به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۷۳۳۴۸
چند روز پس از تصرف شهر ادلب؛

تصرف اردوگاه یرموک دمشق توسط داعش

گروه بين‌الملل: چند روز پس از اينكه گروه هاي مسلح مخالف حكومت سوریه شهر ادلب را تصرف کردند؛ گزارش ها حاکی است که شبه نظاميان گروه موسوم به داعش، بخش‌های اصلی اردوگاه پناهندگان فلسطينی يرموک در جنوب دمشق را تصرف کرده اند.
تصرف اردوگاه یرموک دمشق توسط داعش
به گزارش رويترز، سعيد انور عبدالهادی، مسئول امور سياسی سازمان آزادی بخش فلسطين در دمشق ، گفته است: نيروهای داعش روز چهارشنبه ۱۲ فروردین وارد اردوگاه يرموک شدند و نبر با شبه نظاميان ادامه دارد. اين در حالی است که گروه ديدبان حقوق بشر سوريه، که مقر ان در لندن است، اعلام کرده است نيروهای گروه حکومت اکثر بخش های اين اردوگاه را به تصرف خود در اورده اند. شایان ذکر است که چند گروه شبه‌نظامی در اردوگاه فعال هستند.

گردان‌های اکناف بیت‌المقدس، جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه و گروه احرار الشام از جمله آن‌ها هستند و گفته مي شود دلیل درگیری‌ها، دستگیری شماری از اعضای داعش توسط گردان‌های اکناف بیت‌المقدس بود. این دستگیری‌ها دو روز پس از ترور یحیی حورانی ابو صهیب از رهبران گروه فلسطینی حماس صورت گرفته است.

اردوگاه يرموک بيش از يک سال به دليل جنگ های داخلی سوريه در محاصره نيروهای دولتی بود. از اين رو ساکنان آن که آوارگان سوری و فلسطينی بودند، از حدود ۱۵۰هزار نفر به ۱۸ هزار نفر کاهش يافت. اهميت پيشروی داعش به اين منطقه اين است که برای نخستين بار شبه نظاميان گروه خلافت اسلامی خود را به نزدیکی پايتخت سوريه می رسانند. حسان حسن، يک نويسنده کتاب درباره گروه حکومت اسلامی، به رويترز گفته است: اين گروه از ديرباز در تلاش بوده است که جای پايی در پايتخت برای خود به دست بياورد، اما به نظر می رسد که اکنون قادر نيست که آن را تصرف کند.

وی اضافه کرده است: حکومت سوريه موانع و پست های نظامی بسياری را در اين مسير برای دفاع و جلوگيری از نفوذ به پايتخت ايجاد کرده است، ولی آنها دارند به پايتخت نزديک می شوند. طبق گزارش رويترز، پس حملات هوايی به مواضع گروه داعش در عراق و در شمال شوريه در نزديک مرز با ترکيه اين گروه با مشکلات در اين نواحی رو به رو شده است اما اکنون می کوشد قلمرو خود را به سمت غرب سوريه گسترش دهد. نهادهای بین المللی و طرفدار حقوق بشر می گویند، جنگ داخلی سوریه بیش از ۲۲۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است. این در حالی است که تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و آتش بس تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.