به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۷۵۷۴۷

افزایش شمار قربانیان زمین‌لرزه نپال

گروه حوادث: بر اساس آخرین آمار رسمی تعداد کشتگان زلزله نپال به بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.
افزایش شمار قربانیان زمین‌لرزه نپال
به گزارش خبرگزاری آلمان، زلزله‌ای که ديروز شنبه باعث کشته‌شدن بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر و زخمی‌شدن صدها تن شده، در ۸۰ سال گذشته در نپال بی‌سابقه بوده است. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری آلمان در پوتسدام، شدت زلزله ۸/ ۷ ریشتر و مرکز آن در ۸۰ کیلومتری غرب کاتماندو بوده است. این زلزله که در ساعت ۱۱ و ۵۶ دقیقه پیش از ظهر به وقت محلی و در ۱۸ کیلومتری زیرزمین رخ داده، علاوه بر نپال بخش‌هایی از بنگلادش، هندوستان، پاکستان و چین را نیز به لرزه درآورده است.

بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، بیش از هر جا به کاتماندو، پایتخت نپال خسارت وارد شده است. به گفته شاهدان عینی مرکز تاریخی این شهر به حدی ویران شده که بخش‌هایی از آن، از جمله میدان معروف دوربار قابل شناسایی نیست وبرج ۹طبقه دارارهارا و معبد متعلق به قرن ۱۹ میلادی هندوها که جزو میراث فرهنگی جهانی هستند، فروریخته‌اند.

در بیانیه‌ای که وزارت داخله نپال منتشر کرده آمده است که در حال حاضر وسعت خسارات قابل تخمین نیست زیرا هنوز اطلاعات جامعی از مناطق دورافتاده دریافت نشده است. احتمال می‌رود که شمار قربانیان و خسارات مالی به مراتب بیش از آن باشد که تاکنون ثبت شده است. در هندوستان دست‌کم ۳۷ نفر، در بنگلادش ۴ نفر و در چین یک نفر بر اثر لرزش زمین کشته شدند.

در پایه‌های کوه اورست نیز زمین به لرزه درآمده و بهمن به‌راه انداخته است. بر اساس اطلاعاتی که تا شامگاه شنبه منتشر شده‌، ریزش بهمن در این منطقه باعث مرگ دست‌کم ۱۰ کوه‌نورد شده است.
بر اساس گزارش وزارت جهانگردی نپال، زلزله و بارش برف شدید ارتباط با این منطقه را قطع کرده، طوری که حتی هلی‌کوپترهای امدادی قادر به ورود به آنجا نیستند.