به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۲ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۷۲۸۰۷

بازداشت صدها نفر برای تقلب در امتحان

گروه جامعه: مقام‌های ایالت بیهار هند می‌گویند نزدیک به ۳۰۰ نفر را برای مشارکت در تقلب امتحانات پایان سال تحصیلی دستگیر کردند.
بازداشت صدها نفر  برای تقلب در امتحان
در روزهای اخیر تصاویری منتشر شده است از حضور والدین و دوستان دانش آموزانی در ایالت بیهار که برای رساندن پاسخ سوالات امتحان از دیوار مدرسه بالا رفته اند. انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی باعث شرمساری مقام‌های محلی در ایالت بیهار هند شده است. به گفته مقام‌های محلی، دستکم ۷۵۰ دانش آموز از مدرسه اخراج شده اند و اغلب دستگیر شدگان، والدین دانش آموزان هستند. تخمین زده می‌شود که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در حال گذراندن امتحانات نهایی در ایالت بیهار هستند. موفقیت در امتحانات نهایی برای این دانش آموزان بسیار مهم است و شانس آنها را برای یافتن شغل مناسب افزایش می‌دهد. در تصاویر منتشر شده از روز امتحان، دانش آموزانی دیده می‌شوند که پاسخ‌های رسیده از خارج مدرسه را به سرعت کپی برداری کرده و به دیگران انتقال می‌دهند.

تقلب در امتحان نهایی اقدامی معمول در ایالت بیهار است اما این برای نخستین بار است که در این مقیاس صورت می‌گیرد. همچنین در این تصاویر ماموران پلیسی دیده می‌شوند که در بیرون مراکز امتحان هستند اما با دریافت رشوه، توجهی به تقلب دانش آموزان و والدین آنها نمی کنند. علاوه بر بازداشت صدها فرد درگیر در این تقلب، ادامه برگزاری امتحانات در چهار مرکز لغو شده است. سروزیر ایالت بیهار، انجام تقلب در امتحانات را محکوم کرده اما گفته است که این تصاویر نشان دهنده همه واقعیات این ایالت نیست.
نیتیش کومار همچنین به والدین دانش آموزانی که در انجام تقلب به فرزندان خود یاری رسانده اند هشدار داده که این کار در دراز مدت به زیان آنها خواهد بود.

وزیر آموزش در ایالت بیهار نیز گفته است بدون کمک والدین، برگزاری امتحانات با دشواری انجام خواهد شد: "در شرایطی که سه چهار نفر به هر یک دانش آموز تقلب می‌رسانند یعنی اینکه شش تا هفت میلیون نفر در حال مشارکت در این تقلب هستند."این مقام محلی با تعجب پرسیده است: "آیامسئولیت برگزاری عادلانه امتحانات و مقابله با این حجم عظیم متقلبان باید تنها به عهده دولت باشد؟"
مرجع : بی بی سی