به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۷۵۱۴۱

بازار ۵میلیاردی عطرخاورمیانه برای غربی​ها

گروه اقتصادی: خاورمیانه معمولا با نفت، تنش های مذهبی، تروریسم، جنگ و افراطگرایی مترادف است، و در این معرکه برخی از جنبه های آرام و قابلیت های مثبت آن نادیده گرفته می شود، از جمله کوشش هایی که برای تثبیت منطقه به عنوان مرکز جهانی تولید عطر جریان دارد.
بازار ۵میلیاردی عطرخاورمیانه برای غربی​ها
در سال ۲۰۱۴ عطریات ۶.۱۹ درصد بازار محصولات زیبایی و تندرستی خاورمیانه و شمال آفریقا را با ۵ میلیارد دلار فروش، در اختیار داشت و انتطار می رود این رقم با نرخ رشد ۳.۶ درصد به ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برسد. عربستان سعودی و امارات متحده عربی بازارهای منطقه ای اصلی هستند. در عربستان سعودی فروش عطر در سال ۲۰۱۴ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید که معادل ۳۱ درصد بازار بهداشت شخصی و محصولات آرایش این کشور است. در امارات مصرف کنندگان ۴۰۱ میلیون دلار برای خرید عطر مصرف کردند. رشد موقعیت خاورمیانه به عنوان یک بازار اصلی عطر، یکی از دلایل اصلی تصمیم شرکت اسپانیایی Eurofragance به تاسیس یک مرکز ۱۰ میلیون دلاری در دوبی بود، که قرار است در ماه اوت ۲۰۱۵ افتتاح شود. بیش از ۲۰۰ تولید کننده عطر و لوازم آرایش جدیدترین محصولات خود را عرضه خواهند کرد. مدیران شرکت می گویند خاورمیانه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تجارت جهانی آنها را شامل می شود.

همچنین در مرکز کنوانسیون و نمایشگاه بین المللی دوبی قرار است جدیدترین انواع عطر و لوازم آرایش از ۲۶ تا ۲۸ ماه مه ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شود.
مرجع : صدای آمریکا