به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۲۰:۰۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۷۲۵۲۱

فروپاشی کامل خطوط دفاعی داعشي ها

گروه بين الملل: جنگنده‌های ارتش عراق اقدام به محاصره هوایی شهر تکریت و منهدم کردن مقر اصلی داعش در داخل این شهر کرده‌اند.
فروپاشی کامل خطوط دفاعی داعشي ها
در همين حال عشایر نینوا نیز آمادگی خود را برای آزادسازی این شهر از چنگال داعش اعلام کردند.نیروهای ارتش عراق با همکاری داوطلبان مردمی حمله یک عامل انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده در شمال شرق صلاح‌الدین را ناکام گذاشتند. این حمله ایست‌های امنیتی در اطراف منطقه المطیبیجه در صلاح‌الدین را هدف قرار داده بود. نیروهای عراقی همچنین یکی از سرکردگان داعش را به همراه سه تن از معاونانش در منطقه الفتحه در شمال شرق صلاح‌الدین به هلاکت رساندند.

منابع عراقی نیز اعلام کردند: جنگنده‌های ارتش عراق تلاش اعضای داعش برای منفجر کردن چند خودروی بمب‌گذاری شده در بخش‌های غربی شهر تکریت را ناکام گذاشته و مقر اصلی داعش را در داخل این شهر ویران کردند.جنگنده‌های نیروی هوایی عراق همچنین هفت خودروی نظامی داعش را منهدم و اقدام به محاصره هوایی تکریت کردند. در حال حاضر اعضا و رهبران داعش در ترس و نگرانی به سر می‌برند و خطوط دفاعی آنها کاملا از هم فروپاشیده است.

کریم النوری، سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش نقش مهمی را در منفجر کردن خودروهای بمب‌گذاری شده که داعش برای انجام عملیاتی تروریستی از آنها استفاده می‌کرد، داشته است. نیروهای ارتش عراق همچنین با همکاری نیروهای مردمی کنترل پل الشیحه در شمال غرب الکرمه واقع در استان الانبار را در دست گرفتند. این پل اهمیت نظامی بالایی دارد.وزارت دفاع عراق نیز با اعلام اینکه 27 داعشی در عملیات «الشهید نجم السودانی» در الانبار کشته و 50 بمب خنثی شده است از هدف قرار دادن تجمع رهبران داعش در منطقه البوهایس در شمال رمادی خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که در پی درگیری‌ها میان ارتش عراق و افراد مسلح داعش در صلاح الدین 40 داعشی به هلاکت رسیده‌اند.

فرار داعشی های با لباس زنانه
منابع نظامی عراق از بازداشت شماری از شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در شمال عراق خبر دادند که با لباس زنانه در حال فرار از میدانهای نبرد بودند. غالب الجبوری، سخنگوی فرماندهی پلیس استان بعقوبه گفت: «نیروهای امنیتی ۲۰ شبه‌نظامی را دستگیر کردند که برخی از آن‌ها با پوشیدن لباس زنانه سعی می‌کردند از درگیری‌های تکریت به سمت استان دیالی فرار کنند.»

عکس‌های برخی از این افراد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این تصاویر نشان می‌دهد که برخی اعضای داعش از لباس زیر تا دامن و حجاب، لباس زنانه پوشیده‌اند.
مرجع : ايسنا