کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصباح:خیال می‌کنند رای‌دادن حق‌مردم است

5 دی 1391 ساعت 11:12

گروه سياسي: رهبر معنوي گروه پايداري (حاميان دولت در مجلس) با اشاره به موضوع انتخابات گفت: یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکه دلشان بخواهد می‌توانند رای بدهند.


آیت الله مصباح یزدی در همایش جبهه پایداری اظهار کرد: بزرگ‌ترین خطری که آینده‌ی کشور را تهدید می‌کند سکولاریسم است که تلاش می‌کند با مبارزه با نماد ولایت فقیه و دیکتاتوری آخوندی خواندن آن، فکر جوانان را که عمق درستی ندارد و اسلام را درست نشناخته‌اند، تهدید می‌کند. صدها سایت امروز علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند وگروه‌های داخلی نیز هستند که در این راستا حرکت می‌کنند و برخی شماره‌هایشان را می‌شناسند، البته نه همه‌ی آنها را؛ چون تعدادشان بسیار زیاد است. رییس موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) ادامه داد: دشمنان به صورت مختلف درصددند تئوری ولایت یا شخص ولایت را زیر سوال ببرند و این مهم‌ ترین خطری است که آینده‌ی انقلاب را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی کشورهای منطقه اظهار کرد: حرکت های کشورهای اسلامی درس‌هایی است که مردم از گذشته‌ی خود و گذشته‌ی رهبرانشان آموخته‌اند. مردم مصر با اکثریت قاطع به قانون اساسی که روی اسلام تکیه دارد، رای دادند، هرچند نقاط ضعفی دارد، اما همین نشان‌دهنده‌ی درس گرفتن از اشتباهات گذشته است و برای اولین بار آنها خواستند که منبع قانون‌گذاری‌شان اسلام باشد. ما نیز باید اشتباهات گذشته هرچند سال‌های اخیر را بازخوانی کنیم و نقاط ضعف خود را رفع کنیم. وی با بیان این‌که برخی از شعارها بر اثر عدم توجه به شعارهای بی‌خاصیتی تبدیل شده‌اند، اظهار کرد: ما اگر ولایت فقیه را می‌ پذیریم به این خاطر است که شعاعی از ربوبیت الهی است. انکار ولی فقیه همانند انکار سایر تشریعاتی است که خدا به شما می‌گوید انجام دهید، اما شما می‌گویید قبول ندارم و این شرک در تشریع.


رییس موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: کار بسیاری از سیاستمداران تنها فریبکاری است و کار سیاست‌بازی بی‌فریبکاری نمی‌شود و اگر ما همین روش را اتخاذ کنیم مثل آنان خواهیم بود. مصباح یزدی تاکید کرد: باید با مردم روراست بود و نباید سر آنان کلاه گذاشت. در این صورت خدا ما را با همین مردم یاری خواهد کرد.وي با اشاره به موضوع انتخابات نیز اظهار کرد: یکی از اشتباهات این است که برخی گمان می‌کنند رای دادن حق مردم است و به هرکه دلشان بخواهد می‌توانند رای بدهند.

وی تصریح کرد: آنها غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی، حق با تکلیف ممزوج است. حق و تکلیف در کنار هم قرار دارند. شما به لحاظ قانونی حق دارید که به هرکه می‌خواهید رای دهید، اما مکلفید که به اصلح رای دهید. حق داشتن، تکلیف را رفع نخواهد کرد. شما موظفید تا آن‌جا که می‌توانید تحقیق کنید و اصلح را بشناسید و کسی را که به درد مردم می‌خورد انتخاب کنید. مصباح يزدي در پایان تاکید کرد: انتخابات مساله‌ی سرنوشت‌سازی است و ما در مقابل انتخابمان مسوولیت داریم.


کد مطلب: 7574

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/7574/مصباح-خیال-می-کنند-رای-دادن-حق-مردم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir