به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۲۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۷۳۴۶۱
فعال سیاسی اصلاح طلب:

قزويني: دولت سیاست‌داخلی‌را هم احیا کند

گروه سیاسی: یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: عمدتا در سال گذشته دولت تلاش کرد بخشی از حوزه‌های فعالیت احزاب در یک فضای متفاوت احیا شود.
قزويني: دولت سیاست‌داخلی‌را هم احیا کند
حمید قزوینی در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در سال ۹۳ گفت: در سال ۹۳ بسیاری از احزاب و تشکل‌های سیاسی توانستد سازمان خود را که در گذشته به دلیل عوامل گوناگون محدود شده یا مشکلاتی برای فعالیت آنها به وجود آمده بود، احیا کند. امیدواریم با توجه به موفقیت های سیاست خارجی، دولت همگام با احیای سیاست خارجی، توجه به سیاست داخلی و احزاب نیز بیش از پیش مدنظر قرار گیرد. وی ادامه داد: در این سال شاهد بودیم که در فضای سیاسی تازه ایجاد شده در کشور که تا حدودی زمینه فعالیت احزاب و تشکل‌ها در آن مهیا شده بود و آنها توانستند برخی از حوز‌ها فعالیت خود در عرصه علمی، فرهنگی و تشکیلاتی فعال کنند.

این عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام بیان کرد: عمدتا در سال گذشته دولت تلاش کرد بخشی از حوزهای فعالیت احزاب در یک فضای متفاوت احیا شود، اما بلاتکلیفی وضعیت معاونت سیاسی وزارت کشور که اثر مشخصی در عرصه فعالیت احزاب دارد، یکی از مانع حضور جدی احزاب در سال ۹۳ بود که بعد از کشمش‌های فراوان در اواخر سال گذشته مشخص شد که امیدوارم در امسال شاهد بهتر شدن فعالیت احزاب باشیم. قزوینی به قانون و ضوابط در حوزه احزاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ما همچنان در کشور در حوزه احزاب با نوعی بی‌قانونی مواجهه هستیم هرچند موضوعی در این باره در دستور کار مجلس قرار دارد که اگر مصوب شود، بیشتر به محدویت احزاب می‌انجامد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در این راستا لازم است در سال ۹۴ دولت لایحه‌ای جدیدی را دراین باره تقدیم مجلس کند که ما شاهد هرچه ضابطه‌مند و قانونی شدن احزاب و تضمین فعالیت ‌های آنها باشیم. وی افزود: امنیت تجمعات یکی از عرصه‌هایی است که باید درباره آن بررسی و پیگیری‌ها در جهت توسعه جامعه مدنی صورت گیرد و علاوه بر آن با تصویب یک طرح درست و جامع در حوزه جرم سیاسی، ما شاهد باشیم که دادگاه مربوطه با هئیت منصفه برگزار گردد.

این عضو شورای مرکزی مجمع نیروی‌های خط امام تصریح کرد: نیاز امروز ما رعایت قانون و قانونمندی است که همه از جمله نهاد‌ها سیاسی و قوای سه گانه در راستای توسعه مدنی باید تلاش کنند همیشه جریان‌های شناسنامه دار در عرصه سیاسی کشور حضور داشته باشند. قزوینی گفت: امروز با نوعی آسیب در عرصه احزاب رو به رو هستیم که برخی جریان‌های بدون شناسنامه وارد عرصه سیاسی می‌شوند و با شعار‌های کلان و... فضای عوام گرایانه را بر فضای سیاسی حاکم می‌کنند. وی در پایان تصریح کرد: همه باید در جهت شفاف سازی فضای سیاسی کشورتلاش کنند؛ زیرا فضای که شفاف باید گروهای بی‌هویت نمی‌توانند مسائلی مانند پول‌های کثیف را ایجاد کنند.