به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۲
 
۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۷۴۰۶۰
نگاهی اجمالی به مخالفان و موافقان لوزان بیاندازید

انتقاد زيباکلام از اظهارات اخير رییس‌جمهور

گروه سیاسی: صادق زیباکلام با نگارش نامه‌ای سرگشاده به رییس‌جمهور از سخنان روز گذشته او در روز ملی فن‌آوری هسته‌ای انتقاد کرد. نامه زیباکلام خطاب به حسن روحانی را در ادامه بخوانید:
انتقاد زيباکلام از اظهارات اخير رییس‌جمهور
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر حسن روحانی
رییس محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه
با سلام وعرض ادب، برخی بیانات آن بزرگوار در سالروز ملی هسته‌ای جای تامل بسیاری دارد.از جمله فرموده‌اید "۱+۵ دنبال این بود که ملت ایران را از اراده توسعه و اقتدار ملی باز دارد، دید که نتوانست و تا ابد نخواهد نتوانست"؛ "چرا دارو و گندم را بر ما تحریم کردید؟" در مورد دارو غربی‌ها می‌گویند که جزء تحریم‌ها نبوده. اما فرض بگیریم که دروغ می‌گویند. در مورد گندم اما دیگر شک و شبه‌ای باقی نمی‌ماند. ما در سال ۹۱ یعنی در اوج تحریم‌ها ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم که عمدتا از آمریکا بود. اما اصل حرفم با حضرتعالی در فقره دیگری است.

جناب آقای روحانی، دوازده سال است که ما به جای بیان علت واقعی مخالفت غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای‌مان مشابه همین ادبیات جنابعالی را بیان کرده‌ایم. این که غربی‌ها نمی‌خواهند ما به پیشرفت‌های علمی دست پیدا کنیم؛ غربی‌ها چشم دیدن پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی که فعالیت‌های هسته‌ای برای کشور به‌بار می‌آورد را ندارند؛ غربی‌ها می‌خواهند ما را وابسته نگه دارند؛ غربی‌ها خودشان از تکنولوژی هسته‌ای برخوردارند اما نمی‌توانند ببینند یک کشور مسلمان و مستقل هم از این فن‌آوری برخوردار باشد و قس علیهذا... در حالی که دست کم حضرتعالی می‌دانید که صورت واقعی مساله چیست. شما می‌دانید که علت نگرانی غربی‌ها به‌واسطه توان بالقوه‌ای است که غنی‌سازی در اختیار ایران قرار می‌دهد. یعنی در اختیار کشوری که بارها مسوولان آن از بین بردن اسراییل را اعلام کرده‌اند.

کتمان علت اصلی مخالفت و نگرانی غربی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای‌مان و درعوض تقلیل دادن آن به دشمنی آن‌ها با موضوعات دیگری هم‌چون استقلال‌خواهی یا اسلامیت ما، یا مخالفت نظام سلطه با پیشرفت‌های علمی و اقصادی ایران اسلامی (یعنی دقیقا آن چه که جنابعالی می‌فرمایید) سبب شده تا یک قداستی برای فعالیت‌های هسته‌ای‌مان ظرف دوازده سال گذشته به‌وجود بیاید. دوازده سال است که به‌جز تقدیس و تکریم و مدح و ثناء سخن دیگری برای این بت عیار جایز نبوده. دوازده سال است که بسیاری از حقایق هسته‌ای از مردم دریغ شده. آیا مردم می‌دانند هسته‌ای چه هزینه‌هایی مستقیم و غیرمستقیم (در قالب تحریم‌ها) برای کشور داشته؟ آیا می‌دانیم کشوری که نه سرانه خیلی بالایی در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارد و نه بودجه چندانی برای حفظ و حراست از محیط زیستش هزینه می‌کند، درعوض برای برنامه‌های هسته‌ای‌اش چگونه دست و دلبازانه خرج می‌کند؟

ملاحظات زیست محیطی نیروگاه‌های هسته‌ای و در عوض مزیت‌های تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر به‌کنار، آیا در این دوازده سال حتی یکبار ملاحظات بنیادی "هزینه- فایده" یا "توجیه اقتصادی" برای برنامه‌های هسته‌ای‌مان لحاظ شده‌اند؟ حال که صحبت از اقتصاد شد، آیا هزینه تغییر ریل برنامه‌های هسته‌ای از مسیر دوران آقای احمدی‌نژاد به مسیر جدید بعد از توافق لوزان تخمین زده می‌شود چقدر خواهد شد؟ آن همه هزینه که در دوران آقای احمدی‌نژاد صرف برنامه‌های هسته‌ای شدند بعد از توافق چه فایده و کارایی خواهند داشت؟

نه جناب آقای روحانی، همه این‌ها فدای سر آمریکاستیزی و کاربردی که مناقشه هسته‌ای به‌عنوان ابزاری در جهت آمریکاستیزی پیدا کرده است. اگر به‌راستی معتقدید که مخالفت غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای‌مان به‌قول شما به‌واسطه پیشرفت‌های مشعشعی است که هسته‌ای برای کشور به ارمغان می‌آورد، پس مخالفان لوزان و دلواپسان خیلی هم بی‌راه نمی‌گویند. آن‌ها می‌گویند رییس‌جمهور انقلابی‌شان سرعت برنامه‌های هسته‌ای کشور را به نسبت دورانی که جنابعالی مذاکره می‌کردید چندین برابر کرد ولی توافق لوزان کم و بیش سرعت برنامه‌های هسته‌ای کشور را باز می‌گرداند به دوران ما قبل آقای احمدی‌نژاد. نه جناب آقای روحانی عزیز، کاربرد اصلی هسته‌ای بیش از آن که در صنعت و اقتصاد و توسعه علمی کشور باشد در برافراشته نگه داشتن پرچم پر افتخار آمریکاستیزی، غرب‌ستیزی و استکبارستیزی بوده. فقط کافی است نگاهی اجمالی به مخالفان و موافقان لوزان بیاندازید تا در یابید که اتفاقا بسیاری متوجه ریشه مناقشه شده‌اند.
