به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۱۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۷۲۱۷۴

20سال حبس مجازات امپراتوری تخم‌مرغی

گروه بین الملل: دادستان‌های کوبایی برای مقام‌هایی که به سرقت هشت میلیون تخم مرغ از شرکت‌های دولتی متهم هستند، حداکثر مجازات 20 سال حبس را درخواست کردند.
روزنامه دولتی گراما چاپ کوبا گزارش داد، پرونده تخم مرغ دزدی سال 2012 برای این کشور کمونیست هزینه 356 هزار دلاری داشته است حال دادستان‌های کوبایی درخواست داده‌اند تا افراد متهم بین هشت تا 20 سال زندانی شوند چرا که اقدام آنها بخشی ازشبکه جنایی بوده است. دادستان‌های کوبا 19 کارمند دولتی از بخش توزیع فرآورده‌های غذایی را به استفاده از هویت جعلی، رسیدهای تقلبی و استفاده از مسیرهای توزیع غیرمجاز با هدف ایجاد بازار سیاه امپراتوری تخم مرغی متهم کرده‌اند.

طبق گزارش روزنامه گراما، موفقیت این گروه تبهکار به دلیل فعالیت ناظران فاسد یا بی‌توجه و همچنین فقدان مکانیزم‌های نظارت بر کسری ذخایر انبار رخ داده است. با این حال هیچ تاریخی برای محاکمه متهمان اعلام نشده است. متهمان شامل لوئیس روبرتو بارزاگا، مدیر مالی شرکت تجاری دولتی برای هاوانا و معاون وی هستند.

رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا در سال 2009 کمپینی برای مبارزه با فساد در این کشور حوزه کارائیب به راه انداخت و فساد را سرطانی برای کشورش توصیف کرد. رسانه تحت کنترل دولت کوبا به ندرت گزارشی درباره پرونده فساد منتشر می‌کند اما هر از گاهی این رسانه به دادگاه‌هایی که برای مقام‌های کوبایی یا مدیران اجرایی خارجی ترتیب داده شده و به حبس‌های طولانی مدت ختم می‌شود، اشاره می‌کند.
مرجع : ایسنا