به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۷۲۴۱۶

اتصال پرونده‌های زمین‌خواری به‌صاحبان‌قدرت

گروه جامعه: معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بسیاری از پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری به نوعی به صاحبان قدرت وصل است.
حجت‌الاسلام‌ حاتمی در کارگروه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی که در دادستانی کل کشور برگزار شد، گفت: یکی از مالکیت‌های بزرگ در کشور بعد از انفال، اوقاف است. در همین بحث شاندیز که اخیراً مطرح شده یکی از پلاک‌های ثبتی آن‌جا با پلاک وقفی تداخل دارد. از سال 90 تاکنون سه سفر به این منطقه داشته‌ایم و وقتی پلاک را بررسی کردیم دیدیم منابع طبیعی مجوز داده است. متأسفانه برخی کسانی که مجوز بهره‌برداری در یک منطقه‌ای را دریافت می‌کنند بر مالک حاکم می‌شوند. معاون اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: از این دست موارد در وزارت صنعت و معدن بسیار است به نوعی که امتیاز را برای بهره‌برداری به فردی می‌دهند و این امتیاز موجب کاهش امتیازات مالک می‌شود.

حاتمی گفت: در همین اطراف تهران مواردی را داشته‌ایم که بهره‌بردار حتی به ما اجازه ورود برای نقشه‌برداری را نداده است. بسیاری از این پرونده‌ها به نوعی به صاحبان قدرت وصل هستند. معاون اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: همان مقدار که به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اهمیت داده می‌شود، به مبارزه با زمین‌خواری نیز باید اهمیت داده باشد.
مرجع : ايسنا