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیستم فروردین یکهزار و سیصد و نود و چهار
مرجع : ایسنا

امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۱۹
آرزو کنیم طناب عوام زده گی ما را به هر سو نکشاند (299841)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۲۳
جناب آقای روحانی عزیز
همانطورکه انرژی هسته ای حق مسلم ماست.رفاه.آرامش.جیب پرپول.امکانات خوب .سفر.تغذیه خوب.هم حق مسلم ماست.چراتمام توان کشورراگذاشته ایدبرای هسته ای.تاالان مسئله هسته ای 3000میلیارددلارهزینه داشته.انوقت به ما معلماکه میرسه میگیدشمازیادهستید.چرا کمی دنبال عدالت اقتصادی نیستید.جرم ما معلمان چیست؟به قران یکی از رانندگان شرکت نفت بانصف سابقه ی من وبامدرک سیکل 10برابرمن وضعش بهتره وخودش میگه ماهی 3/5میلیون حقوق ومزایاداره.باورکن توی عیدمهمان آمدخونه مون آبروم رفت. (299897)
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۳۰
داش کریم من هم معلمم ولی زدی به جاده خاکی (299928)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۳:۳۹
دادا غرب زده هستند دیگه
چه انتظاری داری
اون هم از دکترشونهمش مثل اون یارو تو گالیور آیه یاس میخونه (300008)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۴۲
برادر آدم هم دست میخواد هم پا هم سر
نمیشه که دست باشه سر نباشه
انرژی در آینده دنیا مثل سر است برای بدن
همه تحلیل ها در جهان به جنگ انرژی نفت و آب در آینده اشاره داره
این غرب زده میخواد مثل همیشه دست مارو جلوی غرب خالی کنه
بعد بگه دیدید ما نمیتونیم
اما خواب دیده (299945)
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۴۶
گندم سر است و آب
هسته ای کلاه گشادیست بر سر هفتاد میلیون آدم مثل من (299983)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۵۳
اعتدال یعنی اینکه نه از این طرف بام بیفتی نه از ان طرف بام. مثل اینکه زیباکلام انقدر عقب رفته که از ان طرف بام افتاده. بابا دیگه باید ساده باشی که روحیه استکباری امریکا را نبینی شما بگو که امریکا کجای دنیا پایگاه نظامی نداره. افراط ممنوع از هر دو جهت (299995)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۳:۴۱
آقای غرب زده تفریطی
انرژی هسته ای آینده ی ایران را تامین میکنه اگه بد بود که الان خود آمریکا و اروپا دنبالش نمیرفتند (300009)
بنده ی استا کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۵۸
گل گفتی داش کریم ولی کو گوش شنوا و کیه که تو این مملکت اینها را بفهمه.معلم بال و پر شکسته وشرمنده ی اهل و اعیال با 30 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس (299950)
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۲۴
میدونی۳۰۰۰میلیارد دلار چقدره!!!!!!! (299962)
گیلی گیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۳۳
داش کریم یه بار بنویس سه هزار ملیلرد دلار ببین چندتا صفر داره ! (299979)
ایرنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۲:۴۳
معلم عزیز ولی... لطفا بیشتر فکر کنی.آیا دقت کرده اید که کشورهای اطراف ما با وجود توافق کامل با غرب وضعشان وخیم است؟اشکال در مدیریت جهادی وعزم ملی ماست. (300004)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۳:۳۸
کسی نگفت اونا حق مسلم مانیست (300007)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۲۶
مردم 36 سال است دارن تاوان سیاست اشتباه غرب سیزی را می دهند در حالی که تقریبا همه کشورهای دنیا با غرب و امریکا بر اساس منافع ملی و مردم رابطه دارند و دنبال رفاه و پیشرفت کشور خود هستند..حتی کوبا...تنها کشور غرب ستیز در دنیا فقط ایران است و کره شمالی هستند..این جای تامل ندارد ؟!!! حالا هم با سیاستهای اشتباه داریم کشورهای عربی را علیه خود بسیج می کنیم...ای کاش دوران طلای اصلاحات و سید عزیز باز میگشت.... (299900)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۱۹
دشمنی بااسراییل وامریکافقط خلاصه به شعاردادنهای بی مورد شده که دود این شعارها به چشم مردم میرود که درخارج کشور مراودات اقتصادی واجتماعی دارند مابایداگر اراده جنگیدن باکشوری رانداریم ازشعاربی موردخودداری کنیم یکی ازکشورهای موفق کشورچین است بی سرو صدا براقتصاددنیا مسلط شده. سربلندی ایران واسلام (299926)
افسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۱:۴۲
چرا عوام فریبی می کنیم، کشورهای منطقه خودمان که با آمریکا رفیق فابریکن الان چه وضعی دارن؟؟؟؟ کشور مصر که غلام حلقه به گوش غرب بود برای مردمش چه کرد؟ مردمش بخاطر مشکلات اقنصادی و ناعدالتی مبارک رو سرنگون کردند!!! پاکستان که مطیع غرب است چه کرده از نطر اقتصادی و رفاهی برای مردمش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا میلیون ها انسان فقیر در پاکستان وجود ندارد؟؟؟ آیا ناامنی شدیدی در این کشور وجود ندارد؟؟؟ آیا بمب های انتحاری بصورت ماهانه امنیت مردم کشور پاکستان را بهم نزده است . دوستی با آمریکا و غربی ها چه کمکی کرده؟ (299954)
urmia
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۰۳
از دوستان خواهش دارم کامنتهایی را که در پاسخ به نظرها می گذارند مرتبط با کامنت اصل. باشد. این کار شایسته ما نباشد که برای بیشتر دیده شدن در ابتدای کامنتها شروح به اظهلر نظر در قسمت پاسخ به کامنت اول باشیم. چرا که مطمعنا افراد نخبه مانند اهالی سیما و تلویزیون نیستند که نیاز به دیده شدن دشته باشند و در ضمن باعث می شود چند پاسخ بیربط به نظر اصلی نمایش یابد که حوصله خوانندگان اصلی را سر میبرد (299922)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۳۹
یه غرب زدهی بزرگ که از سر علاقه ی وافری که به آمریکا داره نمیونه دیگه داره چی میگه
تودکتر یا ...
