به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۷۴۰۰۸

ظریف: گفتگوی یمنی – یمنی تنها راه حل

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سفر خود به پاکستان با نواز شریف نخست وزیر آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
ظریف: گفتگوی یمنی – یمنی تنها راه حل
محمدجواد ظریف ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های دوجانبه و همچنین حجم مبادلات تجاری به موضوع روابط دیرینه و عمیق در سطح دولت و مردم نیز اشاره کرد. وی داعش، تروریسم و افراط گرایی را نگرانی مشترک دو کشور خواند و خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه امنیتی بویژه در مرزها باید افزایش یابد و در همین رابطه تبادل هیات‌ها واطلاعات بسیار است. وی تقویت امنیت مرزهای مشترک را عامل افزایش تجارت بین استان‌های مرزی دو کشور ذکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان راه حل مورد نظر برای بحران یمن را آتش بس فوری، کمک رسانی بویژه مواد غذایی، دارویی و رسیدگی به بیماران عنوان نمود. وی گفت‌وگوی یمنی – یمنی و تشکیل دولت فراگیر را تنها راه حلی دانست که باید بر اساس واقع بینی تعیین گردد و اظهار کرد: پیش‌شرط ها نباید راه حل‌ها را به تعویق اندازد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمادگی داریم از هر راه حل دیپلماتیک مبتنی بر گفت‌وگو و مذاکره حمایت کنیم.

وی همکاری کشورهای منطقه در این زمینه را مهم دانست. نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار اظهار کرد: تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها عظم جدی ماست و ضمن تسلیت و ابراز همدردی بمناسبت حادثه اخیر مرزی که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای مرزی ایران شده است، ابراز امیدواری کرد تا مکانیسم مناسبی برای پیشگیری از حوادث آینده بدست آید. وی موفقیت اخیر در روند مذاکرات هسته‌ای در سویس را نیز تبریک گفت و با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع یمن، بر ضرورت دستیابی به یک راه حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و مذاکره برای حل و فصل بحران یمن تاکید کرد.
مرجع : ایسنا