به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۷۴۱۳۵
فان‌خال:

امیدوارم داربی را با یازده بازیکن تمام کنیم

گروه ورزشی: سرمربی یونایتدها ابراز امیدواری کرد تیمش در داربی شهر منچستر بتواند با یازده بازیکن بازی را به پایان ببرد.
امیدوارم داربی را با یازده بازیکن تمام کنیم
لوییس فان‌خال قصد دارد در فصل نقل و انتقال‌های تابستانی برای آن که بتواند مانند سر آلکس فرگوسن و ژوزه مورینیو به مربیانی بدل شود که در لیگ برتر انگلیس قهرمانی کسب کرده‌اند، بازیکنان بزرگی را به ترکیب تیمش اضافه کند.فان‌خال تابستان گذشته تیمی را تحویل گرفت که فصل پیش به رتبه هفتم در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس دست یافته بود. او توانسته است این تیم را به رتبه سوم جدول رسانده و بر این باور است که متد او در تیم منچستریونایتد تا حدود زیادی جواب داده است.

سرمربی هلندی شیاطین سرخ در فصل نقل و انتقال‌های تابستانی با هزینه 152 میلیون پوندی، 6 بازیکن جدید را به اولدترافورد برد. او اما قصد دارد در تابستان پیش‌ رو نیز بازیکنانی را بخرد تا با تجربه مربیگری‌اش بتواند این منچستریونایتد را به روزهای خوبی که در لیگ انگلیس داشت، بازگرداند. به نظر می‌رسد یونایتدها به دنبال امضای قرارداد با متس هوملس، مدافع بوروسیا دورتموند هستند. ناتانیل کلاین، مدافع راست ساوتهمپتون و ممفیس دی‌پی که به عنوان هافبک کناری در آیندهوون هلند بازی می‌کند نیز دیگر بازیکنانی هستند که این یونایتد به دنبال خرید آنهاست. گرت بیل از رئال‌مادرید، پل پوگبا از یوونتوس و کوین دبروین دیگر بازیکنانی هستند که نامشان در ارتباط با منچستریونایتد شنیده شده است.

فان‌خال در این مورد گفت: به عقیده من یک مربی و یک تیم که یکدیگر را باور دارند، می‌توانند در کنار هم به یک تیم رویایی بدل شوند. این همان چیزی است که ما نام آن را فرآیندی می‌گذاریم که هر سال بهتر می‌شود و در هر فصل شما می‌توانید بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشید. به همین دلیل از حالا به این که برای فصل آینده می‌توانم بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشم، فکر می‌کنم. آنگاه می‌توانیم قدم بزرگ‌تری در پروژه‌ای که داریم، برداریم.

ژوزه مورینیو که در دوران مربیگری فان‌خال در بارسلونا به عنوان دستیار او فعالیت می‌کرد، فصل گذشته چلسی را به رتبه سوم لیگ برتر انگلیس رساند. او تابستان گذشته با سسک فابرگاس و دیگو کاستا قرارداد امضا کرد و اکنون تیمش در آستانه قهرمانی لیگ قرار دارد. منچستریونایتد هم برای آن که بتواند به یک تیم قهرمان بدل شود، هزینه زیادی انجام داده است.

فان خال در این زمینه هم گفت: منچسترسیتی هم این کار را انجام داده است. ما هم اکنون می‌خواهیم همین کار را انجام دهیم. سر آلکس فرگوسن هم پیش‌تر در همین منچستریونایتد این کار را انجام داده است. ژوزه مورینیو هم فصل گذشته چنین کاری را انجام داد و به هیچ جامی هم دست نیافت اما او در فصل جاری در حال فتح لیگ برتر قرار دارد. ما نیز می‌خواهیم همین روند را در پیش بگیریم.

