به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۷۴۲۵۲

اولویت‌های مدیر سینما در سال جدید

گروه فرهنگی: رییس سازمان سینمایی اولویت‌های سال جاری را در سینما، رسیدگی به وضعیت سینمای خانگی، مقابله با قاچاق و راه‌اندازی مدرسه ملی سینما عنوان کرد.
اولویت‌های مدیر سینما در سال جدید
به گزارش ایسنا، حجت الله ایوبی که بعد از دیدار نوروزی با سینماگران در جمع خبرنگاران حاضر شده بود درباره مدرسه ملی سینما گفت: کار ثبت آن تمام شده و هویت مستقل پیدا کرده و مکانش را نیز تقریبا مشخص کردیم و همچنین هیات امنا تشکیل جلسه داده و هیات مدیره آن مشخص شده است. وی افزود: مدرسه ملی سینما با کارگاه‌ها کارش را آغاز می‌کند و مانند مدارس ملی دنیا خواهد بود.

ایوبی درباره جشنواره کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: تفاوتی که این جشنواره با قبل دارد، شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان است که به دبیری خانم طائرپور فعالیت می‌کند و در نحوه برگزاری جشنواره نظارت دارد. وی درباره علت افت مخاطب در اکران نوروزی گفت: روزهای اول نوروز همزمان با ایام فاطمیه بود و تبلیغات فیلم‌ها از تلویزیون هم پخش نمی‌شد. به هر حال تبلیغات تلویزیون بسیار موثر است و می‌بینیم از لحظه‌ای که تبلیغات شروع شد، فروش‌ها هم خوب شد.

رییس سازمان سینمایی درباره آخرین وضعیت بیمه بیکاری اظهار کرد: آیین‌نامه آن آماده شده اما نیاز به بودجه اساسی دارد. اگر بودجه سینما در سال جاری صددرصد تخصیص پیدا می‌کرد، مشکلی در این خصوص نداشتیم اما امیدوارم با کمک خانه سینما این مشکل حل شود.