فکر کنم یا . . . . (299944)
ه-س
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۳۰
یادمون با در زمان خلافت مولا علی(ع) به هیچ مملکتی تعرض یا تسخیر نشد سیاست امام حتی با مخافانش مثل طلحه و زبیر تعامل بود. (299964)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۰۲
من هم از طرفداران مصالحه و مدارا با غرب بر مبنای عزت حکمت و مصلحت هستم (299971)
گیلی گیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۳۵
بابا این کلام قشنگ ضد داش حسن روحانی شده ها ! گفتم یا نگفتم ؟کفتم یا نگفتم ؟ گفتم یا نگفتم ؟ (299980)
مصطفى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۴۰
با اينكه منم يكى از طرفداراى اقاى روحانى بودم ولى طى حدوداً دو سال به اين نتيجه رسيدم انتخاب آقاى روحانى همون مسير مشخص رو ميرن نه اون چيزى كه مردم با انتخابشون منتظرم بودن (299993)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۶:۰۱
در این 36 سال خیلی چیزها به مردم گفته نشده و به انها تقدس داده اند تا کسی جرات انتقاد و اعتراض نداشته باشد اقای زیبا کلام عزیز.... (300025)
سعید
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۷:۵۷
آقای زیبا کلام (!!!) تو چرا از آمریکاستیزی و غرب ستیزی ناراحتی!!!!!!
اعتدالیون این آقا رو طرد کنید بعدا معضل میشه واسمون (300030)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۲۰
احسنت ما مثل اصولگراها نیستیم که بگیم کارهای بد دولت به ما ربط نداره کارهای خوبش باس ماس! (299842)
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۵۷
يه عده ادعا ميكنند چون ما دوست نداريم نوكر غرب باشيم دست دوستي به سمتشون دراز نميكنيم ولي با انصاف بايد رابطه امروز ما رو با شرق شرح بدن بگن كه در حال استثمار هستيم ولي شيوه شرقي اون كه كل بازار كشورمون رو اهدا كرديم تا يه راي ممتنه تو سازمان ملل داشته باشيم.در اين شرايط حتي استثمار شدن هم نعمتي ست چون كار يا فعاليتي وجود نداره كه جوونا انجام بدن بعد عده اي رو مقصر سوءاستفاده انساني تو كار بدونيم.از اغوش روبله فرار كرديم گرم مجيز گوي گرگ شديم....اره من هم با نوكر بودن مخالفم (299889)
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۰۹
ما از دکتر روحانی عزیز حمایت میکنینم و حرفاش کاملا درست بوده . ساده نباش. (299925)
یک ایرانی
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۲۰
1-اگر غربیها خواستار عقب نگه داشتن ما بودند آن را در تمام زمینه ها اجرا می کردند و نه انرژی هسته ای که خیلی از کشورهای غربی به دلیل خطرات زیادش آنرا برای خودشان هم محدود کرده اند
2-قرار بود با انرژی هسته ای راه صدساله را یک شبه طی کنیم.لطفا موافقان انرژی هسته ای با رسم شکل و ذکر 2 مثال آنرا اثبات کنند (299843)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۲۸
جناب زیباکلام راه رو اشتباهی اومدید این جا جمهوری اسلامیه شاه های مورد علاقه شما به ویژه قاجار مدتهاست به درک واصل شدند ان زمان گذشت که همفکران شما نفت رو دادن رفت برای انگلیس.
از غرب گرفته تا شرق حق تصمیم گیری برای ایران رو نداره (299847)
علی
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۴
میدونی دموکراسی و ازادی بیان چیه
یا عادت کردی یکی تو سرت بکوبه و بجات حرف بزنه
این بنده خدا میگه بخاطر هسته ای کشور رو نابود کردیم یک چیز رو محکم نگه داشتیم بقیه رو ول کردیم افتاد
چه ربطی داره به شاه (299891)
ضد شعار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۵۶
ما ایرانیها اول کاری را انجام میدیم بعد فکر میکنیم، اما خارج خوب فکر میکنن بعد اگه صلاح دونستن انجام می دن ، (299921)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۴۲
آقا علی،تاریخ از خیلی از ماها بدتر از قاجاریه یاد خواهد کرد (299932)
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۳۰
وقتی ضررش رو آقایون احساس نمی کنن بازم فریاد میزنن. کدام یک از حضرات از نظر اقتصادی ضربه خوردن؟ البته بعضی ها ضربه نخوردن که هیچ ضربه هم زدن! کدومشون با این وضعیت شغلشون رو از دست دادن؟ کدومشون یک وعده غذاشون تبدیل شده به اشکنه؟ کدومشون واسه خرج درمان گیر کردن؟ حضرات تو یه قلعه هستن داد میزنن، چوبش رو مردم میخورن. (299848)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۳۱
حرف حساب دانشمند عزیزمان جناب زیبا کلام جواب ندارد او هرچند یکی ازارادتمندان مخلص آقای روحانی است ولی این را دلیل نمیداند که سیاست واقعیت ها را نادیده انگارد واطلاعات غلط بخورد خود دهیم خداوندایشان وآقای مطهری را برای ایران نگه دارد درضمن جا دارد که صدا وسیما یک مناظره تلویزیونی با حضور آقای زیبا کلام ومخالفان" گفته ایشان " ترتیب دهد تامسائل برای ملت بهتر حلاجی شود (299849)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۰۷
مدتهاست آقای زیبا کلام توسط حراست صدا و سیما ممنوع الورود به جام جم شده.
چه میکنه این رسانه ملی.
(الکی مثلا هنوز میشه ازش به رسانه ملی یاد کرد) (299904)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۳۷
چقدر واقعيت زيبا است، همچنان كه شعار و ادبيات شعاري نازيباست.
