به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۷ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : ۷۳۶۵۹

خطرات شب‌بیداری برای بدن

گروه سلامت: پزشکان هشدار می‌دهند که شب بیداری، سلامت بدن را به طور جدی به خطر می‌اندازد.
خطرات شب‌بیداری برای بدن
براساس نتایج یک مطالعه جدید که شرح آن در مجله انجمن غدد موسوم به «غدد درون‌ریزشناسی بالینی و متابولیسم»، منتشر شده تایید می‌کند که اشخاص شب بیدار یا به اصطلاح بوف در مقایسه با افراد سحرخیز، بیشتر با خطر ابتلا به دیابت، سندرم متابولیک و عارضه کم ماهیچگی (از دست رفتن توده ماهیچه‌های اسکلتی) مواجه هستند حتی اگر با خوابیدن بیشتر در ساعات اولیه صبح، سعی در جبران شب بیداری خود داشته باشند.

این افراد اغلب به دلیل دیر خوابیدن در شب‌، صبح‌ها نیز دیر از خواب بیدار می‌شوند تا کمبود خواب شبانه را جبران کنند. بنابر نتایج این مطالعه که به بررسی تفاوت بین چرخه خواب در افراد شب بیدار و سحرخیز پرداخته، بیدار ماندن تا نیمه‌های شب بیشتر موجب بروز مشکلاتی چون کم‌خوابی، بدخوابی و حتی غذا خوردن در ساعات نامناسب می‌شود که این مشکلات در نهایت منجر به تغییرات متابولیک و سوخت و سازی در بدن می‌شوند.

در این مطالعه، گروهی از متخصصان کره‌ای روی 1620 داوطلب در گروه‌های سنی بین 47 تا 59 سال آزمایش‌هایی را انجام دادند. به گزارش شبکه اخبار محیط‌ زیست، نتایج مطالعات تایید می‌کند که عادت به یک الگوی خواب صحیح و به موقع از فاکتورهای مهم در کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک، چربی شکمی و در نتیجه کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت است.
مرجع : ایسنا