به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۷۵۷۵۷

گمانه‌ها درباره حمله تروریستی در کالیفرنیا

گروه بین الملل: اداره فدرال تحقیقات پلیس آمریکا موسوم به اف. بی. ای در حال بررسی توطئه تروریستی الهام گرفته از داعش در ایالات متحده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های اف. بی.آی که خواست نامش فاش نشود، با اعلام اینکه تهدیدی شناخته شده علیه فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس وجود دارد گفت: مشخص نیست که این تهدید جدیدی است یا به داعش مرتبط است. شبکه خبری سی‌ ان ان نیز گزارش داد، تحقیقات پس از رهگیری مکالمات و سایر اطلاعات آغاز شد چرا که این اطلاعات مقام‌ها را به سمت این مساله سوق داده تا به این نتیجه برسند توطئه‌ای ممکن است در راه باشد.

این شبکه خبری به نقل از یک مقام مسئول گزارش داد، هدف این توطئه بخش‌هایی از کالیفرنیاست و مقام‌های مسئول تدابیر امنیتی را برای مواجهه با آن افزایش داده‌اند. اداره امنیت حمل و نقل آمریکا به آژانس‌های پلیس مسئول امنیت فرودگاه‌ها در کالیفرنیا هشدار داده تا مراقب اوضاع باشند اگرچه تهدید احتمالی لزوما ارتباطی با صنعت هوانوردی ندارد. همچنین برخی از شهرهای آمریکا نیز شرایط و تدابیر امنیتی را افزایش داده‌اند. این گزارش‌ها در حالی منتشر شده که هنوز هیچ یک از مقام‌های اف بی ای در این راستا اظهارنظر نکرده‌اند و جی جانسون، وزیر امنیت کشور آمریکا نیز از اظهارنظر درباره این تهدید علیه فرودگاه لس آنجلس امتناع کرد.