به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۳ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب : ۷۲۲۲۵

عدم توافق دبیرکل فدراسیون با کی‌روش

گروه ورزشی: کارلوس کي روش پس از جلسه اي 4 و نيم ساعته با چهره غمگين و بهت زده به تنهايي راهروي تاريک فدراسيون را پايين آمد و در طبقه همکف با "ورزش سه"، به گفتگو نشست.
عدم توافق دبیرکل فدراسیون  با کی‌روش
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این گفتگو عجیب خبر از عدم توافق با دبیرکل فدراسیون داد، آن هم در شرایطی که قرار است تیم ملی فوتبال ایران تا چند روز آینده برای برگزاری یک اردو و بازی های دوستانه عازم اروپا بشود.گفتگوی کی روش مبهم و پرنکته بود و مخاطب اصلی اش کسی جز علی کفاشیان نبود. رییس فدراسیون فوتبال که مشخص نیست چه در سر دارد اما کی روش او را به کمک طلبید تا مشکلش را حل کند. مشکلی قاعدتا ادامه کار سرمربی را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. این مصاحبه را که ساعتی پیش انجام شده، بخوانید:

کارلوس کی روش ابتدا با اعلام این نکته که دبیرکل از عملکرد او و کادرش راضی نبوده، گفت: جلسه با دبیرکل چهارساعت طول کشید. در جلسه امروز سعی داشتیم یک سری از اختلافات را برطرف کنیم. جلسه امروز شفاف سازی کرد که یک سری اختلافات وجود دارد. وی ادامه داد: متاسفانه یک سری تفاوت های بزرگ بین من و دبیرکل در اعتقادات ما وجود دارد به خاطر اینکه این اختلافات وجود دارد نمی دانم چطور باید رو به جلو حرکت کنیم. نمی دانیم چطور با این اختلافات باید قدم به جلو بگذاریم. من فکر می کنم تنها رییس فدراسیون در این اینجا و این لحظه باید راهکاری پیدا کند. البته من نمی خواهم خیلی این مسائل را باز کنم.

کی روش در ادامه درباره محتوای صحبت هایی که اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال با او داشته گفت: متاسفانه خیلی شفاف به من گفته شد که بنده یعنی کارلوس کی روش نمی تواند توقعات آقای دبیرکل را برآورده کند. حرف دیگری ندارم چون این مساله حتما باید با کمک فدراسیون حل شود و امیدوارم رییس فدراسیون الان راهکاری ترتیب دهد تا با یک اخلاق و رفتار مناسب این مسائل و اختلافات حل شود. در حال حاضر هم چیزی برایم مهم نیست جز توهین هایی که در این جلسه به ما شده است.

کی روش که به نظر می رسید از جلسه و خروجی آن با دبیرکل ناامید و ناراضی بوده باشد گفت: همانطور که همه می دانند من با احترام و شور حرارت زیاد که به هواداران داشتم به ایران آمدم اما به نظر می رسد دستاورد من از تیم ملی پایین تر از توقعات دبیرکل فدراسیون باشد. سرمربی تیم ملی ادامه داد: طبیعتا من از این مساله ناامید هستم به خاطر اینکه واقعا زیبا و برازنده نیست که بخواهم درباره کارهایی که می خواهم برای تیم ملی انجام دهم صحبت کنم. اما نظر دبیرکل این است که عملکرد من در تیم ملی رضایتبخش نبوده و همانطور که می بینید در حال حاضر هم برای پیدا کردن کلماتی که باید به زبان بیاورم ناتوان هستیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه با ذکر این نکته که کادر همراهش در این مدت بدون چشم داشت مالی تمام توان خود را برای موفقیت تیم ملی به کار برده اند و علیرغم عدم دریافت حقوق به درخواست او همچنان همکاری شان را با فدراسیون ادامه داده اند گفت: می خواهم تشکر و تقدیر کنم از کادرم که با تعهد کامل برای تیم ملی و بدون دریافت حقوق و پاداشی و هنوزم افرادی در کادر من هستند که 7-8-9 ماه حقوق نگرفتند. در تمام این مدت من به همراه کادرم حقوقی دریافت نکرده بودیم و با تمام گذشت و فداکاری ای که داشتیم به نظر أیشان موفق نبوده ایم.

کی روش ادامه داد: ناامید هستم و می خواهم از کادرم عذرخواهی کنم. من از آنها خواستم که به کارشان ادامه دهند. آنها از خانواده شان گذشتند و از همسر و پدر و ... خود گذشتند اما به نظر می رسد این کار کافی نبوده چون به ما شفاف اعلام شد کارمان پایین تر از سطح درخواست و توقعات أیشان بوده است. کی روش در رابطه با این سوال که آیا این حرف ها به معنای پایان دوران حضور و همکاری اش در ایران به عنوان سرمربی است گفت: این را باید از شخص دبیر کل بپرسید اما ما با قلبی شکسته و آکنده از درد به خانه می رویم.
مرجع : ورزش 3