به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۵ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۷۲۴۲۰
داعش ‌ارتش جديد‌ تشکيل داد؛

استفاده داعش از مردم بعنوان سپر انساني

گروه بين الملل: يک افسر عالي رتبه در ارتش عراق اعلام کرد که تروريست‌هاي داعش مانع خروج هزاران خانواده از فلوجه شده و از آن‌ها به عنوان سپر انساني در برابر حملات نيروهاي عراقي استفاده مي‌کنند.
استفاده داعش از مردم بعنوان سپر انساني
ناصر عبدالحميد اعلام کرد: هزاران نفر از ساکنان شهر فلوجه تلاش مي‌کنند تا به دليل اقدامات ظالمانه تروريست‌هاي داعش از اين شهر خارج شوند اما تروريست‌ها به محض اينکه بفهمند ساکنان فلوجه با نيروهاي ارتش و پليس ارتباط دارند فورا اقدام به کشتن و شکنجه آن‌ها مي‌کنند.وي افزود: تروريست‌هاي داعش مانع خروج هزاران خانواده از اين شهر شدند تا از آن‌ها به عنوان سپر انساني در برابر حملاتي احتمالي نيروهاي عراقي به اين شهر استفاده کنند. ارتش عراق با حمايت کميته‌هاي مردمي داوطلب عمليات بازپس گيري استان صلاح‌الدين و شهر تکريت را آغاز کرده است.

اين در حالي است كه به دنبال شکست‌هاي ‌پياپي گروه تروريستي داعش در عراق، اين گروه با انتشار ويدئويي از تشکيل يک يگان جديد به نام ‌العسره‌ براي افزايش توان نظامي خود خبر داد. گروه تروريستي داعش در عراق با انتشار ويدئويي در صفحه شخصي خود در پايگاه اجتماعي ‌توييتر‌، از تشکيل اين يگان جديد خبر داد.

در اين فيلم، رژه نظامي گروهي آموزش ديده از اعضاي داعش و آموزش آنان براي تيراندازي، بالا رفتن از موانع، فرود از ساختمان‌هاي بلند و پل‌ها نمايش داده شده است.در تصاوبر منتشر شده از سوي داعش، يگان جديد بسيار شبيه به نيروهاي مبارزه با تروريسم در ارتش‌هاي جهان است.يکي از فرماندهان داعش در اين ويدئو اعلام مي‌کند که ‌والي نينوا‌ دستور تشکيل ‌ارتش العسره‌ را صادر کرده است. وي مي‌گويد: براي تثبيت جايگاه خود به ارتشي نياز داريم که از مرزهاي ما و امنيتمان حفاظت کند و اعضاي اين ارتش بايد با انواع فنون جنگي و استفاده از انواع سلاح‌هاي سبک و سنگين آشنا باشند.
مرجع : ايسنا