تیم تحت هدایت فان‌خال در پنج بازی گذشته خود به پیروزی رسیده است و در شرایط خوبی قرار دارد. وین رونی، کاپیتان منچستریونایتد که مدتی را در خط میانی گذراند، اکنون بار دیگر به خط حمله بازگشته است. او در هشت دیدار گذشته‌اش برای شیاطین سرخ موفق به زدن 6 گل شده و همین امر موجب شد تا فان‌خال او را به خط آتش تیم بازگرداند.

سرمربی هلندی منچستریونایتد در این‌ باره عنوان کرد: وین به عنوان یک بازیکن و کاپیتان برای ما خیلی مهم است و می‌تواند گل بزند و گل بسازد. آخرین گلی که او به ثمر رساند زمانی بود که در خط میانی بازی می‌کرد. باید از وین رونی و هر کدام از بازیکنان تیم به شکلی استفاده کنم که قدرت تیم بالاتر برود و بتوانیم نتیجه‌های بهتری بگیریم. در نیمه دوم مقابل آستون‌ویلا احساس کردم باید تغییرهایی در ترکیب تیمم ایجاد کنم که این موضوع به فاکتورهای زیادی بستگی داشت.

منچستریونایتد فردا (یکشنبه) در داربی شهر منچستر، به مصاف سیتی خواهد رفت. سرمربی پیشین بارسلونا، بایرن‌مونیخ و آژاکس تاکید دارد که تیمش در این دیدار نباید 10 نفره شود. در دیدار رفت، اخراج کریس اسمالینگ موجب شد تا شاگردان فان‌خال در ورزشگاه اتحاد با نتیجه یک بر صفر شکست بخورند. فان‌خال تاکید داشت تیمی که در اختیار دارد از تمامی تیم‌هایی که پیشتر هدایت آنها را به دست داشته وضعیت انضباطی بدتری دارد اما می‌گوید تاحدودی هم بدشانسی آورده است.

او در این مورد هم اظهار داشت: اگر یک بازیکن بتواند احساسات خود را کنترل کند، نشان از آن دارد که یک بازیکن بسیار حرفه‌ای است. برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه‌ای باید استعداد زیادی داشته باشید. وقتی می‌دانی یک کارت زرد گرفته‌ای، نباید طوری تکل کنی که یک کارت زرد دیگر برایت در پی داشته باشد. یک بازیکن حرفه‌ای باید این را بداند. اگر بازیکنی چنین کاری انجام داد،‌ باید آن را به حساب پروسه تجربه‌اندوزی او گذاشت. لوک شاو هم مقابل وستهام کارت زرد دوم‌اش را دریافت کرد. وین رونی به عنوان کاپیتان تیم مقابل وستهام کارت قرمز گرفت. بر این باورم کارتی که او گرفت به خاطر انجام وظایف‌اش در زمین بود اما راه بدی را برای انجام کارش انتخاب کرد. این صحبت‌ها را پس از آن مسابقه هم به رسانه‌ها گفتم.

فان‌خال در پایان خاطرنشان کرد: در بازی‌های مهم همواره در این موارد به بازیکنانم گوشزد می‌کنم که باید احساسات‌شان را کنترل کنند. فکر می‌کنم کارت‌های قرمزی که بازیکنانم در این فصل گرفتند، یک رکورد در دوران مربیگری من به حساب می‌آمد! جانی اونز هم کارت قرمز گرفته بود و هنوز هم نمی‌تواند برای ما بازی کند. البته فکر می‌کنم او سزاوار چنین محرومیتی نبود. او نباید با 6 جلسه محرومیت روبه‌رو می‌شد زیرا به عقیده من انداختن آب دهان در آن شرایط یک امر طبیعی بود. باز هم باید این حرف را می‌زدم و باز هم تاکید می‌کنم 6 جلسه محرومیت برای چنین کاری خیلی زیاد است. تا اینجای فصل پنج بازیکن ما کارت قرمز گرفته‌اند. این یک رکورد برای من محسوب می‌شود که بازیکنانم در این مدت کم، این قدر کارت قرمز گرفته‌اند و این به هیچ وجه خوب نیست.
مرجع : ایسنا