به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۷۲۷۴۷

مناقشه ناتو و روسیه سر روابط شرق و غرب

گروه بین الملل: مقام‌های ارشد ناتو و روسیه به طور آشکار و با شدت با یکدیگر بر سر اینکه چه کسی مسوول وخیم‌تر شدن روابط میان شرق و غرب است، به مشاجره پرداختند.
مناقشه ناتو و روسیه سر روابط شرق و غرب
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به یکی از اعضای پارلمان روسیه گفت: بزرگترین اختلاف ما این است که ما یک ائتلاف دفاعی هستیم، اما شما نیرو به دیگر کشورها می‌فرستید. کنستانتین کوزاچف، از اعضای پارلمان روسیه به شدت این مساله را که روسیه در اوکراین نیرو دارد رد کرد و گفت: ائتلاف تحت رهبری آمریکا این روزها به شدت درباره لزوم احترام به قوانین بین‌المللی و حاکمیت بر مرزهای کشورها حرف می‌زند اما همین‌ها بودند که یک کشور خودمختار یعنی یوگسلاوی سابق را در سال 1999 بمباران کردند. استولنبرگ و کوزاچف که رییس کمیته امور خارجی شورای فدرال روسیه است، در یک نشست سازماندهی شده توسط بروکسل با یکدیگر دیدار کردند. این نشست یک رخداد سالانه است که از سوی اندیشکده سرمایه‌گذاری "صندوق مارشال آلمان" حمایت می‌شود.

در این مذاکرات، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا و فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شرکت داشتند و به کرات و با ارائه شواهد سعی کردند که اختلافات عمیق با روسیه را به نمایش بگذارند. زمانی که مذاکرات درباره تهدید حملات سایبری که می‌تواند برای تضعیف امنیت اقتصادی یک کشور مورد استفاده قرار بگیرد به اوج خود رسید، کوزاچف از استولتنبرگ پرسید اگر کشوری چنین حملات سایبری را انجام دهد، ناتو حاضر به بمباران این کشور است؟

نولاند در پاسخ از قانونگذار روس پرسید: آیا این یک سوال از پیش طراحی شده است؟ اما استولتنبرگ در پاسخ گفت: ما برای حمایت از متحدانمان هرکاری که باشد انجام می‌دهیم اما نمی‌توانم به شما بگویم دقیقا چه می‌کنیم. این پیام اصلی ماست.
مرجع : ایسنا