به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۱۰
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۸ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب : ۷۲۵۷۹
پیش‌بینی سایت امریکایی:

کری و ظریف كانديداهاي جایزه صلح نوبل؟

گروه بین‌الملل: سایت امریکایی "هیل" با انتشار گزارشی از احتمال پیروزی "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آن کشور نوشته است. این سایت همچنین پیش‌بینی‌های دیگری را نیز درباره او مطرح کرده است.
کری و ظریف كانديداهاي جایزه صلح نوبل؟
به گزارش خرداد، سایت "هیل" که اخبار مرتبط با کنگره و کاخ سفید را منتشر می‌کند در گزارش تازه خود ایده‌ای را برای "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا و "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایارن مطرح کرد و نوشت: "کری" اکنون وزیر امور خارجه امریکا است. او در این مقام می‌تواند مسیر دستیابی به مقام ریاست جمهوری در سال 2016 را با سرعت بپیماید؛ زیرا در آن انتخابات "سیاست خارجی" مولفه‌ای مهم و تاثیرگذار در روند آرای انتخاباتی است.

عادی‌سازی روابط با کوبا، امضای توافق‌نامه‌هایی با چین و احتمال توافق جامع هسته‌ای با ایران از جمله دستاوردهای "کری" خواهند بود. این ایده خوبی است که در سال 2016 میلادی "کری" و همتای ایرانی‌اش "ظریف" برندگان جایزه صلح نوبل شوند. اگر این اتفاق روی دهد مشابه رویداد سال 1973 میلادی است که در جریان آن "هنری کیسینجر" وزیر امور خارجه وقت امریکا به همراه همتای ویتنامی‌اش به دلیل پایان دادن به جنگ ویتنام برنده جایزه صلح نوبل شد." سایت هیل در پایان اشاره می‌کند که "کری" پس از برنده‌شدن جایزه صلح نوبل بیش از پیش در رسانه‌ها مطرح می‌شود و این موضوع به ضرر رقیب احتمالی او "هیلاری کلینتون" در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 خواهد بود.