه شده‌اند و توانسته‌اند مدل‌های خوبی را وارد بازار کنند. حال باید دید تا یک ماه دیگر و عرضه Apple Watch چه اتفاقاتی می‌افتد.

مرجع : بازارخبر