به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۷۴۱۵۷

موگابه: نمی‌خواهم یک سفیدپوست را ببینم!

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری زیمبابوه هنگامی که با گروهی از خبرنگاران در آفریقای جنوبی مواجه شد، با اعلام اینکه نمی‌خواهد شاهد یک سفیدپوست باشد از خبرنگاران روی برگرداند.
موگابه: نمی‌خواهم یک سفیدپوست را ببینم!
رابرت موگابه رئیس‌جمهوری زیمبابوه در حال بازدید از سووتو، مرکز تلاش‌های ضد آپارتاید در آخرین روز از سفرش به آفریقای جنوبی بود که با گروهی از خبرنگاران مواجه شد اما وی ناگهان به این گروه از خبرنگاران پشت کرده و گفت: نمی‌خواهم حتی یک سفید پوست را هم ببینم.همزمان با اینکه موگابه یکی از موزه‌های یادبود برای قیام دانش آموزان سال 1976 میلادی در سووتو را ترک می‌کرد، رسانه‌های آفریقای جنوبی این اظهارات موگابه را ضبط کردند. موزه هکتور پیترسون به منظور یاد بود حدود 200 دانش آموز سیاهپوست غیرمسلح بنا شده که در ژوئن سال 1976 میلادی در جریان تظاهرات توسط پلیس سفیدپوست کشته شدند.

موگابه 91 ساله معمولا از کشورهای غربی و قدرت‌های استعماری سابق انتقاد می‌کند. وی در کنفرانس خبری مشترکی با جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی از شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و انگلیس انتقاد کرده بود. این سفر دو روزه موگابه به آفریقای جنوبی نخستین سفر رسمی‌اش به این کشور در دو دهه اخیر محسوب می‌شود.
مرجع : ایسنا