به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۵ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۷۳۴۶۳

روایتی از «شورشگر بی آشتی»

گروه فرهنگ و ادب: کامیار عابدی از انتشار کتاب‌های تازه‌ای از جمله کتابی درباره تندر کیا و «مقدمه‌ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» خبر داد.
روایتی از «شورشگر بی آشتی»
این پژوهشگر گفت: کتاب «شورشگر بی آشتی» (زندگی و شعر تندر کیا) در 240 صفحه به تفصیل به این شاعر و نظریه‌پرداز ادبی، فرهنگی و اجتماعی نامتعارف می‌پردازد که به سبب انزوای بیش از حد به شکل دقیق در جامعه ادبی ایرانی شناخته نشده است. «شورشگر بی آشتی» از سوی نشر ثالث به احتمال زیاد در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر مشغول ویرایش بسیار گسترده کتاب «شبان بزرگ امید» (زندگی و شعر سیاوش کسرایی) برای انتشار در نشر ثالث هستم. این کتاب سال‌ها پیش منتشر شد و به سبب اطلاعات دقیق و تحلیل‌های منصفانه مورد ارجاع و توجه علاقه‌مندان ادبی قرار گرفت.

عابدی همچنین گفت: کتاب «مقدمه‌ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» در 510 صفحه در دو بخش جریان‌های شعری (حدود 200 صفحه) و شاعران (حدود 300 صفحه) به صورتی فشرده، شناخت و تحلیلی از شعر فارسی در ایران از دوره انقلاب مشروطه تا چهار - پنج سال پس از جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه کشورمان به دست می‌دهد. این کتاب نیز از سوی نشر موسسه فرهنگی و هنری جهان کتاب به احتمال زیاد در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد. او در ادامه بیان کرد: مدتی پیش ویرایش دوم و گسترش‌یافته کتاب «ژاپنیات ایرانیان در عصر تجدد» را با افزایش‌هایی قابل توجه به پایان رسانده‌ام. این کتاب دو سال قبل منتشر شده و ویرایش دوم آن در آینده نزدیک در موسسه جهان کتاب منتشر خواهد شد.
مرجع : ایسنا