ممنون از اين واقعيت. (299851)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۴۵
جناب زیباکلام عزیز:شخص رئیس جمهور(آقای روحانی)هم با نظر شما موافق هستند،ولی چاره ای ندارند که این حرفها را میزنند....12 سال هست که اقتدار و تقدس انرژی هسته ای را در گوش مردم با صدای بلند فریاد زده اند و الان دیگه راه برگشت ندارند...تا اینجاش هم مذاکراتشان از سر ناچاری بوده است... (299852)
ناشناس
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۴۷
آقای روحانی خیلی زود تحت تاثیر حرفهای دلواپسان و سایر مخالفان توافقنامه قرار گرفتی و با چند هیاهوی انان به همان نقطه ای رسیدی که داری مثل خودشان خرف می زنی و شکی نیست که اگر اینگونه پیش برود مثل انها رفتار هم خواهی کرد بدان که در این برهه از زمان حرفهایتان باید کاملا حساب شده و بسوی کمک به توافق باشد نه اینکه بهانه دست دوست و دشمن بدهد. (299853)
مهرپویا
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۵۳
شجاعت بیان و صداقت کلام ، زیبای زیبا کلام ستودنی است. درود بر شما. عوام فریبی کافی است. (299854)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۰
احسنت وقتی من در هر خانه 2 نفر جوان فوق لیسانس بیکار می بینم در عوض در پشت این هسته ای هسته ای میلیاردها از منابع مالی کشور مصرف می شود و کک کسی هم نمی گزد بنده حتی با 1 گرم غنی سازی هم مخالفم
کامنت را بذار بهار! (299880)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۱
کی عوام فریبه مشخص کن عزیز؟ (299881)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۷
منظور حرفهای که مردم دوست دارند از مسئولین بشوند و مسئولین مثلا اقای روحانی مورد بحث گفتند فکر می کنم منظورشون اینه (299914)
مهرپویا
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۰۲
عوام فریبی دولتمردان عزیز........خصوصا انتقاداتی که زیبا کلام به سخنان روحانی دارند منطقی است... عوام فریبی از سوی روحانی....... (299935)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۳
مردم ایران دوست دارن باهمه دنیا در تعامل و صلح وصفا باشن به کوری چشم آقایانی مثل اقای ام پی تی !!!!! (299882)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۰۳
درسته . اما آمریکا و غربی ها دوست ندارن.مگه زوره ؟! نمیخوان دشمنی هاشون رو باما تموم کنن.بفهم
هر چقدر هم که باهاشون راه بیای سرآخر بهت جفتک میزنن (299972)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۵۵
حرف حساب!
واقعا كدام فايده در برابر اين همه هزينه هسته اي؟!
من كه چيزي حس نمس كنم! (299856)
موافق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۴:۵۹
صد درصد موافق (299857)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۰۳
نخود هر آش (299858)
علی
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۵
کوته بین یا کاسب فتنه و تحریم (299892)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۰۷
با سپاس از استاد ، حرف آخر را زدید (299860)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۳:۵۲
ایشون یه غرب زده بزرگه که نمونش تا به حال در نژاد ایرانی ها دیده نشده
عاشق آمریکاییهاست
دیگه نمیدونه چی میگه
حتما فردا هم میگه نفت هم بدبو و سیاهه نمیخوایم هزینه داره (300011)
mohammd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۱۵
من یکی موندم که چطور آقای زیباکلام با این صراحت لهجه از سیاستهای نظام انتقاد می کنه اما مشکلی (زندان)براش پیش نمیاد! می تونه دو دلیل داشته باشه اول:چراغ سبز مسئولین نظام دوم: ارتباطات فامیلی. (299862)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۴۷
نخیر اینطور هم نیست بارها اورا به س وج کشیده البته بت شکایت حاج آقا شریعتمداری (299917)
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۱۸
"آب در کوزه و ما تشنه لبان ميگرديم...يار در خانه و ما گرد جهان ميگرديم."

کشور پیشرفته و صنعتی مانند المان در نظر دارد تا ۲۰۵۰، ۸۰درصد انرژی خود را از انرژیها پاک تامیین کند. انوقت کشوری که در اکثر مناطقش بالای ۳۰۰ روز افتابی هست در سودای انرژی هسته ای بسر میبرد. (299863)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۸
پس چطوری پول ملت رو باید خرج کنیم !!!!!!!! (299915)
پرهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۱۸
احسنت دکتر عزیز (299864)
جمشيدى
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۲۴
من موندم چرا مسووليت دفاع از منافع ملى به عهده چند نفر انگشت شمار از جمله دكتر زيباكلام افتاده بقيه آقايان نخبه شامل اصلاح طلب و غير از آن واقعا خوابند يا از ترس كلامى به زبان نمياةرند،؟؟؟؟ (299865)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۰
فکرکنم از ترس (299879)
جوان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۲۷
با سلام
زنده باد دکتر
والسلام (299866)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۲۹
دکتر دوستت داریم... (299867)
ادریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۳۲
مشکل اصلی همینه ... اینکه هر کی از راه می رسه میگه میخوایم اسراییل رو نابود کنیم !!! والا مسولان ما خودشون نمیخوان توافق بهش تا یه بهونه ای واسه سر گرم کردن ملت داشته باشن !‌ واسه همین گاهی که مثلا توافق نزدیک میشن فلان سردار پا میشه میگه اسراییل رو نابود میکنیم !!! مطمنا همه ی این گفته ها برنامه ریزی شدس ... جدا از اینکه خیلی ها از تحریم سود می برن ولی خوب این قصه سر دراز دارد ... مطمنا ما تا زمانی که اسراییل رو به نابودی تهدید کنیم این داستان ادامه داره و فقط و فقط ملت ایران باید تاوان بدن ! (299868)
نادر هوشمندیار
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۳۶
1- اظهارات جناب دکتر صادق زیبا کلام نیاز به آمار هزینه های مصرفی از فعالیت‌های هسته‌ای‌مان در این پروژه ها دارد.
2- اصولا در گفتگو و گفتمان سیاسی ضرورت دارد منافع ملی در نظر گرفته شود، لذا با این رویکرد، آیا شعار ستیزی به نفع ایران بوده است و با عقلانیت در تضاد نیست؟
3- من فکر می کنم دوران سوی گیری منفی با کشورهای متروپل و بویژه قدرتهای بزرگ نه مصرف داخلی دارد و نه مصرف خارجی. ما باید از تهدیدها دوری کرده و فرصتها را تجزیه و تحلیل و فرصتی ایجاد کنیم برای توسعه کشور و منافع ملی. (299869)
هومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۷
زنده باد استاد دانشگاه مردمی (299870)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۴۸
هزاران افرین...اقای روحانی اولا مردم به شما رای دادن زیرا دیگر ایجور ادبیات و شعارهای احمد نژادی را نشنوند و خسته شده و حالشان بهم می خودد...دوما شما بارها از واژه های تحریمها ظالمانه استفاده کرده اید ولی یک بار از واژه قیمتهای ظالمانه خودرو و کالاهای سه برابر قیمت جهانی قیمت نجومی مسکن و....که بخاطر بی ارزش شدن ارزش ریال و بالا بردن قیمت دلار حرف نزده اید و حالا بعد از توافق همه مسولین یک صدا شده اند که با رفع تحریما مردم منتظر کاهش قیمت و ارزانی و کاهش قیمت دلار نباشند!! مردم ارزانی می خواهند. (299871)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۵۷
آقای زیبا کلام چقدر زیبا همه چیز رو به هم می بافه و نتیجه گیری می کنه.یاد زمان قاجار می افتم. (299872)
علی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۵۷
روحانی هم تا حدی حق دارد یک چیزهایی بگوید که دل افراطی ها را هم گاهی خوش کند تا زیاد خرابکاری نکنند شاید نوعی سیاست باشد ، در جاییکه هر ارگانی خود دولتی است کار کردن به آن ساده گی که آقای زیباکلام فکر میکند نیست و خیلی ها باید راضی شوند که یک قدم بشود پیش رفت. (299873)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۵:۵۹
حق با اقای زیبا کلامه چرا همش فرافکنی می کنید ومشکلات مدیران نالایق را به غرب وامریکا مربوط می کنید تا کی فرافکنی مردم دیگر باور ندارند که همه مشکلات ازجانب غرب باشد .
