به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۷ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۷۴۶۹۶

بازنشستگی اجباری افسران شهربانی ترکیه

گروه بین الملل: بعد از تصویب قانون امنیت داخلی ترکیه در ماه گذشته و درج آن در روزنامه رسمی در هفته های اخیر، از یک هزار و 725 افسر ارشد شهربانی ها در ترکیه یک هزار و 150 نفرشان اجباری بازنشسته شدند.
بازنشستگی اجباری افسران شهربانی ترکیه
دستکم سه هزار و 500 نفر دیگر از مدیران شهربانی ترکیه در روزهای آتی بازنشسته خواهند شد. از چندروز گذشته شورایی در شهربانی ترکیه برای بررسی پرونده مدیرانی که می باید بازنشسته شوند تشکیل شده است.شورای یاد شده روزهای آتی وضعیت مدیران رده میانی شهربانی ترکیه را بررسی می کند و گفته می شود دستکم دو هزار و 400 نفر از آنان به طور اجباری بازنشسته خواهند شد.

گفته می شود قریب به تمامی مدیرانی که بازنشسته می شوند به نحوی با جماعت گولن از مخالفان دولت اردوغان در ارتباط بوده اند یا در عملیات پلیس برای مبارزه با فسادمالی و ارتشا که در ماه دسامبر سال 2013 انجام شد، حضور داشتند.

در بعد از دو عملیات مرتبط با دستگیری مقام های آلوده به فسادمالی و ارتشا که دامنه آن به چهار وزیر دولت ترکیه و نیز فرزندان طیب اردوغان در دوران نخست وزیری او کشیده شد تصفیه های گسترده در شهربانی ترکیه انجام شد. در ماههای اخیر نیز دهها نفر از نیروهای پلیس به اتهام شنودهای غیرقانونی و جاسوسی از مقام های دولتی دستگیر شده اند.
مرجع : ایرنا