به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۷۳۲۱۸
چیت‌چیان اعلام کرد:

4 اقدام وزارت نیرو برای کاهش اتلاف برق

گروه اقتصادی: وزیر نیرو با اعلام چهار محور اصلی مربوط به اقدامات وزارتخانه متبوعش در سال جاری برای کاهش اتلاف انرژی برق ابراز امیدواری کرد که تا مهر امسال میزان تلفات انرژی در کشور به کمتر از 10 درصد برسد.
4 اقدام وزارت نیرو برای کاهش اتلاف برق
حمید چیت‌چیان در حاشیه نشست بررسی کاهش تلفات انرژی کشور که در مجتمع فرهنگی شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: یکی از موفق‌ترین فعالیت‌های وزارت نیرو واگذاری بخشی از فعالیت‌ها به بخش خصوصی بوده و در راستای واگذاری‌های صورت‌گرفته در حال حاضر 55 درصد از نیروگاه‌های حرارتی ایران متعلق به بخش خصوصی است. وی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت نیرو توانسته است در سال 93 نسبت به کاهش تلفات انرژی در شبکه انتقال و توزیع برق اقدام کند، ادامه داد: میزان برقی که از تلفات آن جلوگیری شده است معادل 4.4 میلیارد کیلو وات ساعت است که برای تولید آن 1000 میلیارد تومان اعتبار لازم بود و از این طریق 1000 میلیارد تومان صرفه‌جویی در سال 93 در این وزارت‌خانه صورت گرفته است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه چنین اقداماتی مصادیق عینی اقتصاد مقاوتی و مدیریت جهادی است، تصریح کرد: سعی داریم شیوه‌های کاهش تلفات را دنبال کنیم و تا مهر سال 94 میزان تلفات ناشی از انرژی در کشور را به کمتر از 10 درصد برسانیم. چیت‌چیان در خصوص تصمیات اخذشده در جلسه امروز با موضوع بررسی کاهش تلفات انرژی که با حضور مدیر عامل توانیر کشور برگزار شد نیز گفت: تصمیم بر آن شد که برای سال 94 فعالیت‌ها در راستای کاهش تلفات انرژی را با چهار محور اصلی دنبال کنیم.

وی کاهش طول شبکه فشار ضعیف، اصلاح ترانس‌ها، توسعه تولید پراکنده برق و توسعه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر از سوخت فسیلی را از جمله محور‌های مورد نظر وزارت نیرو برای کاهش تلفات برق در سال 94 دانست. وزیر نیرو در پاسخ به این که درباره برنامه وزارت نیرو در سال جاری در زمینه انرژی‌های تجدید‌پذیر نیز اظهار کرد: توسعه نیروگاه‌های توسعه‌پذیر و افزایش ظرفیت از طریق انرژی‌های تجدید‌پذیر از اهم اقدامات این وزارتخانه خواهد بود و در این زمینه اقدامات موثری انجام می‌شود.
مرجع : ایسنا