آیا فسادهای چند هزارمیلیاردی هم کارآمریکا وغرب و اسرائیل بوده .؟
بس کنید دیگر ! (299874)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۰۱
اینکه آقای زیباکلام و بعضی از روشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را میخواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛ این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف شده بود و انگلیسها آمده بودند میخواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری میگفت ما این مادّه‌ی بدبوی عَفِن را میخواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند! (299875)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۱۶
صنعت هسته ای به چه قیمتی ؟؟؟؟
وقتی کلی بیکار داریم .
ودر خیلی چیزا از دنیا عقبیم . (299883)
علی
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۰۹
هسته ای منابع کشورمون نیست که کسی بخواد ببره درعوضش خیلی چیزهای دیگه رو بردن خبر نداری تازه داره گندش درمیاد یک نمونش فرودگاه عربستان دیگه ایرانی حرمت نداره حالا تو برو بمب هسته ای داشته باش فکر میکنی اقتدار هم بدست میاری؟ میشی مثل کره شمالی هند و پاکستان (299893)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۴:۰۱
اینا همش از دیپلماسی لبخنده آقای ظریفه که ایرانیو بی حرمت کرده تو دنیا (300017)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۵۰
دوران قاجار نه موبایل بود نه اینترنت؛ نه سواد، نه تحلیل. قیاستان خلق را به خنده می‌اندازد. نوجوان دبیرستانی این روزگار در حد نخبگان زمان قاجار اطلاعات رزوآمد و تحلیل و ... دارند (299949)
حسن
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۰۴
درود بر شرفت دکتر زیباکلام.. روحانی اینگونه ادامه دهد دوره بعدی رای نخواهد آورد. آقای روحانی نباید حرف دلواپسان را تکرار کند. دلواپسان معیار خوبی هستند از هرکاری که خوشحال میشوند باید پرهیز کرد... (299876)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۰۹
احسنت به دکتر زیباکلام که حرف دل خیلیها رو میزنه>.. (299878)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۴۸
متاسفانه یکی از اهداف بزرگ اسلام که پیشرفت علم و فناوری است از یاد امت ها ی اسلامی رفته است و نتیجه اش این وضعیت کشور هایاسلامی است برنامه ی هسته ای ما نیز بزرگترین فایده اش جنبه ی علم و فناوری است نه اقتصادی و کشور هایی مانند آمریکا برای جذب نخبه های ما و فروش فناوری و داشتن دست بالا نمی خواهد کشور های مستقل این فناوری و علم را داشته باشند البته عقیده ی امریکاستیزی و غرب ستیزی هم یک عقیده ی غلط و غیر اسلامی است (299886)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۴۹
به نظر می رسه آقای روحانی برای رویارویی با منتقدانشون به ادبیات شعاری و حماسی روی اوردن، در حالی این روش درستی نیست. باید واقعیات، صادقانه به مردم گفته بشه. تا کی شعار و حماسه سرایی؟! (299887)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۶:۵۸
جناب دکتر آقای روحانی از همه بهتر میداند که مشکل ما چیست و مجبور است این حرفها را بزند واین هم به ضرر ما است (299890)
باباتاریخ
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۲۲
جناب دکتر جنابعالی استاد تارخ هستید البته با فوق لیسانس شیمی یه سر به سابقه ترکمانچای بزن. اونجا هم میگفتن خزر مشتی آب شوره. ما کشتیرانی تو خزر را میخوایم چکار. ما که کشتی نداریم بابا بزارن مردم زندگیشون بکنن. میدونی هزینه جنگ با روسیه چقدره خوب بریم یه مقدار آب و خاک بهش بدیم دهنشون ببندیم. تا آدم ته چانی مثل تو هستن اونا هم شیر مرد میادین جنگ و مذاکره هستن (299896)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۴۷
حالا این که گندم و دارو تحریم بودیم یا نه به کنار
ولی نباید یه جوری حرف بزنید انگار هیچ قایده ای این قضیه نداشته، من این سوال رو میپرسم ازتون که اگه ما این هزینه هارو واسه انرژی هسته ای نمیکردیم، الان با دادن چه امتیازی میتونستیم تحریم هارو لغو کنیم، حداقل یه کاری کردیم که دستمون خالی نباشه، وگرنه بی مسيولیتی مسیولان رو توو مدیریت کشور که بحثی نیست (299902)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۵۳
دوست عزیز اونوقت تحریمی نداشتیم که بخواهیم سر برداشنش مذاکره کنیم (299920)
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۷:۵۶
به نظر بنده آقای زیبا کلام توجه ندارند که مخالفت با برنامه هسته ای ایران به اسراییل ربطی نداردو یا آنچنان ربطی ندارد چون اخیرا بنیامین نتاهیو تقاضا کرد که بقای اسراییل شرط موافقت هستی باشد ولی آمریکا قبول نکرد. اگر مشکل اصلی اسراییل بود فقط همبن را شرط می کردند وبس (299903)
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۱۰
آقای زیبا کلام خود می دانند که یک چیزی را مبدأ تاریخ کردن چه معنایی دارد چنانچه خودشان این تفاهمنامه را مبدأ تاریخ خواندند. آقای زیبا کلام ما در عصر اتم هستیم واین قرن را قرن اتم گذاشته اند. این یعنی چه؟
آقای زبیا کلام در تمام مذکرات غربی ها وآمریکا دنبال یک چیز بودند و هستند وآن اینکه این دست آورد را متوقف کنند. چرا؟ اگر چیز دیگری می خواهند وبه دنیال چیز دیگری هستند چرا در توافق ان را پیش نمی کشند. (299905)
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۱۷
آقای زیبا کلام! جریان نفت واکتشاف آن و یغمای آن در دوره قاجار وبعد آن که فراموش نکردی اید؟ گفتند این ماده بد بوی سیاه متعفن به چه درد تون می خورد؟ شما را چه به نفت. بعد نفت را غارت کرده وبه یغما برده واز آن برای خود توسعه وپیشرفت بدست اوردند.
