به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۱ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۷۵۲۶۲
حواشي سفر قهرمان پرورش اندام حرفه ای جهان

حضور نمایشی بدنساز آمریکایی در ایران

گروه ورزشي: رونی کلمن قهرمان هشت دوره مسابقات مستر المپیا ( بالاترین سطح مسابقات حرفه ای بدنسازی ) و قهرمان پرورش اندام حرفه ای جهان در حالی برای برگزاری سمینار بین المللی به تهران می آید که حضور او با واکنش های مختلفی بین کارشناسان این رشته ورزشی روبروست.
حضور نمایشی بدنساز آمریکایی در ایران
به گزارش ایرنا، رونی کلمن قرار است سوم اردیبهشت به همراه بیگ رمی دیگر قهرمان شاخص دنیا برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران به تهران سفر کرده و برای علاقه مندان این رشته دوره آموزشی دو روزه برگزار کند.  حضور این ورزشکار نامدار در تهران با واکنش های مختلفی از سوی کارشناسان این رشته ورزشی روبروست که هزینه 150هزار دلاری حضورش را غیر ضروری می دانند و معتقدند که با این هزینه می توان کارهای بسیار بهتری برای ملی پوشان این رشته ورزشی انجام داد.

اما دست اندرکاران برگزاری این کلاس مدعی هستند که این هزینه را بخش خصوصی برعهده گرفته است و فدراسیون تنها نظارت بر برگزاری و مفاد دوره را برعهده دارد و حضور افراد نیز در این کلاس اختیاری است. آنان با اشاره به اینکه فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران مشکل اصلی این رشته را در نبود دانش می داند، اظهار کردند که ایران درزمینه علم این رشته مشکل داشته وسمینار دو روزه رونی کلمن نیز با هدف افزایش دانش رشته بدنسازی برگزار می شود.

نحوه تمرینات و تغذیه محور عمده این دوره است که در روزهای پنج شنبه وجمعه سوم و چهارم اردیبهشت ماه در سالن همایش های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می شود. اگر چه ما در زمینه علم و دانش این رشته در کشور مشکل داریم، اما باید کارشناسان نظر بدهند که آیا سطح ما در دیگر بخش های این رشته به حدی رسیده است که بتوانیم از برترین وزرشکار بدنسازی استفاده کرده و تجربیات وی را بتوانیم بکار بگیریم و یا اینکه این حضور بیشتر جنبه نمایشی خواهد داشت.

هزینه حضور در این دوره و قیمت های اعلام شده از سوی شرکت برگزارکننده آن نکته ای قابل تامل است. به ویژه گروه نخست آن که در بسته A با صندلی های VIP معرفی شده و هزینه شرکت در آن مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است. سایر بسته ها به تناسب ظرفیت سالن و امکانات از 550 هزار تا 850 هزار تومان اعلام شده است. منتقدین اعتقاد دارند که فدراسیون می تواند با چنین مبالغ هنگفتی نیازهای پایه و اساسی این رشته را برآورده کرده وبا ساخت سالن های بدنسازی در مناطق مختلف به جای آنکه پول را به رونی کلمن بدهد برای این جوانان سرمایه گذاری کند.

دومین نکته ای که محور انتقادات به حضور این اسطوره بدنسازی جهان وجود دارد بحث برگزاری دوره برای بانوان است، آنان معتقد هستند که نباید زنان از نزدیک شاهد فیگور گرفتن این ورزشکار باشند، در صورتی که برگزاری دوره به معنای انجام این کار نیست. روناک یونسی بازیگر سینما و تلویزیون که مسوولیت امور بانوان این دوره بدنسازی را برعهده دارد، تاکید کرده است که همایش بانوان این دوره کاملا مجزا است و کلمن در زمان تدریس در این دوره با پوشش بوده و قرار نیست فیگور بگیرد و این دوره با رعایت شئونات اسلامی برگزار می شود.

وی تاکید کرد که کلمن قرار است در این دوره با محور تغذیه مناسب و روش تمرین بدنسازی برای ورزشکاران زن این رشته، اطلاعات خود را به شرکت کنندگان منتقل کند. یکی دیگر از برنامه های کلمن درتهران حضور درمسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام و بدنسازی است. تیم ملی پرورش اندام ایران خود را برای حضور در قهرمانی سال 2015 آسیا در ژاپن آماده می کند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پیش از این گفته بود که با تیمی کامل در سه رشته فیزیک، بادی کلاسیک و پرورش اندام در رقابتهای قهرمانی آسیا که خرداد ماه در کشور ژاپن برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد. قبلا قرار بود دوره های کلمن در سالن شهید آوینی فرهنگ سرای بهمن تهران برگزار شود که بر اساس برنامه جدید محل برگزاری آن تغییر کرده و به دانشگاه تهران منتقل شده است.

با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته باید منتظر ماند و دید که نتیجه حضور کلمن در تهران چه آثاری برای ورزش بدنسازی ایران خواهد داشت. آیا در شرایط بد مالی نیازی به دادن این مبلغ کلان به این ورزشکار وجود داشت و این هزینه های بالا آیا خروجی برای ورزش ایران داشت یا بهتر بود فدراسیون توان و زور خود را برای انجام کارهای زیربنایی و توسعه این رشته بکار می گرفت.