کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقاله وارده

سالهاست که از معلمان فقط انتظار داریم

2 ارديبهشت 1394 ساعت 8:59


غلام‌عباس کاظمی – معلم و فعال اجتماعی


گروه جامعه: بارها شنیده ایم که "معلمی شغل انبیاست" وشان ومقام معلم نیزهم شان وانبیاء واولیاء بزرگ خدا عنوان می شود . این تعریف وظایف معلمی رانیز سنگین وبس دشوار می شمارد. وظیفه ساخت وپرداخت روح وروان فرزندان ما این نوگلان باغ زندگی. دانش آموزانی که قرار است با دستان کوچک خود چرخهای بزرگ علم وصنعت کشور را به حرکت درآورند. سالهاست که از معلمان فقط انتظار داریم. انتظار داریم بیشتر تلاش کند، اخلاق، تربیت وعلم را به فرزندان ما بیاموزد.

آما آیا به همان اندازه که از آنها انتظار داریم بیشتر تلاش کنند، به مشکلات ومعضلات زندگی آنان توجه شده است. چه میزان برای برطرف کردن مشکلات آنان تلاش شده است؟ این روزها با توجه به رونق گرفتن بحث بودجه ، دوباره مسئله بی توجهی به این قشر بزرگ کارمند دوباره به سر زبانها افتاده است. کمتر روزی است که از نامه نگاری‌ها و نارضایتی های معلمان به وضع درآمد و معیشت خود در فضای مجازی رخ ننماید. تمام دولتهای پس از انقلاب مدعی توجه و رفع مشکلات این قشر زحمت کش جامعه بودند ولی دوره به دوره دریغ از اثر و توجهی در خور.

توجه به مشکلات فرهنگیان و تلاش برای رفع معضلات معیشتی آنان همیشه از اهداف وبرنامه های تبلیغاتی کاندیداها (چه ریاست جمهوری وچه نمایندگی مجلس)بوده است. وقتی که هیچ دولت و مجلسی به وعده هایش دراین مورد عمل نمی نماید، چگونه همان عزیزان سطح انتظارات خودرا مدام بالاتر می برند. باید شان این عزیزان را در جامعه حفظ کرد و حرمت آنان را بجا آورد. به این معنی که باید معاش معلمان تامین باشد تا بخاطر جبران هزینه های زندگی به کارهای دون شان یک معلم دست نزنند.

بطور مثال وقتی حقوق کم و نامناسبی به معلم می دهیم ، او نیز مجبور به تدریس خصوصی در منزل شاگرد خود می شود و با این کار شخصیت معلم را نزد شاگرد خورد و خمیر کرده ایم. سالهاست که شخصیت معلم را روز به روز خرد کرده ایم و به شان و مقام واقعی وی وقعی ننهاده ایم و بجای آرامش و طیب خاطر یک معلم برای آموزش و تدریس مناسب به فرزندان این مرز و بوم درآمد کم، بدهی و هزاران مشکل را به آنان هدیه داده ایم و موجب شده ایم که بخش مهم جامعه که آینده کشور بدست آنهاست درگیر مشکلات خود و اسیر تامین مایحتاج زندگی خود باشد و این یعنی بزرگترین زیان و ضرر به فرهنگ و آینده کشور.


کد مطلب: 75328

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/75328/سالهاست-معلمان-فقط-انتظار-داریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir