به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۶ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۷۲۵۲۳

فرضيه مرگ ياسر عرفات با «سم» رد شد

گروه بين الملل: دادستانی فرانسه از شهر نانت پاریس اعلام کرد که کارشناسان فرانسوی که دادگاه کشور وظیفه تحقیقات و بررسی لباس‌های یاسر عرفات را به آنان محول کرده، فرضیه مرگ یاسر عرفات به علت مسمومیت با ماده پلوتونیوم را بعید دانستند.
فرضيه مرگ ياسر عرفات با «سم» رد شد
دادستان فرانسوی برای بررسی علت مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان انجام شده فرضیه مسمومیت وی با ماده پلوتونیوم 210 را رد می‌کند.کاترین دینی تصریح کرد: ماده پلوتونیوم 210 و مواد سربی که هنگام بررسی جسد یاسر عرفات از لباس‌های وی کشف شده موادی بود که در محیط وجود داشت. کارشناسان فرانسوی و همچنین تیم روسی در سال 2013 میلادی فرضیه مسمومیت یاسر عرفات را که در سال 2004 میلادی در بیمارستان نظامی در نزدیکی پاریس فوت کرد، رد کردند اما نتایجی که بعدها تیم سوئیسی به آن دست پیدا کرد مساله مسمومیت یاسر عرفات با این ماده را تایید کرد.

پیشتر سه قاضی فرانسوی در اوت سال 2012 میلادی پس از ارائه شکایت سها عرفات، همسر یاسر عرفات مبنی بر اینکه وسایل شخصی همسرش با ماده پلوتونیوم مسموم شده بود، مسوول رسیدگی به پرونده وی شدند. سها عرفات، اسرائیل را متهم کرد که همسرش را با این ماده مسموم کرده اما اسرائیل این ادعاها را نپذیرفت و اعلام کرد که مرگ وی کاملا طبیعی بوده و علت دیگری نداشته است.
مرجع : ايسنا