به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۷۵۲۴۰
در پي شلیک موشک به اطراف سفارت ایران در یمن؛

کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد

گروه سیاسی: به‌دنبال حملات هوایی روز جاری به اهداف نزدیک به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، کاردار عربستان سعودی در تهران بعد از ظهر دوشنبه به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض کشورمان به وی تسلیم شده است.
کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد
به گزارش ایسنا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این که کاردار از سوی رییس اداره خلیج فارس احضار شده است، اضافه کرد: مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به کاردار ابلاغ و خواستار توضیح روشن دولت عربستان سعودی هستیم. سخنگوی وزارت امور خارجه مسوولیت مستقیم و بین‌المللی عربستان و کشورهای مشارکت کننده در حملات هوایی در زمینه هرگونه خسارت احتمالی و لزوم تضمین سلامت و امنیت دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در یمن را مورد تاکید قرار داد.

پیش از این معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از برخورد راکت یا موشکی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا پیش از ظهر امروز خبر داد. حسین امیرعبداللهیان گفت: متأسفانه راکت یا موشکی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه‌های سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده‌اند. او افزود: در پی این حادثه کاردار عربستان سعودی در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و با ارائه یادداشت اعتراضی، به مقامات سعودی رسماً گوشزد کردیم که وظایف‌شان را در قبال حفظ دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک ایفا کنند.

معاون وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما هشدار داد: صریحاً اعلام می‌کنیم سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد و مسوولیت مستقیم هرگونه حادثه‌ای را که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت کشورمان در صنعا شود متوجه عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن می‌دانیم.
مرجع : ایسنا