به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۷۲۲۸۷

تظاهرات سلفی‌هاي داعشي درآلمان!

گروه بين‌الملل: شهر ۳۴۰ هزار نفری ووپرتال در ایالت نوردراین وستفالن آلمان، به صحنه‌ی تظاهرات دو گروه افراط‌گرا و مخالفان آن‌ها تبدیل شده است.
تظاهرات سلفی‌هاي داعشي درآلمان!
روز شنبه بیش از ۴۰۰ سلفی‌ (حاميان داعش) از سراسر آلمان به ووپرتال سفر می‌کنند تا همبستگی خود را با "مسلمانان دربند" به نمایش بگذارند. از سوی دیگر گروه ضد اسلامی "هولیگان علیه سلفی‌ها ـ هوگسا" نیز که از طرفداران "پگیدا در ایالت نوردراین وستفالن" تشکیل می‌شود، تظاهرات گسترده‌ای را در این شهر تدارک دیده‌اند. بنا بر ارزیابی نیروهای پلیس، بیش از ۳ هزار تن از هواداران هر دو گروه در این اعتراضات شرکت می‌کنند. برگزارکنندگان تظاهرات "پگیدا در نوردراین وستفالن"، شمار معترضان شرکت‌کننده‌ی این گروه را بیش از ۲ هزار تن تخمین می‌زنند.

بیرگیتا رادرماخر، رییس پلیس ووپرتال، با اشاره به اقدامات پیش‌گیرانه‌ی واحدهای امنیتی شهر در این رابطه گفت: «تا کنون در هیچ شهر آلمان چنین همایشی به طور هم‌زمان و در یک شهر برگزار نشده است.» او تاکید کرد که نیروهای پلیس از هر جهت برای مقابله با هرگونه درگیری میان مخالفان و موافقان سلفی‌ها و "هوگسا" آماده است. در حال حاضر، عبور و مرور وسایل نقلیه‌ی شخصی در مرکز شهر ممنوع است.

"پلیس شریعت" و راست‌گرایان افراطی
سلفی‌های ساکن ووپرتال در سال گذشته با تشکیل "پلیس شریعت"، عنوانی که روی جلیقه‌های نارنجی‌رنگ آن‌ها نقش شده بود، توجه همگان را به خود جلب کردند. این اسلام‌گرایان افراطی، شب‌ها در خیابان‌های شهر گشت می‌‌زدند و جوانان را به رعایت قوانین شریعت، پرهیز از قمار، شنیدن موسیقی و استعمال الکل فرامی‌خواندند. ويدیوی تبلیغاتی و عکس‌های متعدد این گروه درباره‌ی فعالیت‌های آنان در شب، مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های پخش فیلم در اینترنت قابل دسترسی بود. هیچ یک از این اسلام‌گرایان که بین ۱۹ تا ۳۳ سال دارند، دستگیر نشده‌اند.

بر اساس قوانین آلمان، صرف "توصیه موازین یک مذهب" امری قابل تعقیب و مجازات نیست. تظاهرات سلفی‌ها در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۴ که با تظاهرات راست‌گرایان افراطی علیه آنان در شهر کلن همراه بود، به خشونت و درگیری شدید میان هواداران و مخالفان آن‌ها انجامید. ماموران پلیس، برای جلوگیری از گسترش خشونت تظاهرکنندگان را با خودروهای آب‌پاش و گاز اشک‌آور پراکنده کردند. در این درگیری‌ها، ۴۴ مامور پلیس زخمی شدند.