امروز این حرفها قاربت ذهنی وفکری این دسته از صاحبان این توهم ونظر را با عصر قجر و سطح فکری آنها خوب نشان می دهد. (299906)
شایا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۱۷
تحلیل وانتقاد دکتر کاملا منطقی ودرست است بهتره کلام وخط مشی رییس جمهور با گذشته که صرفا براساس احساس وبهره برداری داخلی ود متفاوت باشد (299907)
توحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۲۲
آقای زیبا کلام چرا شما با وجود منتسب بودنتان به مراکز علمی سخنان خودتان را مستند به دلیل قطعی وروشن نمی کنید؟ چرا ادله خودتان را بیان نمی کنید. آیا بی دلیل حرف زدن ویا تکیه بر ظن وگمان وتخمین ووهم وخیال شایسته یک شخص منتسب به مراکز علمی است.
جناب به اصطلاج روشنفکر، با روشنی تمام حرف بزنید. (299908)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۱۴
همه حرفهای زیبا کلام با دلیل روشن ولی عامه فهم می باشد و نه مثل حرفهای تندروها با معیارهای غیر قابل اندازه گیری مانند عزت،بصیرت،دشمن زبون،روشنفکرنما ... و حتی خرزو خان هم می دونه که برای انرژی هسته ای بی رویه هزینه دادیم (299989)
امیر
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۲۲
کشورهای پیشرفته همچون سوئد و نروژ سالهاست با هدف تعطیلی نیروگاههای هسته ای شان به دلیل عمدتا ملاحظات زیست محیطی و جایگزینی با انرژی های تجدید پدیر در خصوص تامین منابع انرژی حرکت می کنند. متاسفانه پس از بالغ بر 40 سال هنوز دنبال انرژی هسته ای هستیم که نه تنها سازگاری با محیط زیست نداشته و از ریسک بالایی برخوردار هست بلکه از بعد مسائل سیاسی همواره لظمات حبران ناپذیری را به ملت ایران تحمیل نموده است. (299909)
نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۲
البته این میتونه بخشی از نظام دیپلماسی باشه، اما وقتی روحانی اونطور حرف میزد یاد این جبهه پایداریای مجلس افتادم (299910)
استاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۳
استاد؟؟؟
درست است که انرژی هسته ای در ایران رنگ شعاری گرفته اما امروز هزاران کاربرد برای ان وجود دارد که تولید انرژی اصلا در بین انها به حساب نمیاد.
ایران انرژی را از اب باد و خورشید می تونه تامین کنه خیلی راحت تر و بهتر اما بقیه عواید هسته ای از جمله دارو درمان کشاورزی و... را چه کنیم جناب استاد؟
علت مخالفت غرب با ایران هسته ای اینه که ایران توی چرخه مورد نظر قدرتها حرکت نمی کنه و این میتونه برای اونها خطرناک باشه زیرا ایران می تونه قدرت فناوری و علمی بشه و اونها نمی پذیرن. همین (299911)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۴:۱۰
استاد غرب زده ها
خوشم میاد که دیگه حتی روحانی رو هم قبول ندارن از بس که ابنها غرب زده هستند و واسه این غرب زدگیشون هیچ حد ومرزی قائل نیستند
ذکر روز وشب اینه آمریکا آمریکاست (300020)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۶:۰۹
شما ميدوني اين فناوري كه داري ازش نام ميبري براي چند سال قبله؟! (300026)
رض س ک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۶
دکتر زیبا کلام درود درود برشجاعتت (299912)
خدعه امریکایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۶
خیلی خلاصه میشه گفت زمان عملی کردن این رفتاربه دوران شکل گیری اسراییل برمیگرده قبل اون حتمادرحال یادگیریش بودن نظری کردن اونم مربوط میشه به دوران جنگ اول فک کنم باقانون مال اجاره روزولت درحال حاضربه خاطربرنامه محوربودن این کشوراین خدعه رنگهای مختلفی به خودگرفته چون دنبال حق خودبودن مسیری که زیباکلام فقط رفتش رومیره وذهن غافل ازحرکت رفت برگشت یعنی تحلیلهاشو الک نمیکنه راستی فراموش کردم الگوریتم مال کی بود (299913)
غلامرضا ایزدخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۸:۳۹
با توجه به مورد اشاره شده انرژی های تجدید پذیر در نامه آقای دکتر زیبا کلام , لازم است مطلبی که از مسئول انرژی های نو نهاد ریاست جمهوری در روزنامه همشهری نوشته شده اشازه کنم : ایشان نوشته بودند 100 کیلومتر مربع در سیستان وبلوچستان می تواند از طریق انرژی خورشیدی برق ایران را تامین کند یعنی به ازای هر متر مربع 4 تا 5 کیلووات میتوان از خورشید برق تهیه کرد . (299916)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۴:۱۱
هم اكنون كشور فرانسه ‪ ۷۵‬درصد از برق مورد نياز خود را توسط نيروگاه‌هاي هسته‌اي توليد مي‌كند كه از اين بابت در صدر كشورهاي جهان قرار دارد.
