به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۷۴۰۲۳
احتمال همگروهی ایران با عربستان و کره شمالی

قرعه‌کشی جام جهانی2018؛ 25 فروردین

گروه ورزشي: ایران صدرنشین رنکینگ آسیا امیدوار است در قرعه کشی دور اول مقدماتی جام جهانی حریفان ساده ای پیش رو داشته باشد.
قرعه‌کشی جام جهانی2018؛ 25 فروردین
به گزارش "ورزش سه"، ایران که در ماه مارچ موفق شد صدرنشینی خود را در آسیا حفظ کند، در جهان نیز از رتبه چهل و دوم به رتبه چهلم صعود کرد. رده بندی این ماه از آنجا اهمیت دارد که اساس قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود. در حال حاضر 8 سرگروه دور اول مقدماتی جام جهانی 2018 به شرح زیرند:

1-ایران،چهلم جهان
2 –ژاپن ،پنجاهم جهان
3-کره جنوبی،پنجاه و هفتم جهان
4-استرالیا ، شصت و سوم جهان
5-امارات، شصت و هشتم جهان
6-ازبکستان، هفتاد و سوم جهان
7-چین،هشتاد و دوم جهان
8-عراق ،هشتاد و ششم جهان

ایران پس از جام ملت های آسیا نگران عدم حضور تیم هایی مثل عراق، ازبکستان، استرالیا در بین 8 تیم سرگروه بود، حالا با خیال آسوده تری به قرعه کشی چشم می دوزد. 8 تیم آسیا که در سید دوم تقسیم می شوند؛ شامل عربستان سعودی، عمان، قطر، اردن، بحرین، ویتنام، سوریه و کویت هستند که تنها یکی از این تیم ها می تواند در دور دوم با ایران همگروه باشد.

سید سوم
8 تیم افغانستان، فلیپین، فلسطین، مالدیو، تایلند، تاجیکستان، لبنان و هند در سید سوم تقسیم بندی شده اند.

سید چهارم
تیمورشرقی، قرقیزستان، کره شمالی، میانمار، ترکمنستان، اندونزی، سنگاپور و بوتان در سید چهارم مرحله مقدماتی 2018 جای می گیرند.

سید پنجم
سید پنجم هم شامل 8 تیم مالزی، هنگ کنگ، بنگلادش، پاکستان، یمن، چین تایپه گوام، لائوس و کامبوج خواهد بود.

*با توجه به این تقسیم بندی خوش شانس ترین سرگروه تیمی است که به عربستان سعودی (در سید دوم)، لبنان یا تایلند (در سید سوم) و کره شمالی (در سید چهارم) برخورد نکند و البته بدشانس ترین سرگروه تیمی که هر یک از این تیم ها را در گروه خود داشته باشد.

*گروه ایده آل ایران برای مرحله اول مقدماتی جام جهانی شامل ویتنام، مالدیو(یا هند و فلیپین)، ترکمنستان (یا هر تیم دیگری به جز کره شمالی در سید سوم) و هر یک از تیم های سید چهار خواهد بود. البته موضوع مسافت در تیم های شرق آسیا نیز اهمیت بسیاری دارد و چه بهتر که ایران بیشتر با تیم های حاضر در منطقه آسیا میانه و خلیج فارس همگروه بشود.

*قرعه کشی مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2018 در هفته آینده روز 25 فروردین ساعت 17 به وقت محلی برگزار خواهد شد و اولین بازی ایران روز 21 خرداد برگزار می شود. مرحله دوم مقدماتی رقابتهای جام جهانی 2018 و جام ملتها 2019 از 21 خرداد 94 آغاز و تا 9 فروردین 95 ادامه پیدا خواهد کرد.

*در کل 12 تیم شامل صدرنشینان مرحله گروهی و چهار تیم برتر در رده دوم گروه ها به مرحله پایانی مسابقات جام ملتهای آسیا 2019 و مرحله پایانی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 راه خواهند یافت. 24 تیم برتر باقیمانده در مسابقات دیگر به رقابت می‌پردازند تا 12 تیم صعود کننده دیگر (12 تیم یا 11 تیم به علاوه تیم میزبان) برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا مشخص شوند.

رنکینگ سرنوشت ساز فیفا اعلام شد
فيفا بنا بر سنت هر ماهه رده بندي ماهيانه برتر تيم هاي جهان را اعلام کرد. رده بندي اي که ايران در آن کماکان تيم اول آسياست و در جهان هم به رده چهلم صعود کرده است. رده بندی این ماه از آن جهت اهمیت دارد که گروه بندی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 براساس آرایش تیم ها در جدول این ماه انجام خواهد گرفت و ایران امیدوار بود که حریفان قدرتمندی مثل استرالیا که در رده های پایین تر جدول حضور داشتند، به جمع 8 تیم برتر آسیا صعود کنند که این اتفاق افتاده است و تیم عراق، چین و استرالیا به قافله 8 تیم اول پیوسته اند.

در منطقه آسیا ایران با 489 امتیاز صدرنشین است و ژاپن (614 رده پنجاهم جهان)، کره (585 رده پنجاه و هفتم جهان)، استرالیا (531 رده شصت و سوم جهان)، امارات (501 رده شصت و هشتم جهان)، ازبکستان(476 رده هفتاد و سوم جهان)، چین 408 (رده هشتاد و دوم جهان)، عراق (385 رده هشتاد و ششم جهان)، عربستان سعودی (349 رده نود و پنجم جهان) و عمان (341امتیاز رده نود و هفتم جهان) 10 تیم برتر آسیا را تشکیل می دهند.

در رده بندی کلی آلمان با 1647 امتیاز صدرنشین است و آرژانتین با 1490 امتیاز در رده دوم قرار دارد. در بین 10 تیم اول بلژیک و برزیل با صعودهای یک پله ای به رده سوم و پنجم جدول صعود کرده اند. بلژیک با 1457 امتیاز تیم سوم، کلمبیا با 1412 امتیاز تیم چهارم و برزیل با 1354 امتیاز تیم پنجم جدول است. هلند (1301)، پرتغال (1221)، اروگوئه (1176)، سوئیس (1135) و اسپانیا (1132) تیم های ششم تا دهم جدول هستند. فرانسه و ایتالیا با سه پله سقوط از جمع 10 تیم برتر جهان خارج شده و در رده یازده و سیزده قرار دارند و انگلستان هم تیم چهاردهم جدول است و شیلی با دو شکست مقابل ایران و برزیل یک پله سقوط کرده و در رده شانزدهم جدول است.