کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر بهداشت: کشور با مردم بیمار پیشرفت نمی کند

12 میلیون ایرانی دچار بیمارهای روانی هستند

6 ارديبهشت 1394 ساعت 13:54

گروه جامعه: وزیر بهداشت با اشاره به گرفتاری حدود 12 میلیون ایرانی به مشکلات بیمارهای روانی و روان‌پرشی، گفت: امیدوارم بهداشت پایتخت سامان یابد زیرا کشور پیشرفته با مردمان علیل و بیمار موفق نمی‌شود.


به گزارش خبرگزاری آنا، سید حسن هاشمی در همایش هفته سلامت گفت: یکی از موفقیت‌های دولت‌های اروپایی و آمریکایی این است که به محیط زیست خود توجه می‌کنند بنابر این رئیس جمهور نیز در یکی از مهمترین مصاحبه‌های تلویزیونی خود با مردم دغدغه خود را محیط زیست اعلام کرد. وزیر بهداشت در ادامه با تشکر از معاون اول رئیس جمهور که بعد از رئیس جمهوری بیشترین حمایت‌ها را در حوزه سلامت داشته است، بیان داشت: داشتن یک کشور پیشرفته با مردم علیل و بیمار امکان ندارد. حتی عبادت خوب نیز سلامتی می‌خواهد. بنابر این چطور می‌توان مسلمان باشیم و به بهداشت و دستگاه متولیان توجه نکرد.

80 درصد مولفه‌های سلامت خارج از سیستم وزارت بهداشت است
هاشمی تصریح کرد: در حوزه سلامت مشکلات بسیاری داریم کار سختی در پیش رو است به هر حال حدود 80 درصد مولفه‌های سلامت خارج از سیستم وزارت بهداشت است و وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش، صنعت و نهادهای فرهنگی در آن دخیل هستند و حتی بیکاری، بی‌سوادی، تصادفات می‌تواند در فرهنگ عمومی سلامت کشور تاثیرگذار باشد. ما از گذشته به صورت مورثی گرفتار این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 12 میلیون ایرانی به مشکلات بیمارهای روانی و روان‌پرشی دچار هستند، عنوان کرد: امیدوارم براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب پراکندگی تصمیم‌گیری در حوزه سلامت سامان پیدا کند. هاشمی ادامه داد: در زمینه جلوگیری از تولید کالاهای آسیب رسان نیز اگر نمی‌توانیم آن را محدود کنیم ولی می‌توان براساس تجربه دنیا مالیات بر این کالاها را افزایش داد.

وزیر بهداشت با خطاب قرار دادن حسین هاشمی فرماندار تهران گفت:‌ آقای هاشمی با وجود تعدد دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران باید به خیلی از موارد رسیدگی کند بنابر این امیدوارم بهداشت پایتخت سامان یابد زیرا پیشگیری از درمان همیشه کم هزینه‌تر خواهد بود.


کد مطلب: 75788

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/75788/12-میلیون-ایرانی-دچار-بیمارهای-روانی-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir