به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۷۵۶۴۳
اجازه دست درازی به جهان عرب را نمی‌دهیم

سیسی: مردم مصر اراده‌ای راسخ دارند

گروه بین الملل: رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد با همکاری کشورهای عربی به هیچ قدرتی اجازه دست درازی به جهان عرب را نمی‌دهیم.
سیسی: مردم مصر اراده‌ای راسخ دارند
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی به مناسبت سی و سومین سالگرد بازپس‌گیری شهر "طابا" از رژیم صهیونیستی گفت: با همکاری کشورهای عربی به هیچ قدرتی اجازه نخواهیم داد که امنیت ملی جهان عرب را تهدید کند و بخواهد با گسترش نفوذ و اجرای نقشه‌هایش به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

سیسی با اشاره به دخالت‌های خارجی برای مقابله با خطر تروریسم گفت: مقابله با تروریسم به مصر محدود نمی‌شود بلکه این مبارزه در منطقه‌ای صورت گیرد که با بحران‌ها، چالش‌ها و خطرات بزرگی روبروست و ما در اطراف خود شاهد تقسیم کشورها، نبود امنیت، کشتار و عدم ثبات در کشورها هستیم.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه تاکید کرد: مصر از مسائل منطقه‌ای کناره گیری نکرده و به پیامدهای این بحران‌ها بر امنیت ملی خود بی‌توجه نیست بلکه امنیت ملی خود را با امنیت و ثبات خاورمیانه، حوزه خلیج فارس، دریای سرخ، دریای مدیترانه و حتی امنیت کشورهای آفریقایی مرتبط می‌داند.

وی با اشاره به اینکه مصر به همکاری و هماهنگی نهادهای دولتی برای تحقق توسعه جامع خود نیازمند است تاکید کرد: مردم مصر دارای اراده‌ای راسخ هستند و نیروهای امنیتی ما با همکاری پلیس وارد نبرد با تروریسم می‌شوند تا بدین ترتیب پایه‌های امنیت و آرامش کشور استوار شود .

رئیس‌جمهور مصر در پایان تاکید کرد: آزادسازی استان سیناء ثابت کرد که مردم می‌توانند با از جان گذشتگی به مقابله با چالش‌ها بپردازند. شهر "طابا" منطقه‌ای استراتژک برای مصر است و در نقطه مرزی اسرائیل، اردن، عربستان و مصر قرار دارد که در جریان جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی به اشغال این رژیم درآمد و در سال 1989 میلادی این منطقه بازپس گرفته شد.