به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۷۵۷۲۴
در سن ۶۵ سالگی به آرزويش مي رسد

قهرمان‌سابق‌المپیک، تغییر جنسیت می‌دهد

گروه ورزشي: برنده مدال طلای المپیک در سال 1976، در برنامه‌ی تلویزیون آمریکاییABC اعتراف کرد که از بچگی آرزو داشته دختر باشد و پنهانی اغلب لباس‌های دخترانه می‌پوشیده است.
قهرمان‌سابق‌المپیک، تغییر جنسیت می‌دهد
بروس جنر که به خاطر بازی در شوی واقعی تلویزیونی "کارداشیان‌ها" در آمریکا مشهور شده، در سن ۶۵ سالگی تصمیم گرفت، به آرزوی همیشگی خود جامه‌ی عمل بپوشاند و از این پس به عنوان یک زن به زندگی ادامه دهد. به گفته‌ی این قهرهان پیشین ده‌گانه‌ی المپیک، هنوز تمام مراحل "درمانی" تغییر جنسیت او به پایان نرسیده است. جنر یک بار در ابتدای سال‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ نیز استفاده از هورمون‌های زنانگی را برای فراهم‌آوردن مقدمات تغییر جنسیت خود آغاز کرد، ولی "به دلایل دگرگونی‌های روحی به معالجه‌ی" خود ادامه نداد و خوردن "داروها" را کنار گذاشت.

او در این برنامه‌ی تلویزیونی که مجری معروف آمریکا، دایان ساویر آن را اجرا می‌کرد، گفت: «قلب و روح من، مونث است و مایلم که همه به من خانم بگویند.» بروس جنر، در شوی واقعی تلویزیونی "کارداشیان‌ها"، ناپدری کیم، کلوئه و کورتنی است و از مادر آن‌ها کریس، دو دختر به نام‌های کندال و کیل دارد. او در مورد همسر خود، کریس که ۲۳ سال با او زندگی کرده و چندی پیش از او جدا شده، می‌گوید: «من کریس را دوست داشتم، ولی نمی‌توانستم واقعیت را با او در میان بگذارم.»

روزنامه‌های زرد، ماه‌ها است که عکس‌های بروس را در لباس زنانه و موهای بافته که به‌طور مخفیانه برداشته شده‌اند، به چاپ می‌رسانند. جنر می‌گوید که او هم‌جنس‌گرا نیست. کیم کارداشیان، پس از پخش این برنامه در توئیتر خود نوشت: «عشق یعنی جسارت این که صادقانه‌ترین و بهترین وجه وجود خودت را زندگی کنی. بروس، عشق است. بروس، من ترا دوست دارم.» پسر جنر، براندن، تنها دو کلمه نوشت: «پسر مفتخر.» مادر ۸۹ ساله‌ی بروس نیز، فرزندش را تحسین کرد و نوشت: «من الان به تو بیشتر از وقتی که طلای المپیک را بردی، افتخار می‌‌کنم.»