به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۸ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۷۳۷۷۰
در کنسرت تمام هزینه ها شخصی بود

اعتراض کیوان ساکت به منتشر نشدن اثرش

گروه فرهنگی: یک نوازنده پیش کسوت که مدتی است، اثرش را به یکی از ناشران موسیقی واگذار کرده است‌، نسبت به منتشر نشدن آن پس از هشت‌ماه واکنش نشان داد.
اعتراض کیوان ساکت به منتشر نشدن اثرش
کیوان ساکت اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال 91 بود که من کنسرتی را با حضور نوازندگان پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی با عنوان «دست‌های به هم پیوسته» برگزار کردم. در آن کنسرت هنرمندانی مانند سیاوش ظهیرالدینی، کریم قربانی‌، علیرضا خورشیدفر‌ و ... ساز زدند. سالار عقیلی نیز خواننده‌ی آن کار بود. او ادامه داد: در آن کنسرت، دو هنرمند فقید موسیقی مقامی یعنی ذوالفقار عسگریان‌ و غلامعلی پورعطایی نیز حضور داشتند و ساز نواختند‌. ما توانستیم در مدت شش شب، اجرایی موفق را در تالار وحدت روی صحنه ببریم.

ساکت بیان کرد: در آن کنسرت با هزینه‌ی شخصی‌مان فیلمبرداری حرفه‌ای با چند دوربین انجام دادیم تا فیلم آن کنسرت در اختیار مخاطبان قرار گیرد. بنابراین در جلسه‌ای، از مدیریت شرکت فرهنگی - هنری «ایران‌گام» خواستم تا مجموعه‌ی تصویری این اثر را منتشر کند. در آن جلسه بر سر مبلغی توافق کردیم و قرار شد‌، پس از دریافت مجوز، کار به انتشار برسد. وی افزود: اکنون هشت‌ماه از تحویل این اثر به شرکت «ایران‌گام» گذشته، مجوزهای کار صادر شده است، اما خبری از انتشار آن نیست.

این آهنگساز و نوازنده‌ی تار بیان کرد: خط روی این اثر به درخواست من با قلم آقای غلامحسین امیرخانی - استاد خوش‌نویسی - نوشته شده و طرح جلد نیز با هزینه‌ی شخصی انجام شده است. با این حال، شرکت «ایران‌گام» نه‌تنها وقت‌کشی کرده و کار را منتشر نمی‌کند‌، بلکه از نوشتن قرارداد نیز طفره می‌رود و وجهی هم پرداخت نکرده است. این ناشر حتی پاسخ مدیر برنامه‌ی من را نیز به‌درستی نمی‌دهد. من هم مراتب اعتراض خود را به مسوولان وزارت ارشاد اعلام کرده‌ام. ما حتی خواسته‌ایم تا اثر را به ما پس دهند، اما آن‌ها هیچ جوابی به ما نمی‌دهند.

ساکت اضافه کرد: زمان توافق ما برای انتشار اثر، پایان ماه صفر بود که مجوز کار آماده نشد. سپس قرار شد، این کار اول اسفند روانه‌ی بازار شود، اما این اتفاق نیز نیفتاد و ناشر طوری برخورد می‌کند که در شأن یک هنرمند نیست. خبرنگار ایسنا پس از اظهارات کیوان ساکت با مدیر شرکت «ایران‌گام» تماس گرفت. صدرالدین حسین‌خانی در پاسخ به اظهارات این موسیقی‌دان گفت: من و آقای ساکت در بخش مالی با یکدیگر اختلاف نظر داریم و کار زمانی منتشر می‌شود‌ که این تفاهم مالی صورت گیرد. او اضافه کرد: این اثر به آقای ساکت متعلق است و او می‌تواند هر وقت که بخواهد، اثرش را از شرکت ما تحویل بگیرد.
مرجع : ایسنا