به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۷۲۳۰۷

واتیکان: اعمال زور عليه داعش ضروری است

گروه بين الملل: سفیر واتیکان در ژنو اعلام کرد: اعمال زور برای حمایت از اقلیت‌ها در برابر حملات داعش در صورت عدم دستیابی به یک راهکار سیاسی ضروری خواهد بود.
واتیکان: اعمال زور عليه داعش ضروری است
سیلوانو توماسی، گفت: تندروهایی که پس از تصرف بخشی از خاک سوریه در شرق و شمال عراق برای خود خلافت درست کردند دست به کشتار دسته جمعی می‌زنند برای همین باید با آن‌ها مقابله کرد.
وی گفت: یک اقدام مناسب ایجاد ائتلاف هماهنگ و سنجیده است تا برای رسیدن به حل و فصل سیاسی بدون اعمال خشونت دست به کار شود. سفیر واتیکان در ژنو خاطرنشان کرد: اما اگر این مساله میسر نشود استفاده از زور ضروری خواهد بود.

اظهارات توماسی پس از اقدامات اخیر تروریست‌های داعش علیه اقلیت‌ها از جمله اعدام 21 مسیحی مصری در لیبی ایراد شد. اخیرا گروهی از کشورها با ریاست واتیکان، روسیه و لبنان از جامعه جهانی خواستند تا از تمامی اقلیت‌ها و طوایف در خاورمیانه حمایت به عمل آورد.

استفاده داعش از گاز کلر عليه پيشمرگ ها
دولت اقليم خودمختار کردستان عراق اعلام کرد: شواهدی در اختيار دارد که نشان می دهد داعشي ها از گاز کلر به عنوان سلاح شيميايی عليه پيشمرگ های کرد استفاده کرده اند. شورای امنيت اقليم کردستان عراق در بيانيه ای اعلام کرده است: نمونه هايی از لباس و خاک منطقه ای که يك حمله انتحاری درآن رخ داده بود به آزمايشگاه ارسال شد، اکنون نتيجه اين آزمايش ها نشان می دهد اين نمونه ها حاوی نوعی از کلرين است که در سلاح شيميايی به کار می‌رود.

گاز کلر نوعی از سلاح شيميايی است که باعث خفگی می شود. از اين گاز در جنگ جهانی اول استفاده شد. تاکنون منابع مستقل در خصوص اين گزارش اقليم خودمختار عراق اظهار نظر نکرده اند.
در بيانيه اقليم خودمختار کردستان عراق همچنين آمده است : اين عمليات انتحاری توسط توسط گروه داعش در يک بزرگراه بين موصل و مرز سوريه صورت گرفت.

پيشمرگ ها کرد با موشک به ماشين بمب گذاری شده شليک کرده بودند، بنابراين انفجار هيچ تلفات برجای نگذاشت و تنها عامل انتحاری دراين حمله کشته شد. پس از انفجار شماری از پيشمرگ ها دچار علائمی مانند تهوع، استفراغ، سرگيجه يا ضعف شدند.
مرجع : راديو فردا