به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۷۴۹۵۹
در اولین اظهار نظر پس از توقف همکاری‌اش؛

کلارکسون:‌ دلتنگ برنامه تخت‌گاز خواهم شد

گروه هنري: جرمی کلارکسون در اولین اظهار نظر پس از توقف همکاری اش با برنامه "تخته گاز" (تاپ گیر)‌ از سوی بی بی سی، با بيان اينكه دو روز قبل از درگيري پيش آمده، در يك معاينه پزشكي فكر مي‌كرده به سرطان مبتلا شده گفته است: دلتنگ اجرای این برنامه خواهد شد.
کلارکسون:‌ دلتنگ برنامه تخت‌گاز خواهم شد
به گزارش بي بي سي، روز ۲۵ مارس،‌ تونی هال، مدیرکل بی‌بی‌سی اعلام کرد که قرارداد جرمی کلارکسون، مجری اصلی برنامه تلویزیونی "تخت‌گاز" تمدید نخواهد شد. آقای کلارکسون دو هفته پیش از آن به اتهام ضرب و شتم یکی از تهیه‌کنندگان برنامه تخت‌گاز از کار معلق شده بود. جرمی کلارکسون در نخستین مطلبی که در ستون هفتگی اش در روزنامه سان پس از توقف همکاری با برنامه "تخت گاز" چاپ شده،‌ نوشته است:‌ "از صمیم قلب از کسانی که نوشته اند دلشان برای من در تخت گاز تنگ خواهد شد سپاسگزارم. با این حال این دلتنگی ها به اندازه دلتنگی من برای اجرا در این برنامه نیست." او چیزی درباره اتفاقاتی که منجر به توقف همکاری اش شده ننوشته است اما گفته است دو روز قبل از درگيري پيش آمده، در يك معاينه پزشكي فكر مي كرده است به سرطان مبتلا شده كه با آزمايش بعدي مشخص شد اينطور نيست.

تصمیم بی بی سی مبنی بر توقف همکاری جرمی کلارکسون با تخت گاز از سوی هواداران او با اعتراض شدیدی روبه رو شد و بیش از یک میلیون نفر از این هواداران،‌ توماری با موضوع درخواست بازگرداندن او امضا کردند. مشاجره منجر به حمله فیزیکی کلارکسون به اوشن تایمون، تهیه کننده تخت‌گاز، روز چهارم مارس در هتلی در یورکشایر در شمال انگلستان و ظاهرا بر سر این مسئله آغاز شد که غذای گرم برای گروه تهیه نشده بود.

حملات لفظی کلارکسون که شامل تهدید به اخراج تایمون بوده، در جریان حمله فیزیکی و پس از آن ادامه داشت. جرمی کلارکسون در روزهای پس از این واقعه در چند مورد از طریق ایمیل، پیامک تلفنی و همچنین به شکل حضوری از آقای تایمون عذرخواهی کرده است. به گفته تونی هال، بی بی سی تولید برنامه "تخت‌گاز" را ادامه خواهد داد، اما هنوز روشن نیست که آیا جیمز می و ریچارد هموند، دو مجری دیگر برنامه در برنامه های جدید حضور خواهند داشت یا نه.

ستون هفتگی جرمی کلارکسون در روزنامه سان مدتی تعطیل شده بود ولی این روزنامه به خوانندگانش تضمین داده بود که او صرفا در تعطیلات به سر می برده و اخراج نشده است. در سال ۲۰۱۳ موسسه رکوردهای جهانی گینس اعلام کرد که تخت گاز پربیننده ترین برنامه تلویزیونی جهان است که در بیش از ۲۰۰ کشور جهان پخش می شود.