به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۴ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۷۴۳۹۱
مخالفان مذاکرات می​خواهند مسئولان را تحت فشار بگذارند

به تاثیر روانی مذاکرات کمتر توجه شد

گروه سیاسی: قائم مقام حزب اعتماد ملی پیرامون تحرکات علیه تفاهم هسته‌ای گفت: پشت صحنه این مخالفت‌ها این است که جمعیتی در کشور هستند که یک اصلی را مبنی بر اینکه باید در کشور تشنج، افترا، درگیری و آشفتگی وجود داشته باشد تا بتوانند به نوایی برسند، قبول دارند.
به تاثیر روانی مذاکرات کمتر توجه شد
رسول منتجب نیا در تصریح تخریب بیانیه سوییس از سوی برخی از افراد در جامعه گفت: مخالفت با مسئله توافق هسته‌ای یک ظاهر و یک باطن دارد و ظاهرش این است که برخی از روی تعصب ملی و دینی می‌خواهند دلواپسی خود را اظهار می‌کنند و نگرانند که عزت و عظمت کشور مورد تعرض قرار نگیرد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: این ظاهر قضیه خوش‌بینانه است که نسبت به برخی افراد دست چندم این گروه مخالف نگرانی ها صادق استلذا ممکن است افراد ساده لوح و مذهبی که عرق ملی قوی دارند نیز دغدغه این امر را داشته باشند.

وی با اشاره به باطن مخالفت با توافق هسته‌ای، گفت: پشت صحنه این مخالفت این است که یک جمعیتی در این کشور هستند که یک اصلی را مبنی بر اینکه باید در کشور تشنج، افترا، درگیری و آشفتگی وجود داشته باشد تا بتوانند به نوایی برسند وجود دارد. لذا در صورت وجود آرامش و قانونمندی نمی‌توانند به جایی برسند و هیچ چیزی برای ارائه به دلیل اینکه نه علم و دانشی دارند که عرضه کنند و نه فکر پیشرفته و خلاق، ندارند.

منتجب‌نیا ادامه داد: این دسته از افراد تنها می‌توانند از منابع ملی سوء استفاده کرده و از ثروت‌های عمومی بهره ببرند و به نوعی از آب گل آلود ماهی بگیرند و متأسفانه اکثر طراحان این جریان از این قبیل اند و با ایجاد چنین شرایطی سعی در تصرف قدرت و تحت فشار قرار دادن مسئولان دارند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفان همیشه به دنبال دشمن سازی و دشمن تراشی اند تا در سایه این مسئله به مطامع مادی خود برسند گفت: تا زمانی که جو متشنج باشد کسی جرأت نمی کند با آنها برخورد کند لذا در شرایط متشنج وضعیت حساس است و ممکن است ضربه بیشتری به منافع ملی برسد و انها در این شرایط است که به هدف خود می‌رسند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه عده ای ساده لوح هستند که فریب افراد پشت صحنه را می‌خورند و توسط آنها تحریک می‌شوند، تصریح کرد: در این کشور که رهبری با آن عظمت و رئیس جمهوری منتخب مردم و بزرگان و شخصیت های برجسته دلسوزی مانند آیت الله هاشمی دارد چگونه است اینها مصلحت کشور را نمی دانند اما یک بچه طلبه بی سواد و کم سواد دلش بیشتر از این بزرگان می‌سوزد؟

وی با انتقاد به تحرک های انجام شده گفت: متأسفانه بخشی از سرمایه های کشور به جای تبلیغ و فرهنگسازی و رشد علمی و عقلی جوانان صرف شستشو دادن مغز جوانان می‌شود و در بسیاری از نهادها و دانشگاه‌ها بخشی از هزینه‌ها در جهت القاء شبهه نسبت به افراد و جریان‌ها صرف می‌شود و ذهن جوانان را منحرف می‌کنند و این افراد پشت صحنه هدفشان رسیدن به منافع مادی است.

متاسفانه به تاثیر روانی مذاکرات کمتر توجه شده است
منجب نیا پیرامون مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: حل شدن مسئله انرژی هسته ای و رسیدن به یک توافق جامع و به طور نسبی خوب تأثیر مثبت در مناسبات بین المللی و همچنین بالا بردن وجهه اقتصادی، فرهنگی و همچنین اعتبار بین المللی ایران دارد. کمااینکه تا کنون نیز تأثیر خود را گذاشته و بسیاری از ذهنیت های منفی علیه جمهوری اسلامی که در طی این چند سال گذشته به وجود آمده بود همه از بین رفته و تا حد زیادی نگاه ها به ایران مثبت شده است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در تصریح تأثیرات داخلی مذاکرات گفت: رفع تحریم ها در زمینه حل مسائل اقتصادی موثر است لذا وقتی که به صورت صحیح به صادرات نفتی و غیرنفتی پرداخته شود و مبادلات قانونمند انجام گیرد پول ها ی مبادلات نیز مدیریت شده به دست ما می‌رسد و این در رفع مشکلات تاثیربسزایی دارد.

این فعال اطلاح‌طلب با بیان اینکه تأثیر روانی داخلی رفع تحریم ها بسار قوی است بیان‌کرد: وقتی مسئولان مطمئن باشند که هر روز تهدید و توطئه علیه آنها چیده نمی‌شود با آرامش به اداره کشور می‌پردازند اما متاسفانه به این بعد تأثیر مذاکرات از لحاظ روانی کمتر به توجه می‌شود.

وی افزود: مسوولان تشنج بین المللی به وجود آمده را در یک محیط آرام می‌توانند حل و به دنبال آن اقتصاد را تقویت کنند، تولید را بالا ببرند، صنایع و کشاورزی را قوت ببخشند و به مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهش به طور جدی بپردازند.

منتجب‌نیا با تأکید بر اینکه در زمینه فرهنگی با مشکلات جدی مواجه هستیم گفت: رسانه ها باید در رابطه با مدنیت و فرهنگ‌سازی دست به کار شوند لذا به خاطر مشکلات در زمینه فرهنگی تنزل پیدا کرده ایم و گاهی تأسف می‌خورم از اینکه در رسانه ملی که این همه هزینه می‌شود دراین زمینه ضعیف و در بسیاری از مواقع ضد فرهنگ عمل می‌شود.

وی در تصریح بعد سیاسی مذاکرات گفت: زمانی که بعد سیاست خارجی ما از ثبات برخوردار شود در مسائل داخلی راهگشا خواهد بود لذا فضا در داخل باز می‌شود و برخوردهای امنیتی و پلیسی برطرف شده و به مردم اجازه می‌دهند تا در چارچوب قانون اظهارنظر کنند.
مرجع : ایسکانیوز