به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۷۴۶۰۳

اجازه ورود اسرائیل به اتومبیل فلسطینی‌ها

گروه بين الملل: برای نخستین بار در پانزده سال گذشته، اسرائیل به گروه کوچکی از فلسطینی‌ها اجازه داد تا با اتومبیل‌هایی که شماره فلسطینی دارند وارد خاک اسرائیل شوند.
اجازه ورود اسرائیل به اتومبیل فلسطینی‌ها
این گروه، شامل صد پزشک است که در بیمارستان‌های اسرائیلی کار می‌کنند. سرگرد یواف مردخای، مسئول هماهنگی فعالیت‌های دولت اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی، تایید کرده که چنین اجازه‌ای صادر شده است. به گفته او، این اجازه به پزشکانی داده شده که در ساعت‌های مختلف شبانه روز سر کار می‌روند و در اورژانس کار می‌کنند. پانزده سال پیش و در اوج انتفاضه دوم بود که اسرائیل، ممنوعیت‌هایی را علیه اتومبیل‌های فلسطینی وضع کرد.

انتفاضه، که در زبان عربی به معنی "سیل" است، نام مستعار دو قیام فلسطینی‌ها شده که علیه اسرائیلی‌ها به وقوع پیوست. انتفاضه اول در سال ۱۳۶۶ (۱۹۸۷) به وقوع پیوست و دومی در سال ۱۳۷۹ (۲۰۰۰). یکی دیگر از مقام‌های اسرائیلی گفته که در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، اجازه‌های بیشتری هم صادر خواهد شد.

اتومبیل‌هایی که شماره (پلاک) آنها اسرائیلی باشد می‌توانند وارد کرانه غربی که تحت نظارت فلسطینی‌هاست بشوند، اما از پانزده سال پیش با شماره اتومبیل فلسطینی نمی‌شد وارد اسرائیل شد.
مرجع : بي بي سي