به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۲۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۷۲۶۴۹

اوباما: بهترین فرصت برای برقراری یک رابطه متفاوت بین ایران و امریکا ایجاد شده است

گروه بين الملل: رییس‌جمهور آمریکا در باره مذاکرات هسته ای گفته است که امسال بهترین فرصت پس از چندین دهه برای دنبال کردن یک رابطه متفاوت بین دو کشور ( ایران و امریکا ) ایجاد شده است.
اوباما: بهترین فرصت برای برقراری یک رابطه متفاوت بین ایران و امریکا ایجاد شده است
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، باراك اوباما افزود: مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های غرب، پیشرفت کرده اما اختلافات باقی است. اوباما گفت: این لحظه ممکن است دوباره بزودی فرا نرسد؛ به گمان من، ملت هایمان از یک فرصت تاریخی برای حل مسالمت آمیز این مسأله برخوردار شده اند؛ فرصتی که ما نباید آن را از دست بدهیم.

رویترز در ادامه گزارش خود آورده است: ایران و شش قدرت جهان می کوشند به یک توافق جامع هسته ای در ازای لغو تحریم های اعمال شده علیه تهران دست یابند. هدف قدرت های مذاکره کننده، تعیین چارچوبی برای توافق نهایی تا پایان مارس و رسیدن به توافق کامل تا 30 ژوئن است. اوباما روزها و هفته های پیش رو را تعیین کننده خواند و افزود: مذاکرات ما پیشرفت کرده اما اختلافاتی باقی مانده است و افرادی در هر دو کشور و فراتر از آنها وجود دارند که مخالف یک راه حل دیپلماتیک هستند. وی گفت: ما باید به همراه هم علناً در مورد آینده ای که خواهان آن هستیم صحبت کنیم.

برخی وزرای 1+5 به لوزان می آیند

در همين حال، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کرد که ساعاتی دیگر برخی از وزاری خارجه کشورهای 1+5 به لوزان خواهند آمد. به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به لوزان، این منبع آگاه گفت: فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه امشب وارد لوزان می شوند و همچنین فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز صبح شنبه (پس فردا) به لوزان خواهد آمد. به گفته این منبع، هنوز حضور وزیران امور خارجه روسیه، انگلیس و چین قطعی نشده و شاید این کشور ها در سطح معاونان وزیر خارجه به لوزان حضور پیدا کنند. این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای اضافه کرد: حضور این وزیران در لوزان بیش از هر چیز برای هماهنگی بین کشورهای 1+5 است.