آقایون غرب زده میتونند همین الان در سایت ویکی پدیا با سرچ عبارت ((فهرست کشورهای استفاده‌کننده از برق هسته‌ای)) به اطلاعات زیادی دست پیدا کنند ودست از این غرب زدگی بیهوده بردارند
چه زود گذر از روحانی رو کلید زدید غرب زده ها (300021)
مهرپویا
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۰۵
اقای روحانی بهتره با مردم با صداقت سخن بگویید. (299923)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۲۰
حکایت داستان آسیاب بادی در کتاب قلعه حیوانات جرج ارول شده است. (299927)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۱۹:۳۱
خدا عاقبتمون بخیر کند دروغ گویی عوام فریبی بس نیست حد اقل مردم با این حرفا عذابنده (299929)
جوان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۰۴
من یک جوان در آستانه ی فارغ التحصیلی هستم، من فقط کار (اشتغال)می خواهم انرژی هسته ای باشد برای کاخ نشینان بی غصه. (299936)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۱۸
روحانی ریس جمهور چهار ساله من یکی دیگه بهش رای نمیدم (299938)
مهدی
Netherlands
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۲۸
از آقای روحانی انتظار دارم سعی کنند دروغ نگویند و آنچه واقعیت هست را به طرز درستی بیان کنند. تکرار حرف های احمدی نژاد و آدم های امثال او نه تنها مشکلی از مملکت حل نمی کند بلکه هر روز بر انبوه مشکلات می افزاید. درست است که ما دشمن داریم ولی این دلیل نمی شود که از مدار انصاف و عدالت خارج شویم و هر چه توانستیم برای توجیه مردم و از بین بردن اعتماد عمومی بر زبان جاری کنیم. ما انتظار داریم شما صداقت و درستی را در جامعه و جهان رواج دهید همان چیزی که بی توجهی به آن مثل موریانه ای بنیاد ما را می خورد. (299941)
وهاب
Germany
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۳۱
سوتی بزززززززززززززررررررررررررررررررگگگگگگگگگگگگگگگگگگ آقای زیبا کلام


این آقا متناقض حرف میزنه قبلا میگفت هیچ چیز از تو هسته ای برای ما در نیومد یا هسته ای به چه درد ما می خوره اما خودش الان اعتراف میکنه که هسته ای (غنی سازی )توان بالقوهای به ایران میدهد

"""""شما می‌دانید که علت نگرانی غربی‌ها به‌واسطه توان بالقوه‌ای است که غنی‌سازی در اختیار ایران قرار می‌دهد. یعنی در اختیار کشوری که بارها مسوولان آن از بین بردن اسراییل را اعلام کرده‌اند."""" (299942)
کامران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۱۲
دوست عزیز منظور از توان بالقوه توان ساخت اسلحه و بمبه (299986)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۱:۵۴
مجید جان توان بالقوه برای بمب اصولا توانایی های صلح آمیز همه بدون غنی سازی قابل دسترس هست حتی شیرین سازی آب دریا و آیاین دروغ بزرگ است که نیاز به غنی سازی در داخل داریم تو لوزان هم فقط پنج هزار سو و فقط با نسل یک داریم این هسته ای دکوری فقط واسه عدم آبرو ريزيه وگرنه همشو باید میدادیم میرفت منافع ما تو دوستی با غرب و دشمنی با عربستان هست (300000)
هامون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۲:۳۱
اون توان بالقوه ی مد نظر غربی ها ساخت بمب است ولی آنچه از زبان مسولان امر گفته می شود مساله علمی و صنعتی است و در کل صلح آمیز است (300002)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۳۷
آمریکا رو اینقدر برای خودتون بزرگ نکنید
هیچی نیست
اونا دارن بدست مردم خودشون نابود میشن حالا هزار جور بمب اتم داشته باشند
شوروی هم داشت دیدید که چه شد
آمریکا هم عددی نیست
حالا قدرت ایران را دیدید
5+1 به علاوه مسئول سیاست خارجی اروپا همگی نشستند روبروی جمهوری اسلامی ایران و کاری هم از پیش نبردند
غنی سازی ادامه داره و آمریکاییها هیچ غلطی نتوانستند بکنند
هیچ وقت نمیتوانستند فقط امیدشان به غب زده های داخلی مثل آقای دکتزر زیبا کلام هست (299943)
حمید
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۰:۴۵
این قسمت باید تو مخ ملت بره
(شما می‌دانید که علت نگرانی غربی‌ها به‌واسطه توان بالقوه‌ای است که غنی‌سازی در اختیار ایران قرار می‌دهد. یعنی در اختیار کشوری که بارها مسوولان آن از بین بردن اسراییل را اعلام کرده‌اند.) (299947)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۱:۱۳
واقعاًبرنامه هسته ای چه مقدارهزینه رودست ملت گذاشته،بااین هزینه چه کارهاکه نمی شدکرد.واقعاًبرنامه هسته ای ارزش این همه بدبختی رو داشت؟ (299951)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۱:۳۴
متاسفانه ادبیات اقای روحانی شبیه احمدی نژاد هست، ایشون هم میخواهند با ادبیاتی صحبت کنند که اقای احمدی نزاد 8 سال تمام ملت را به سخره گرفتند. جناب روحانی عزیز، به یاد داشته باشید که کسانی که به شما رای دادند افراد آگاه و باسوادی هستند و این فرمایشات شما برای آنها قابل قبول نیست. (299952)
مصطفی
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۱:۴۰
اقای روحانی ما با هزار امیدو ارزو به شما رای دادیم تا صدای ما باشید نه صدای تمامیت خواهان بی منطق لطفا خودتان باشید ناامیدمان نکنید (299953)
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۰۷
تو لج و لجبازی افتادیم و دور باطلی داره تکرار میشه اما به چه قیمتی؟ (299958)
0
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۱۴
شما جماعت که تا دیروز میگفتین روحانی مچکریم (299960)
110
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۲۱
این انزژی هسته ای تا امزوز چقدهزینه -فایده داشته است ؟چقدر ارز اوری داشته؟چند شغل ایخاد کزده؟ اگر نداشته همه کاسه کوزه ها را جمع کنید .اش با جاش را بدهید برود. صنعت مولد جاش بیاورید و صادرات کنید مثل کوبا و کره شمالی به روسیه دل نبندید تاریخ شما را قضاوت می کند/ (299961)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۳۷
بهار نیوز سلام خسته نباشید (299966)
امین
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۳۹
نمیدونم مردونگیشو دارید اینو بذارید یا نه؟
کلا دور هم برا خودتون میتراشید و خودتون رو نماینده تمام ملت قلمداد میکنید.
تا وقتی آقای روحانی در جهت افکار خاص شما باشد خوب است و اگر قدمی آنطرف برود میشود نماینده تمام ملت که نخیر ما این را نمیخواهیم.
ملت ایران همان هایی هستند که در انتخابات 92 شرکت کردند همانهایی که رئیس جمهور منتخب رو انتخاب کردند. همان هایی که با خون دل 8 سال جنگ رو تحمل کردند و هر سال در 22 بهمن و روز قدس در راهپیمایی به نفع انسانیت و آزادگی شرکت میکنند. اینجا دیار ازاده گی است. (299967)
یک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۲:۵۸
متشکرم آقای دکتر زیبا کلام. از صداقت و شجاعت شما متشکرم. (299970)
محمدی / پور امینی /همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۰۵
بابی که اقای دکتر در صحبتها یشان باز کردند چندان هم با بحث دعوت به مناظره و مقوله دیپلماسی عمومی سر وسری ندارد با فصل وباب انتخابات بیشتر قرابت بیشتری دارد (299973)
ایرانخواه
Russian Federation
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۴۱
آقای زیبا کلام کمتر چنین شجاعتی از شما در بیان کلام دیده بودیم. حرف حقیقت را زدید. شما را تحسین می کنیم. (299981)
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۴۳
زیباکلام یکی از معدود افرادی که از خواندن نوشته اش احساس نمی کنم زمان را از دست دادم . (299982)
محمد.ر.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۱ ۲۳:۵۹
جناب دکتر عزیز...!!اجازه میخواهم که بانور شما مخالف باشم.انقلاب ما،انقلابی ایدئولوژیکی براساس اسلام است.پس نمی توان امور وکارهای آن رابراساس هزینه_فایده مقیاس کرد.
در برخی مواقع اصول بر همه چیز مقدم تر است, همانند قیام عاشورا.
ولیکن در بعضی‌ از جاها جای اصول با فروع جابجا شده‌است.
حالیه این اختلاط را فقط اهل فن میتوانند جداسازی کنند.
ومن الله التوفیق (299985)
حسین
Europe
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۱۲
حق با ایشونه پروژه هسته ای خیلی بد رشد کرد اللخصوص از دوره احمدی به بعد. این همه دعوا مذاکره فقط بخاطر یک نقل قول بود " یک دختر 15 ساله هم همین الان داره تو قامبلامه داره غنی سازی میکنه " . در اینکه رسایی جلیلی به فکر منافع خودشونن هیچ شکی نیست اما در اینکه. میگن فاتحه هسته ای خونده شد باهاشون موافقم هسته ای تموم شد . حداقل رفت تا شاید 100 سال دیگه (299987)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۱۲
من آقای زیباکلام را همیشه تحسین کرده و میکنم. چون حقایق را خیلی صریح بیان میکند و برای ایران دلسوزی کرده فقط نمیدونم چرا سال نو ایرانی را تبریک نمیگم و قبول نداره که این عقیدش باعث رنجش میشه..... (299988)
ممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۲۰
چرا بی عرضه گی و تنبلی خودتون رو میزارید به پای انرژی هسته ای . جوهر کار کردن ندارید دنبال مقصر هستید . فقط مگه پشت میز نشستن جزء کار محسوب میشه . اقای زیبا کلام برای تمام نهادهای کشور بودجه به اندازه کافی ختصاص پیدا میکنه اما بودجه مثل گلوله برف تا از بالا به پایین ترها برسه آب میشه . مشکل مدیریت و نظارت بر مصرف کردن بودجه هست نه انرژی هسته ای . (299990)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۳۸
کلن اقایون در توهمی خود ساخته قرار گرفته اند و هر چه هم دست و پا میزنند از این توهم بیرون بیاند نمی تونند معلم و پزشک این مملکت که برای نان روزانش دست وپا میزنه اقایون طوری از انرژی هسته ای حرف میزنند که انگار دارنند از نمازو روزه حرف میزنند و فقط اونها هستند که میدونند چی هستش و بقیه همه ببو گلابیند و دست گل اقایون و بی تدبیرهاشون بشماری از یک کتاب هفتاد من هم بیشتره بعد هر چند وقت می ایند نسخه دیگه ای برای این ملت می پیچند طوری هم انرزی انرزی میکنند که انگار این همه متخصص باد هوایند (299991)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۰:۴۹
اگر در تیر ماه توافق حاصل نشود محال است که آقای روحانی برای بار دوم رای بیاورد ضمنا این ادبیاتی که روحانی اخیرا استفاده کرد در شان ایشان نبود. آقای روحانی آنها با توسعه ما مشکلی ندارند آنها با پیشرفت ما مشکلی ندارند آنها با این تفکر که با صدای بلند در خیابان فریاد مرگ بر این و آن و هر چند وقت یکبار مسئولین از حذف کشوری دیگر سخن می گویند مشکل دارند (299994)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۱:۴۳
این انرژی هشته ای شده مثل آسیاب قلعه حیوانات جورج اورول. (299999)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۲:۱۱
پس چرا در زمان ریاست جمهوری خاتمی وی گفت و گوی تمدن ها را مطرح کرد و به آمریکایی ها در افغانستان کلی کمک کرد که سربازانش کشته نشوند و هیچ گاه شعار اسرائیل باید ازبین برود را سر نداد بازهم جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ما را گرفتند؟ تحریم ها از اول انقلاب و سرنگونی دیکتاتور نوکر آمریکا آغاز شد. آنها ایران مستقل نمی خواهند ایران نوکر آمریکا را می خواهند. در بسیاری از تحقیقات علمی ما را تحریم کردند مثل پایگاههای اطلاعات علمی جهانی. می توانید از دانشمندان رشته های مختلف پزشکی و غیره سوال کنید. (300001)
آآآآ
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۴:۲۶
بدبختی ملت این هست که انتقاد و مخالفت را اشتباه می گیرن .انتقاد با مخالفت زمین تا اسمان فرق دارد. (300022)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۵:۵۸
آیا اگر ماغنی سازی را تماما تعطیل کنیم آنها از ما راضی میشوند.وقتی از ما راضی میشوند که قانون اساسی ما هم مو به مو مورد رضایت آنها بشود (300024)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۶:۳۱
پس چطوراین همه کشورباپول امریکاخودشونوساختن وغول شدن وتوی عرصه اقتصادی شدن موی دماغ امریکا.ماهم اگه یه ذره سیاست داشتیم می تونستیم. (300027)
سعید
۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ۰۷:۵۵
غرب زدگی که میگن اینه؟
بابا این که خیلی تابلو!!!!!!!! (300029)